Stage derde jaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Stage derde jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 20:34

Kan iemand me wat meer vertellen over middelbare school stage die op sommige scholen moet?
Ik ben aan het zoeken en zoeken maar uitleg, nee, dat vind ik niet -O-

Ik zou zoiets graag met fotografie of paarden doen, maar hoe gaat dat in z'n werk? als ik het opzoek zie je 9/10 keer mensen die het aanbieden en het andere deel is te vaag voor mij.

eclair98

Re: Stage derde jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:36

In de derde van de middelbare heb ik een maatschappelijke stage moeten lopen. Dit moet bij een non profit instelling en dan beteken je als het ware iets voor de maatschappij.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:36

Is het een maatschappelijke stage?
Zo ja, mag je waarschijnlijk niet bij een bedrijf werken maar alleen bij non-profit organisaties.
Dus bijvoorbeeld een bejaardentehuis, kinderboerderij, sportclub etc.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:37

Je moet in je derde jaar een maatschappelijke stage lopen. Simpel gezegd; Vrijwilligerswerk doen. Misschien een idee op een manege met gehandicapten te helpen? Aangezien je graag iets met paarden wilt.
Ik heb mijn maatschappelijke stage op een kinderboerderij gedaan!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:38

eclair98 schreef:
In de derde van de middelbare heb ik een maatschappelijke stage moeten lopen. Dit moet bij een non profit instelling en dan beteken je als het ware iets voor de maatschappij.

Neem aan dat TS inderdaad de maatschappelijke stage bedoeld :j

TS, ik heb die stage gelopen bij een manege voor gehandicapten, is dat niet een idee voor je? Of kinderboerderij? Zo ben je met dieren bezig en kun je misschien zelf nog iets bedenken met fotografie? Bijvoorbeeld mooie foto's maken voor op de website? :)

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:41

Ik heb tijdens mijn maatschappelijke stage geholpen bij het organiseren van korendag voor de kinderkoren in de omgeving. Zolang je bezig bent voor de maatschappij en het, zoals hierboven al gezegd wordt, een non-profit organisatie is, dan mag het allemaal wel. Je kunt denken aan helpen in een bejaardentehuis, de kinderopvang etc. Je zou bij een manege in de buurt vragen of je daar iets kan betekenen, maar je moet wel in je achterhoofd houden dat het niet de bedoeling is dat je er geld mee verdient.

xniieeenke

Re: Stage derde jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 20:43

Ja dat bedoelde ik, sorry voor alle vaagheid.

Bedankt voor alle reacties! Elk woord helpt, want ik lees me er graag over in :)
Kinderboerderij in het dorp is best een puinhoop en de sfeer in het dorp is om te kotsen.
Ergens anders zou zeker kunnen, goed idee wel hoor :D