Ik vind het een mooi streven van je dat je naar de universiteit wilt opklimmen vanaf MBO, en met de juiste doorzettingsvermogen moet dat ook wel lukken.
Ik heb een jaar psychologie gestudeerd en ik ben hier na een jaar mee gestopt. Het was toch niks voor mij. Samen met mij zijn 5 andere meiden die ik heb leren kennen begonnen en daarvan zijn 2 het jaar na mij gestopt, 1 is een 2e studie ernaast gaan doen en de andere 2 liepen vertraging op door statistiek.
Ik wil je dus echt aanraden om er goed over na te denken voordat je echt de keuze maakt om psychologie te gaan studeren. Ik heb heel veel mensen om mij heen ermee zien stoppen of die achteraf toch iets anders hadden willen doen.
Ik vond het niet een moeilijke studie, maar er is wel redelijk wat stof dat je door moet lezen wat voornamelijk in het Engels is. Verkijk je ook niet op de hoeveelheid onderzoek dat je moet doen. Statistiek is wel wat lastiger en lopen een aantal mensen ook echt op vast. Dus ergens wiskunde A op vwo niveau volgen is denk ik een hele goede tip.
Daarnaast is er weinig werk voor psychologen. Ik las pas dat maar 55% van de afgestudeerden na 1,5 jaar een baan op niveau hadden gevonden.
Dus al met al, denk er goed over na. Het zou jammer zijn als jij ook een van die velen bent die de verkeerde keuze maakt en achteraf moet stoppen. Maar als je het echt wilt en er voor werkt denk ik dat het je wel moet lukken.
Laatst bijgewerkt door Nanna op 24-02-16 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt