Iphone 4 begeeft het zo ongeveer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Iphone 4 begeeft het zo ongeveer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 22:40

Laden wil niet (al nieuwe lader gekocht die maakt heeeeeel vaak geen contact), snapchat loopt vast, telefoon te pas en te onpas vol...

Is hij het aan het begeven en nog helangrijker hoe los ik het op?

8nnemiek

Re: Iphone 4 begeeft het zo ongeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:17

Het laden zal een hardwareprobleempje zijn, maar het vastlopen zal gewoon aan de software liggen en is vaak te verhelpen door de telefoon te resetten. Zorg dat je je belangrijkste gegevens/foto's eraf haalt, de contacten staan in je icloud account als het goed is, en dan gewoon even helemaal terugzetten op fabrieksinstellingen en alleen nog de programma's die je echt gebruikt erop zetten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:27

Als je telefoon vol is, lopen apps welvaart vast inderdaad. Dus ik zou sowieso wat ruimte in het geheugen vrij maken.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 16:45

8nnemiek bedankt voor de tip :)

eilleen333 dat heb ik al gedaan, had alle foto's op de pc gezet en dan ongeveer 40 filmpjes en 300 foto's (3/4 van alles) er af gegooid. :) en al 3 apps er af die ik eerder had maar nog doet hij het soms.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:55

Tia die telefoon is wat, 3-4 jaar oud? Kon bij de laatste iOS update niet meer ge-update worden (of zelfs de laatste 2) en daar kunnen veel apps niet goed tegen.

Ik vrees dus wel dat je telefoon het aan het begeven is, iig om mee te kunnen draaien op de nieuwste apps. Dit is volg mij ook een reden dat de batterij zo snel leeg is.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 16:59

Ja, klopt. Is wel een nieuw toestel (vervanging omdat andere kapot was door de verzekering) maar inderdaad daarvan wordt hij slomer helemaal in snapchat.

Batterij snel leeg valt reuze mee (alleen met facetime :') ) alleen opladen wil 9/10 keer niet.
Eindelijk lukt het momenteel even en is hij weer 40%.

-

@iedereen:
Mijn vader kijkt naar 'n nieuwe laadkabel nog even proberen en doet die het niet word het een nieuwe telefoon.
mijn vader wil misschien een nieuwe dus kan ik de iphone 5 krijgen (of voor klein bedrag overkopen van hem) voor zo lang die nog prima functioneert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:49

iPhone 4 is een enorm verouderd model.. Mijn moeder heeft hem tot afgelopen zomer nog in gebruik gehad maar toen heeft zij hem ook weggedaan omdat dat ding gewoon zo traag als dikke stront door een trechter werd. Dat hij niet oplaadt zou heel goed kunnen komen omdat het snoertje dat je nu probeert geen officieel Apple accessoire is, maar ik ben bang dat het sowieso over niet al te lang einde verhaal gaat zijn voor deze telefoon. iOS 9.3 komt eraan en dan zal hij weer slechter gaan functioneren, als 10 uitkomt gok ik dat hij helemaal niet meer gaat werken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:51

Volgens mij is de 4 idd op. De mijne is al een paar keer gereset, er staan maar een paar apps en 30 foto's op, geen muziek meer, wordt alleen opgeladen met originele laders en is er ook mee aan het ophouden. Ik vind het zo jammer, maar het is niet anders.

Fijn dat je een iPhone 5 kunt regelen als vervanging!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:03

niet resetten...ik geloof dat de IPhone 4 niet meer ondersteund word.
De programmas zijn te zwaar de telefoon kan het niet meer aan.Daar kun je niets aan doen.Ik heb een 3...hetzelfde probleem.Bellen gaat nog,bokken gaat heeeeel traag :+

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:04

Mijn moeders iphone 4 ook dus niks aan te doen helaas!

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:13

Ik had het ook met mijn 4, heb inmiddels een 5c. Deze gaat er naar horen zeggen ook uit en loopt bij mij ook vaak vast. Ik heb rond de 200 foto's denk ik en geheugen zit al vol. En inderdaad mijn Hema oplader deed het ook niet, maar die van aple wel. Maar als je het verschil tusse een 4 en 5 ziet wil je niet meer anders, geld trouwens ook voor 5 en 6, 6 is heel fijn in gebruik (heeft een vriendin). Ik denk er zelf aan om als in december de 7 uitkomt ik deze aanschaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:15

5c blijft er voorlopig nog wel in hoor. Volgens mij zit de 4s er zelfs nog in, dan gaat die er dus eerst nog uit en daarna nog de 5. 5s/5c is nog steeds een heel populair model die ook nog eens te koop is in de winkel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:20

De 4s wordt inderdaad nog steeds ondersteund. Die heb ik ook, en loopt nog perfect. Niks mis mee.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:22

Ik had de 4s eerst. Begon ook steeds trager te worden en te zeuren dat de opslagruimte vol was. Eerst kon ik honderden foto's erop hebben, toen opeens soms niet meer dan 5. Had ook niet veel apps.

