Verjaardag anders vieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

Verjaardag anders vieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 22:13

Binnenkort ben ik, zoals elk jaar, jarig (yay).

Omdat het concept "kringgesprek terwijl de jarige iedereen voorziet van taart, hapjes en drankjes(waarbij je flink de sjaak bent als je niet op 'een goede plek' bent komen te zitten)" mij
een beetje begint te irriteren ben ik op zoek naar een andere manier van mijn verjaardag vieren.

Ik zat zelf te denken om op een tafel de taart en drinken te zetten zodat iedereen zelf kan pakken,
dat brengt al iets meer beweging.
Maar dan..?

Heeft er nog iemand ideeën?

Evelijn

Re: Verjaardag anders vieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:16

Denk dat je dan wel alle stoelen etc. moet verwijderen want mensen maken ook een kring als die totaal niet in de kamer past ;) het is nogal een hardnekkig iets die verjaardagskring... en je moet ook behoorlijk overtuigend zijn willen mensen zelf dingen gaan pakken.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:16

Ik volg even. Ben 13 maart jarig en heb het ook wel een beetje gehad met die standaard verjaardagen :+

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:18

Sta tafels gebruiken :) Dan wisselen mensen sowieso sneller af :)

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 22:18

haha, ja denk dat die kring er niet uit te krijgen is, en de "oudjes" moeten wel kunnen zitten. Maar als mensen moeten opstaan voor eten hebben ze de kans om even ergens anders te gaan zitten.
(of een kwestie van zelf op hun plek gaan zitten }:) . Krijg je van die mensen die hulpeloos rondkijken waar ze nu moeten gaan zitten :') := .)

Lizzyy: gezellig, ik ook :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:21

Een soort stoelendans dus, haha! :')

Ik ben ook binnenkort jarig maar ik vier het echt nooit. Misschien wel leuk om een keer te doen, ik volg even mee.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:24

Ik heb vorige keer met mijn verjaardag een zoete hapjes tafel gemaakt en sommige hadden ook wat gemaakt zo waren er muffins, pannekoeken, taarten, ijs, kaneelbroodjes, gehaktballetjes, kippetjes etc etc. Het drinken stond ernaast. Zitten doen ze natuurlijk ook, maar sommige bleven bij de tafel staan of ze wisselde vaak van plek omdat je toch steeds op staat. Al het eten was trouwens van te voren gemaakt dus dat hoefde alleen nog op tafel.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 22:26

had je er dan bordjes bij oid?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:34

Evelijn schreef:
Denk dat je dan wel alle stoelen etc. moet verwijderen want mensen maken ook een kring als die totaal niet in de kamer past ;) het is nogal een hardnekkig iets die verjaardagskring... en je moet ook behoorlijk overtuigend zijn willen mensen zelf dingen gaan pakken.

Mwah... Drinken staat daar hoorjongens. Pakken als je zin hebt.. Makkelijk zat :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:37

Ik heb vorig jaar voor het eerst mijn verjaardag gevierd dmv een bbq. Zeer goed geslaagd en voor herhaling vatbaar! Maar ik ben wel in de zomer jarig :+

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 22:43

Nell_ schreef:
Ik heb vorig jaar voor het eerst mijn verjaardag gevierd dmv een bbq. Zeer goed geslaagd en voor herhaling vatbaar! Maar ik ben wel in de zomer jarig :+

in maart kan er nog wel sneeuw liggen :+ .
Had al een Mexicaanse vriend gevraagd hoe ze het daar doen,
maarja :+ Iets met klimaatverschil.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:43

Meerdere zithoekjes en ergens anders eten en drinken... dan wisselen mensen Veel meer van plek...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:47

een picknick, en als het weer niet goed genoeg is, gewoon binnen :)) alle stoelen weg, kleden op de grond, veel kussens :D
Laatst bijgewerkt door Lielle op 25-02-16 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:53

Paddock paradise, van hapje naar hapje :P

Snap wat jij bedoelt! Ookal moeten mensen natuurlijk ook wel zelf met elkaar contact zoeken. Misschien een soort van high tea maken, waarbij mensen dus wel zelf alles mogen pakken en dit ook uitnodigend is. Drinken misschien overal rond de tafel zetten zodat mensen met elkaar ''moeten' praten, van 'goh mag ik de sinas?' Heb jij ook meer rust!

