Lenovo taakbalk/taakbeheer 'loopt vast'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Lenovo taakbalk/taakbeheer 'loopt vast'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 13:11

Ik heb nu sinds een tijdje de Lenovo Flex 14". Deze laptop heeft alleen een hele vervelende eigenschap: het lijkt wel alsof het taakbeheerding oid vast loopt. Als ik de computer opstart is er niets aan de hand, kan programma's openen, startmenu, via taakbalk naar wifi en mijn sneltoetsen op 't toetsenbord voor helderheid bijv. doen het gewoon. Na een tijdje (dit is soms nog geen vijf minuten en soms pas nadat ik 'm in slaapstand heb gehad en weer activeer) werkt dit alles niet meer. Ik kan dus geen nieuwe programma's openen (niet via startmenu en niet via pictogrammen vastgezet op taakbalk), niet via rechtermuisknop op het taakbalkpictorgram een nieuw document of nieuw tabblad openen en mijn beeldschermhelderheid kan ik niet meer aanpassen. Ook het wifibeheerscherm kan ik niet meer openen bijvoorbeeld. Opnieuw opstarten verhelpt dit probleem overigens áltijd.

Ik heb aardig wat gegoogled maar weet ook niet zo goed wat de juiste termen hier zijn. Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden dus, en nadat ik 'm vandaag al 4x opnieuw heb kunnen opstarten (en daar is 'ie ook niet bijster snel in ^) ) ben ik er wel aardig zat van. Iemand die een oplossing of oorzaak weet zodat ik dit kan oplossen?