Word, 1 en 2 kolommen pagina's in een bestand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Word, 1 en 2 kolommen pagina's in een bestand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 19:36

Hoi,

Ik moet voor een werkstuk de tekst op 2 pagina's in 2 kolommen zetten. De rest van de tekst moet gewoon in 1 kolom.
Maar nu wil word dat niet allebei in 1 bestand doen. Doe ik die 2 pagina's in 2 kolommen, staat alles in 2 kolommen. Maar zet de andere pagina's weer terug naar 1 kolom, gaan die 2 pagina's met 2 kolommen ook weer terug naar 1 kolom.
En aangezien ik niet zo'n held ben met Word, dacht ik laat ik het hier vragen. :D
Dus; is er iemand die weet hoe ik mijn Word probleempje kan fixen?
Alvast bedankt!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:39

Als je kiest voor 2 3 of meer kolommen kun je ook nog kiezen 'hele sectie' of 'vanaf dit punt' en 'vanaf pagina ... ofzo. Dus met de cursus staan vanaf waar je t wil hebben en dan dus aangeven vanaf dit punt. Als je later weer terug wil naar 1 kolom idem.

Met zulke dongen helpt google je vaak ooo goed op weg.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 19:43

F_Orumster schreef:
Als je kiest voor 2 3 of meer kolommen kun je ook nog kiezen 'hele sectie' of 'vanaf dit punt' en 'vanaf pagina ... ofzo. Dus met de cursus staan vanaf waar je t wil hebben en dan dus aangeven vanaf dit punt. Als je later weer terug wil naar 1 kolom idem.

Met zulke dongen helpt google je vaak ooo goed op weg.

Top, dankjewel! Ik ga het snel proberen. :)
Ik had inderdaad al op Google gekeken en daar stond heel veel uitleg, met plaatjes en al. Maar ik snapte het niet echt.

imd

Re: Word, 1 en 2 kolommen pagina's in een bestand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:49

Tip: zet even die gekke tekens (ctrl+*) aan, dan kun je zien wat voor pagina-einde's waar zitten. Een sectie-einde zorgt er inderdaad voor dat je kunt wisselen tussen bijvoorbeeld aantal kolommen, pagina's in portret of landscape mode of bijvoorbeeld wel/geen paginanummers.

Marie111

Re: Word, 1 en 2 kolommen pagina's in een bestand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:14

Wat je ook kunt doen is een tabel in te voegen van 2 kolommen en dan de lijnen "doorzichtig" maken