opleiding ostheopatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

evita13

opleiding ostheopatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 15:39

vanaf augustus wil ik graag een opleiding ostheopatie of iets in die richting gaan doen , :o
nu heb ik op internet de site hippo sofia academy gevonden wat mij wel aan sprak.
weet iemand toevallig nog een ostheopatie opleiding in nederland liefste goed te berijken met openbaar vervoer.
suggesties zijn altijd welkom *\o/*

ik hoop dat iemand me kan helpen een opleiding in deze richting te vinden

commentaar is niet nodig hou die graag voor je . :j

Brainless

Re: opleiding ostheopatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:44

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 15:46

ja die had ik al gevonden maar ben benieuwd of er nog andere opleidingen in nederland zijn wand met google kom ik niet verder

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:50

Professionele Opleiding tot dierosteopaat

Toelatingsvoorwaarden

Omwille van verschillende redenen, waarop we hier niet verder kunnen ingaan, kunnen alleen kandidaten met een medisch of paramedisch diploma toegelaten worden tot de professionele opleiding.
Hieronder verstaan we : artsen, dierenartsen, kinesitherapeuten, fysiotherapeuten, osteopaten en andere therapeutische beroepen van een gelijkgeschakeld niveau.
Verpleeghulpen, dierenartsassistenten, paraveterinairen, (veterinaire) natuurgeneeskundigen,(paarden)sportmasseurs, enz... kunnen jammer genoeg niet tot de opleiding toegelaten worden.

In de praktijk is het dus zo dat, op een uitzondering na, haast nog enkel
- gediplomeerde dierenartsen,
- fysiotherapeuten of kinesitherapeuten (master-diploma)
- humaan osteopaten
- en hoger gekwalificeerden (bijv. artsen)
zullen toegelaten worden.

http://www.icreo.com/nederlands/profess ... opleiding/

Ik zou nooit een osteopaat die geen ICREO heeft gedaan bij mijn paard laten komen, en volgens mij denken de meesten er zo over. :)

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 15:54

bedankt voor je informatie ik wist wel dat je een andere vooropleiding moest hebben maar nu is mijn vraag, waarom kan je op hippo sofia academy wel zomaar de opleiding ostheopatie doen ?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:01

Ik heb je een pb tje gestuurd

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:01

Omdat het geen erkende HBO opleiding is.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 16:04

Cemlys schreef:
Ik heb je een pb tje gestuurd

oh oke ik heb nog niks ontvangen :)

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 16:05

@Brainless ja maar dan mag dat officieel niet toch ?wand je leert er wel alles over voeding , zadel , tandarts en hoefsmit dus als je die opleiding zou doen dan heb het eigenlijk niet uit gemaakt of je de opleiding deed of niet . dan kan je er wss toch niks mee of zie ik dat verkeerd ?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:07

Ik denk dat je er ook goed rekening mee moet houden dat potentiële klanten ook gaan checken wat je ervaring is. Voor jezelf zal het ongetwijfeld een leuke opleiding zijn, maar persoonlijk zou ik geen osteopaat voor mijn paard kiezen die geen eerdere medische of biologische opleiding heeft gehad.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:09

Het lijkt me inderdaad zo dat je met die opleiding van Hippo Sophia niks kunt (je komt er niet mee aan het werk).

Het is overigens osteopathie; osteo betekent bot. Wellicht dat je er daarom weinig over kunt vinden.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 16:10

Rije schreef:
Ik denk dat je er ook goed rekening mee moet houden dat potentiële klanten ook gaan checken wat je ervaring is. Voor jezelf zal het ongetwijfeld een leuke opleiding zijn, maar persoonlijk zou ik geen osteopaat voor mijn paard kiezen die geen eerdere medische of biologische opleiding heeft gehad.

dat snap ik volkomen maar ik wou me alleen wat meer verdiepen in de opleiding. ik weet nu dat ik igg geen opelding via hippo sofia ga doen .

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:21

Verder heb je icreo, vluggen, in engeland zit nog een hele goeie en Duitsland dacht ik ook.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:30

ik heb er ook een tijd terug naar gekeken om dit te gaan doen maar vond toen inderdaad ook terug dat je een goede vooropleiding moet hebben om het serieus te kunnen doen. aangezien ik die niet heb, ben ik toen afgehaakt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:30

bontebonte schreef:
bedankt voor je informatie ik wist wel dat je een andere vooropleiding moest hebben maar nu is mijn vraag, waarom kan je op hippo sofia academy wel zomaar de opleiding ostheopatie doen ?

Omdat het geen erkende hbo opleiding is en omdat osteopaat (helaas) geen beschermd beroep is. Iedereen mag zich osteopaat noemen en erin gaan werken. Alleen met die opleiding wordt je gewoon niet opgeleid tot een deskundige.