your 50 days of green happiness

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LOVESUSHI

your 50 days of green happiness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 20:11

Hoihoi!

Met het oog op de zomer en mijn slechte eetgewoontes zou ik graag wat gezonder willen leren eten.

Nu volg ik 'the green happiness' al een tijdje op social media, en las ik dat ze ook een boek hebben met gezonde (en vega gerechten). Nu eet ik wel 'regelmatig' vlees en was het mijn doel niet vega te worden, echter mis ik nooit vlees als ik het niet eet.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of iemand hier het geprobeerd heeft en wat jullie ervan vonden?

Afbeelding

Many

Re: your 50 days of green happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:16

Mijn collega heeft net 50 dagen volgens dit boek gegeten en is erg enthousiast. Ze vond het vooral fijn dat het boek volledige weekmenu's bevat, zodat je zelf niet hoeft na te denken over wat je wel en niet eet. De meeste gerechten vond ze heel lekker, maar er was ook een aantal dat minder in de smaak viel. Wel stond ze redelijk veel in de keuken om tussendoortjes te bakken, lunch voor te bereiden, etc. Maar overall is zij heel positief!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:12

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen! Ik zoek ook nog een paar kookboeken met lekkere groene recepten :) Ik heb nu alleen een paar goede boeken in het engels met heerlijke gerechten, maar dat is altijd zo'n gedoe met het vertalen van vreemde kruiden en omrekenen van amerikaanse inhoudsmaten enzo :+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:19

Ik zat hier van de week ook naar te kijken! Vind t boek best prijzig dus ik wacht ook even reviews af haha. Zeker omdat ik nog thuis woon ben ik bang dat ik t lastig zal vinden om niet tegelijk met m'n moeder in de keuken zal staan. Dus hoop dat dat een beetje te combineren valt. Helaas wilde ze niet met me meedoen :')

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:25

Zelf geen ervaring, maar een vriendin van mij was tot nu toe (1 week onderweg....)
ook heel positief.
Inderdaad het feit van niet hoeven na te denken over gerechten en boodschappenlijstjes.......
Gerechten vindt ze ook lekker, niet onbelangrijk natuurlijk :)
Over de tijd dat ze in de keuken moet staan hebben we het niet gehad, zal ik nog eens vragen.

Ben zelf overigens ook benieuwd naar andere ervaringen

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:27

8nnemiek schreef:
Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen! Ik zoek ook nog een paar kookboeken met lekkere groene recepten :) Ik heb nu alleen een paar goede boeken in het engels met heerlijke gerechten, maar dat is altijd zo'n gedoe met het vertalen van vreemde kruiden en omrekenen van amerikaanse inhoudsmaten enzo :+

Misschien een keer kijkje nemen in een vegetarisch kookboek? Staan genoeg groene gerechten in :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:34

Boompje1985 schreef:
Misschien een keer kijkje nemen in een vegetarisch kookboek? Staan genoeg groene gerechten in :D

Bijna al mijn kookboeken zijn vegetarisch of veganistisch :j
Ben nu veel aan het koken uit het Forks over Knives kookboek :)

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 23:12

Nou, inmiddels is hij binnen en zo ook de boodschappen voor week 1! Ik ga maandag beginnen! Ik zal jullie op de hoogte houden! :)

Gerechten zien er zo heerlijk uit, dat ik vandaag eigenlijk al wilde beginnen haha.

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:50

Ik ben hier nu ook mee bezig en heel positief! Lekkere gerechten en inderdaad makkelijk dat ik niet hoef na te denken maar gewoon een weekprogramma kan volgen. Ik ben altijd al gewend om redelijk wat tijd kwijt te zijn met mijn eten, dus dat is niet nieuw voor mij. Ik denk niet dat ik in de laatste week de detox-dagen aan ga houden. Zie daar het nut niet echt van in.
Ben benieuwd wat jij er van gaat vinden.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:09

Ik ga dit even volgen, klinkt interessant :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:09

LOVESUSHI schreef:
Nou, inmiddels is hij binnen en zo ook de boodschappen voor week 1! Ik ga maandag beginnen! Ik zal jullie op de hoogte houden! :)

Gerechten zien er zo heerlijk uit, dat ik vandaag eigenlijk al wilde beginnen haha.

