Ik studeer nu naast mijn baan.
Ik werk 38 uur per week en ga 1 dag in de week naar school. Het zijn lange schooldagen. Iedere maandag van 12.00 tot 22.15. Het nadeel wat ik heb is dat ik ook nog 2 uur enkele reistijd heb...
Qua schoolwerk is het goed te doen vind ik, projecten vind ik lastig te combineren. In een deeltijd klas werkt iedereen, om op school af te spreken om te werken aan het project is haast niet te doen icm mijn reistijd. Andere dagen werk ik gewoon en ik studeer in Rotterdam. Na het werk die kant op is in mijn geval ivm files niet te doen.
Ik studeer zo ver van mijn huis en werkplaats, omdat dit de enige school was die de studie aanbood zonder 10 weken stage per jaar. In dit geval moet je wel relevant werk hebben waar je je opdrachten kan maken.
Als het goed is haal ik dit jaar mijn P, als ik deze inderdaad haal dan stop ik op deze school. 3 jaar lang 4 uur reistijd per dag ga ik niet volhouden. Die tijd stop ik liever in mijn paard of studie. Aangezien het leren mij wel makkelijk afgaat zit ik erover na te denken om op de uni verder te studeren dicht bij mijn werkplaats. (Werk 100 km van huis af) de opleiding die ik wil gaan doen wordt ook in deeltijd aangeboden.
Kortom; werk en hbo studie is makkelijk te combineren als je goed kan plannen en alles goed bij houdt. Houd in iedergeval rekening met je reistijd. Daar heb ik mij vies op verkeken. Informeer van te voren naar de lestijden!