Heb toen m'n telefoon op fabrieksinstellingen terug gezet en dat hielp wel moest ik toegeven!
Heb nu de 5s.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:25

Daarom heb ik dus een nieuwe IPhone .
Kan er ZO niet tegen als apparatuur niet werkt .
Dan gaat ie de klinkers een kusje geven ...
Denk dat de jouwe inmiddels echt verouderd is en je best af ben bent een wat nieuwer model

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:25

Voor je oplaad probleem zou je dit nog even kunnen proberen: http://youtu.be/ghQHYV7sszY

De rest van je issues kan je oplossen door een reservekopie te maken van je telefoon in iTunes. via iTunes kies je de optie telefoon herstellen. Succes.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:31

De 5 is er al uit, die is vervangen door de 5c, wat eigenlijk de 5 is met een leukere achterkant. Al gaat hij er inderdaad pas uit na de 4s en die is nu nog te koop. Als je die van je vader kan overnemen is de 5 een prima toestel, als je los een ander moet kopen zou ik aanraden om minimaal voor de 5s te gaan. Deze is nu 2.5 jaar in productie en gaat dus nog wel even mee (de 4 is nu 5.5 jaar terug in productie gekomen). Het nieuwste model zou uiteraard ook kunnen, maar die is wel serieus prijzig.

De 5s kan je refurbished kopen, dat scheelde bij mij zo'n 150€ en het enige was een minideukje aan de achterkant (ter grootte van een speldenknop en onopvallend (on)diep) en een minikrasje (minder dan een halve mm diep+breed en een halve cm lang).

https://www.groupon.nl/deals/gg-trendyo ... ndising-nl

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:26

Ik had mijn 4 3.5 jaar in gebruik maar ik had idd overal laders/kabeltjes, anders was het niet te doen. Verder idd zo traag als ik weet niet wat.

Sinds januari een 6s (voelt nog steeds énorm decadent) en jemig... Zo fijn en snel en en en mooi roze <3

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 11:28

Bedankt! apple laat de 4 wegrotten zo van 'koop de nieuwe'.
Slim trucje, want het werkt wel; iphones zijn fijne toestellen zonder veel virussen of zo zoals je soms bij samsung ziet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:36

Ik heb ook prima ervaringen met samsung, mits je een vlaggenschiptoestel koopt (dus de s-lijn of de note-lijn). Apple heeft niet anders dan vlaggenschepen.

Maar je toestelmodel is 5.5, bijna 6 jaar oud (June 24, 2010). Dan is een model gewoon ernstig achterhaald in een sterk ontwikkelende markt als deze. De apps worden te groot, het besturingssysteem vraagt te veel, het werkt gewoon niet meer. Dat ligt niet specifiek aan apple, maar wel aan hoe het hier werkt. Android stopt op een keer met updates uitbrengen, dat veroorzaakt weer dat allerlei apps het op een keer niet meer doen.

Ik heb een note2 en een 5S. De note2 is uitgebracht op 26 September 2012 maar ik ga hem toch dit jaar vervangen, want ik begin toch te merken dat hij minder wordt. Hij is nog niet afgeschreven, maar over een jaar kan ik ook problemen gaan verwachten en daarvoor heb ik het toestel gewoon te veel nodig. Dat kleintje (5S) is leuk voor broekzakgebruik, maar echt dingen opzoeken vind ik toch er maar matig mee kunnen. Mijn note2 vervangt zonodig een laptop.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 11:37

Bedankt! Ik dacht omdat apple misschien wat aan de updates kon doen kleiner maken oid maar nee dus ;') bedankt. Zal kijken.

Papa heeft een lader kunnen scoren die doet het momenteel wel, zullen zien hoe dat gaat.
Na overleg er achter gekomen dat hij een nieuw toestel wil dus kan ik straks vast die van hem krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:00

Het is inderdaad niet alleen Apple, die dit doet. Ook bij Samsung, Sony, HTC en ga zo maar door verouderen de toestellen en worden ze dan op een gegeven moment niet meer ondersteund bij software-updates.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:08

Emmaa_ schreef:
Het is inderdaad niet alleen Apple, die dit doet. Ook bij Samsung, Sony, HTC en ga zo maar door verouderen de toestellen en worden ze dan op een gegeven moment niet meer ondersteund bij software-updates.

Dat heeft een reden...het geheugen is te klein om alle nieuwe apps en dat soort kermis aan te kunnen.Voorheen werd er alleen mee gebeld,nu niet meer ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:12

Een computer is gemiddeld gesproken ook na 3-4 jaar versleten als je er nieuwe dingen op wilt draaien. Je ziet dat een smartphone gewoon eigenlijk een minicomputer is.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:25

Op wat voor ios draait je iphone? Ik heb 1 die draait op ios 7 en gaat best langzaam. Hij wordt allen gebruikt voor muziek af te draaien.

Kabel is alleen goed met de iphone keurmerk.