contacten van iPhone 4s kopieren naar simkaart?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

contacten van iPhone 4s kopieren naar simkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:31

hoi,
is het mogelijk om contacten op mijn iPhone over te zetten naar de simkaart? zo ja, hoe doe ik dat? ik wil mijn simkaart in een ander merk telefoon doen
bedankt!

Anoniem

Re: contacten van iPhone 4s kopieren naar simkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:20

Nope! Gaat via iCloud. Ik ging van de 4s naar de 6s en toen werd mij gevraagd of ik mijn contacten wilden synchroniseren. Verder geen idee of je iets van te voren moet instellen oid.

Maar van iPhone naar bijv. Samsung kan dit niet. Denk ik dan!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:21

Nop. Je contacten staan op je Apple ID en kan je niet naar een ander merk overzetten

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:25

Ik heb de simkaart van mijn oude 4s in een iPhone 6 gedaan, daar stonden de contacten gewoon nog op, geen idee hoe dat zit met een ander merk.. Lijkt mij gewoon hetzelfde maar misschien is het toch anders.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 08:29

Gaat inderdaad automatisch als je een nieuwe iphone instelt met jouw apple id.
Volgens mij kun je ook via de computer je adresboek bekijken en evt opslaan en later naar een andere telefoon kopiëren.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 08:43

8nnemiek schreef:
Gaat inderdaad automatisch als je een nieuwe iphone instelt met jouw apple id.
Volgens mij kun je ook via de computer je adresboek bekijken en evt opslaan en later naar een andere telefoon kopiëren.

Niet helemaal automatisch. Je moet dan wel een reservekopie terugzetten of je contacten synchroniseren via iCloud. Mijn man heeft dat laatste nooit gedaan dus die heeft momenteel even geen contacten in afwachting van z'n nieuwe telefoon.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 08:44

Zoe_97 schreef:
Nop. Je contacten staan op je Apple ID en kan je niet naar een ander merk overzetten

Kon vroeger alleszins wel via een Google account.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 08:48

Dat klopt! Of ten minste het deel van de iPhone naar Google/Gmail, voor de rest heb ik er geen ervaring mee :+

Als je een Google/Gmail account hebt ingesteld op je telefoon en je je contacten hiermee synchroniseert komen je telefooncontacten in de Gmail contacten te staan. Ik ga er eigenlijk vanuit dat je die op een ander merk telefoon wel weer op een of andere manier binnen kan trekken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:33

Op iPhone kan je je Google account toch helemaal niet instellen? (Wat je bij Android wel doet). Je stelt je Apple ID toch enkel in?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:41

Je kan een app downloaden die zo alle contacten van je Apple naar je Android telefoon kan zetten. Weet zo niet welke app dat precies is, zou je even moeten opzoeken.
Die app verwijder je weer zodra je al je contacten op je telefoon hebt. ;)

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:23

Zoe_97 schreef:
Op iPhone kan je je Google account toch helemaal niet instellen? (Wat je bij Android wel doet). Je stelt je Apple ID toch enkel in?

Ik doe het al jaren zo, op een iPhone.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:34

Zoe_97 schreef:

Jawel, maar niet zoals op een Samsung.
Ik heb mijn Gmail als email account ingesteld op mijn iPhone. Ik kan daarbij ook aangeven wat ik wil synchroniseren. Email, contacten, agenda en notities kunnen gesynchroniseerd worden tussen m'n telefoon en m'n Gmail.