Superleuk idee, fijne verjaardag!! *\o/*

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:55

Lizzyy schreef:
Ik volg even. Ben 13 maart jarig en heb het ook wel een beetje gehad met die standaard verjaardagen :+

ooohh wat super leuk _O- :)F ik bem ook 13 maart jarig :+ ben in heel mijn leven mog maar 1 persoon tegen gekomen die op dezelfde dag jarig is als ik hahaha.

ik vier mijn verjaardag gewoon als in: iedereen drinken en taart aanbieden (wat overigens een heel gedoe is) en hapjes op tafel (chips, nootjes, gevulde eieren ham met kruidenkaas etc) en iedereen praat een beetje. standaart verjaardag dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:55

Paddock paradise _O-

Ik heb altijd gewoon wat stoelen , heb op de eettafel wat hapjes staan en ook op de salontafel. Heb geen grote groep dus kan mooi , en als ze de hapjes van de eettafel willen mogen ze zelf lopen. Gelukkig weten ze dat en weten ze ook dat ik het niet bitchy of lui bedoel _O-

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:00

Ik vier mijn verjaardag nu een paar jaar op een andere manier. Ik zorg voor een leuke, voor iedereen toegankelijke activiteit waardoor er veel meer reuring is, ik heb het ook verplaatst naar de namiddag zodat er ook gezellig gegeten kan worden. Dit jaar zijn we wezen klootschieten, met pannenkoeken toe. Vorig jaar hebben we een wandeling gemaakt met soep en broodjes erna. Simpel, maar leuk en afwisselend. Mensen die niet actief mee kunnen, kunnen dan later aanschuiven.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:01

Love_Rosie schreef:
haha, ja denk dat die kring er niet uit te krijgen is, en de "oudjes" moeten wel kunnen zitten. Maar als mensen moeten opstaan voor eten hebben ze de kans om even ergens anders te gaan zitten.
(of een kwestie van zelf op hun plek gaan zitten }:) . Krijg je van die mensen die hulpeloos rondkijken waar ze nu moeten gaan zitten :') := .)

Lizzyy: gezellig, ik ook :D

its_daantjee schreef:
Lizzyy schreef:

We kunnen het wel met zijn drieën vieren *\o/*

ooohh wat super leuk _O- :)F ik bem ook 13 maart jarig :+ ben in heel mijn leven mog maar 1 persoon tegen gekomen die op dezelfde dag jarig is als ik hahaha.

Ik heb toevallig een vriendinnetje van mij die is ook op 13 maart jarig. We feliciteren elkaar op die dag ook altijd met 'onze verjaardag' :D

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:03

haha wat leuk! mocht ik er aan denken over 3 weken stuur ik je een pb'tje ;) zie trouwens in je profiel dat momo van jou is. ik ga ook elk jaar maar de eekwal en heb momo ook nog gekent, leuk paardje was dat!

maargoed, nu weer ontopic haha

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:05

Een kring vind ik zoo vreselijk. :') :')
hier gaan gewoon 2 statafels de woonkamer in, op de bank en aan tafel kunnen mensen zitten, en buiten staat een tent voor de rokers met een sta tafel erin.
Bier is sowieso zelfservice (staat buiten in de tent), fris enz is vragen of zelf de ijskast induiken.
Vlaai vraag ik 1 keer, wil je nog een stuk, ga je gang, je weet waar het staat. Taart snijden en daar ga ik er ook 1 keer mee rond. Chips en nootjes op de tafel en savond nog een broodje met frikandel/hamburger of kroket, ook zelfservice. Zet ik op de eettafel alles klaar.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:29

ik vier gelukkig al jaren geen verjaardag meer.

steeds mensen die afzeggen, dus nee.

ik ben er wel klaar mee.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 23:30

Als je op 1 tafel de hapjes zet, zet je daar dan ook nootjes bij of laat je die achterwege?
vaak krijg je dan toch wat andere hapjes dan het komkommer kaas en worst plankje met een schaaltje nootjes (bij wijze van spreken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:31

Ik heb op de eettafel het spul uit de koelkast zeg maar , en op de salontafel de rest dus de chips en noten etc

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:00

Love_Rosie schreef:
Als je op 1 tafel de hapjes zet, zet je daar dan ook nootjes bij of laat je die achterwege?
vaak krijg je dan toch wat andere hapjes dan het komkommer kaas en worst plankje met een schaaltje nootjes (bij wijze van spreken)

Ik verdeel de hapjes over alle tafels. Als iets ergens op is vul ik bij. Alleen de broodjes gaan op 1 tafel. (Zak broodjes, sauzen, kom sla, gesneden tomaat erbij en een kom met de frikandellen/hamburgers)
ik maak verder niks zelf. Daarvoor komen me net wat teveel mensen om alles zelf te maken. :')voorheen maakte ik zelf avondeten. Dan was het een pan kipsate en een pan gehaktballetjes in tomatensaus. Maar dan kwamen een stuk minder man. Dit jaar loopt het een beetje de spuigaten uit, vandaar gekozen voor gewoon een simpel broodje frikandel en nootjes/chips op tafel. Maar als wij een verjaardag vieren dan begint het rond een uurtje of 3 tot de laatste man naar huis gaat. Dit zijn dan de verjaardagen van de kinderen en van mij (die van mijn dochter en mij vier ik samen, want we zijn 5 dagen na elkaar jarig.)
vriend viert het wel alleen savonds. Dan haal ik alleen vlaai, en kleine snacks. En dan is zijn er ook minder man.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:12

wij doen vaak op een verjaardag niet aan avond eten met famillie. wij eten zelf en de famillie kan voor of na het eten komen. mocht er een uitzondering zijn gaat de frituurpan aan :+