Hoe bevalt het? :)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:08

Ik ben ook wel benieuwd, hoe bevalt het tot nu toe? :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:14

Ik heb hem meteen besteld in de voorverkoop, echter heb ik hem ook meteen terug gestuurd. Ik vond het een enorm getut, met chocolade lolly's en weet ik wat. En behoorlijk duur.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:17

Ik ben ook erg benieuwd! Ga hem misschien ook wel kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:22

Maanlicht schreef:
Ik heb hem meteen besteld in de voorverkoop, echter heb ik hem ook meteen terug gestuurd. Ik vond het een enorm getut, met chocolade lolly's en weet ik wat. En behoorlijk duur.

Boek is erg duur inderdaad, en qua recepren vond je het dus 'niks'?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:40

Anoniem schreef:
Maanlicht schreef:

Boek is erg duur inderdaad, en qua recepren vond je het dus 'niks'?

Er zaten wel aardige recepten tussen, maar heel veel pompoen etc. En daar houd ik niet zo van.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:50

Ik heb op internet echt vernietigende recensies gelezen over dit dieet. Er wordt afgebouwd qua calorieën en het schijnt dat je in de laatste weken soms dagen hebt met maar 500kcal per dag. Hoe gezonde ingrediënten ze ook gebruiken, het is dus gewoon een crashdieet. Ik zou het dan ook zeker niet streng volgen en zorgen dat je er nog wat bij eet.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:58

Maanlicht schreef:

wát? chocolade lolly's? :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:01

Ja, iets met kokos of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:01

Uhm crashdieet ben ik niet zo van! Wil gewoon een gezonde levensstijl en leuke handige recepten voor hierbij :Y)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:13

Annetje schreef:
Ik heb op internet echt vernietigende recensies gelezen over dit dieet. Er wordt afgebouwd qua calorieën en het schijnt dat je in de laatste weken soms dagen hebt met maar 500kcal per dag. Hoe gezonde ingrediënten ze ook gebruiken, het is dus gewoon een crashdieet. Ik zou het dan ook zeker niet streng volgen en zorgen dat je er nog wat bij eet.

Alles is variabel, er wordt ook aangegeven dat je zelf je porties kunt vergroten en zo dus meer calorieën binnen krijgt.
Er zit ook een detox week in, die kun je gewoon overslaan natuurlijk.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:16

Ik heb 3 consulten bij de dames gehad i.v.m. darmklachten en heb daar ontzettend veel van geleerd. Als ik nu buikpijn heb kan ik dat meteen herleiden.
Ik heb het boek, maar volg het programma niet. Ik heb hem meer als kookboek.

Momenteel ben ik bezig met de detox (van hun detox guide), omdat mijn maag door verkeerd medicijn gebruik een opdonder heeft gehad. En dan is licht verteerbaar het enige wat het weer geneest.
Vandaag de eerste dag, dus nog 2 te gaan.
De sapjes zijn echt heerlijk gelukkig!
Heb wel zelf een soepje gemaakt, niet die uit het boek.
Ik ben al 13 jaar vegetarisch, dus de overgang naar veganistisch is dat niet heel groot.
Wel eet ik af en toe nog kaas (op een pizza buiten de deur).

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:20

Op de nieuwe schijf van vijf site staan ook veel lekkere en gezonde recepten. Net de aubergine tajine gemaakt, heerlijk!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:03

Anoniem schreef:
Uhm crashdieet ben ik niet zo van! Wil gewoon een gezonde levensstijl en leuke handige recepten voor hierbij :Y)

Nou inderdaad. Ik hoef ook geen uur te knutselen op een 50kcal taartje -O-
Die vaak ook nog eens in 2 happen op zijn. En je vervolgens een halve banaan en 6 aangebroken kort houdbare producten heb staan. Opzoek naar iets anders dus?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:36

Barvrouwke schreef:
Anoniem schreef:

Nou inderdaad. Ik hoef ook geen uur te knutselen op een 50kcal taartje -O-
Die vaak ook nog eens in 2 happen op zijn. En je vervolgens een halve banaan en 6 aangebroken kort houdbare producten heb staan. Opzoek naar iets anders dus?

Dat voor mij ook het grootste probleem, ik zoek nu gewoon skinny recipes op pinterest, en dat bevalt me veel beter.