Gisteren was ik op werk en ik was wat zenuwachtig. Ik kreeg eindelijk te horen of ik vast contract zou krijgen en dat betekend voor mij toch weer een nieuw hoofdstuk in mijn leven (wbt kunnen kopen van een huis etc.) Met oog op de toekomst heb je dan toch net een beetje meer zekerheid! Gelukkig bleek het inderdaad goed nieuws te zijn en mijn dag kon niet meer stuk

En toen appte mijn moeder..
*Wij wonen sinds 2 jaar tegenover het station en kunnen vanaf ons appartement zo het perron en een stuk spoor op kijken.*
Ze zat op het balkon (station-zijde) en hoorde de aankomende trein heel lang toeteren en er volgde een doffe klap. Ze appte me dat er mogelijk een persoon voor de trein was gesprongen en ze nu helemaal stond te trillen. Dit bleek helaas uiteindelijk ook het geval te zijn geweest..
Gelijk was mijn blije gevoel weg en ik kreeg een flashback van de keer dat ik daar op het perron stond en ook iemand ervoor besloot te springen..
Ik ging toen voor het eerst sinds tijden weer eens met de trein, normaal ging ik eigenlijk altijd met de auto. Had ik dat toen ook maar gedaan..
Ik stond op het perron te wachten, samen met nog wat mensen en met kleine kindjes in pieten-pakjes (was rond sinterklaas), en toen er een sneltrein voorbij reed vlogen er allemaal stenen het perron op. Ik schuilde achter een reclamebord totdat het afgelopen was. Ondertussen kwam de sprinter aan de andere kant aan en stapte ik, nogal beduust van wat er was gebeurd, in. Ik zag mensen huilen en dacht dat zij misschien geraakt of geschrokken waren door die stenen. Zelfs toen iemand zei "dat het vast gewoon een pop was" drong het nog niet heel erg tot me door. Maar onze sprinter reed maar niet weg en ik zag opeens dat onze conducteur met een zeiltje naar de andere kant van het perron liep en daar het spoor op ging. Het was geen pop geweest, het was een persoon. Onze trein ging nog niet verder rijden en ik moest echt naar werk, dus ik stapte de trein uit en wilde terug richting huis. Helaas was er duidelijk een tweede zeil nodig geweest en ik kon helaas niet voorkomen dat ik nog een gedeelte van de persoon in kwestie zag liggen terwijl ik naar de trap liep..
Ik dacht altijd dat ik daar vrij nuchter in was en er wel tegen zou kunnen, maar vanaf het moment dat ik mijn moeder zag (die me naar werk zou brengen) begon ik als een klein kind te huilen.
Allemaal vragen kwamen in me op..
Wie was deze persoon? Wat had hem tot deze daad gedreven? Heb ik hem misschien nog gezien toen ik het perron op liep? Een paar minuten geleden stonden we nog op hetzelfde perron, beide te wachten op een trein die ons zou brengen waar we graag naartoe wilden
En zijn nabestaanden, die wisten hier nog helemaal niets van.. Ik heb er echt een tijd lang mee in mijn hoofd gezeten en nog steeds als ik de trein pak denk ik er aan en kijk ik naar de bewuste plek. En nu kwam dus het bericht van mijn moeder..
Terwijl ik blij was met een nieuwe stap in de toekomst, besluit ondertussen iemand dat hij/zij geen toekomst meer wilt. Dat het genoeg is geweest. Zo onwerkelijk en het laat me nu even niet los.
Ik kan alleen maar hopen dat diegene zijn/haar rust heeft gevonden..
helemaal dat je er weer in terugvalt

.