Een bruiloft filmen....hoe kleed je je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Een bruiloft filmen....hoe kleed je je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 12:47

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, namelijk moet ik binnenkort mijn eerste bruiloft gaan filmen. Maar hoe moet ik me hier voor kleden?

Nog nooit eerder zo iets gedaan en heb echt geen idee. Moet je bij zo iets als cameraman ook in het net, of kan ik dan gewoon bedrijfskleding aan? Wat denken en vinden jullie? Zijn er misschien bokkers die hier al ervaring mee hebben zelf?

Goof

Re: Een bruiloft filmen....hoe kleed je je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:48

Bedrijfskleding is prima toch?
Je bent er niet als gast maar vanuit je professie.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:51

Vraag aan de bruid&bruidegom wat zij willen :) :+

Ik persoonlijk zou willen dat cameraman/fotograaf redelijk opgaat in de menigte. Dus gewoon nette kleren(en beetje afhankelijk van evt dresscode natuurlijk)

Een pak of blouse met op de achterkant (redelijk) neutrale reclame zou wat mij betreft ook prima zijn.
Laatst bijgewerkt door Rintah op 24-02-16 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:52

Hoe ziet je bedrijfskleding er uit? Als dat bijvoorbeeld een gerafelde spijkerbroek is zou ik dat niet aantrekken. Maar als het een donkere outfit is met een logo er op dan kan dat in mijn ogen prima.

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:53

Heb er zelf geen ervaring mee maar zou wel iets nets aandoen, ziet er gewoon wat mooier uit dan de meeste bedrijfskleding, ook zag dat je bedrijfsshirt wit is en als ik het goed heb draagt alleen de bruid wit tijdens een bruiloft dus dat is ook een reden waarom ik in dit geval iets anders aan zou doen.
Laatst bijgewerkt door JenteC op 24-02-16 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:53

Zorgen dat je niet op gaat vallen, ervaring leert wanneer er overduidelijk een filmer rondloopt mensen toch net even ander gedrag vertonen en dat is nu net niet de bedoeling. H en M heeft voor weinig mooie casual pakken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:57

Het is juist fijn als degene (duidelijk) herkenbaar is.
Daardoor kan het personeel/gasten er rekening mee houden en kan hij ook sneller gevonden worden als er een noodzaak voor is.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 13:17

Dank al voor de antwoorden. Misschien is overleg met het bruidspaar het beste. In mijn profiel is mijn oude bedrijfskleding te zien van voor de naamsverandering. Echter draag ik nog steeds witte polo's met de naam in zwarte letters en 1 blauw streepje er doorheen.

Het is inderdaad ook wel zo dat als je opvalt als filmer dat het denk ik 2 kanten heeft. 1 kom je makkelijker waar je moet zijn, 2 heb je wel kans op gekke bekken.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:22

In mijn ervaringen heeft de fotograaf of filmer altijd nette kleding aan. Fotograaf was alle keren dat ik bij een huwelijk was in pak / pantalon nette schoenen, overhemd, jasje.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:27

Ik zou idd even overleggen, maar een witte polo zou ik sowieso niet doen, dat is niet echt gepast.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:30

Mijn broer die ook bruiloften filmt gaat altijd in pak :j
Overleggen met het bruidspaar is natuurlijk het beste

Ambow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:30

Ik heb vorig jaar een bruiloft gefotografeerd, ik heb toen gekozen voor kleding die wel net, maar ook vooral praktisch was en niet teveel opviel. Een donkere strakke spijkerbroek, net shirt met wat neutrale bloemen en nette schoenen waar ik wel de hele dag op kon lopen. Ik was er dan ook wel van 9 uur 's morgens tot 2 uur 's nachts bij, dus het moest zowel geschikt zijn voor de ceremonie als het feestje 's avonds :) Maar bij twijfel inderdaad gewoon even overleggen met het bruidspaar! :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:32

Zolang de bedrijfskleding geen hobbezak is zou ik daar geen problemen mee hebben. Overigens zou ik grote reclame op kleding ook niet kunnen waarderen aangezien je links en rechts ook op een foto zult verschijnen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:37

miccamaaike schreef:
Ik zou idd even overleggen, maar een witte polo zou ik sowieso niet doen, dat is niet echt gepast.

Maar met een blouse of een jasje eroverheen kan dit wel weer prima.

Ik vind wel dat je als bedrijf herkenbaar mag zijn, een niet te aanwezige promotie voor het bedrijf moet is naar mijn idee niet storend.
De gasten mogen best zien dat er een professional aan het werk is en niet een of andere leuke neef die wel een keer wil filmen

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 13:57

Wat een verschillende reactie's zeg haha. Maar wel leuk om te lezen al die meningen etc. Kan er zeker wat mee.

Jasjes over mijn kleding heen heeft weinig zin. Logo staat alleen op de rug en komt dan dus te vervallen. Dan kan ik net zo goed geen bedrijfskleding aan doen.

Heb al zitten denken om te kijken naar andere kleding als het vaker voorkomt dat ik bruiloften moet doen. Zit dan te denken aan zwarte polo met ovaal wit op de rug met logo er in. (Mijn logo staat helaas alleen op wit, kan niet op andere achtergrond bijna).

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:04

Ik vind polo's echt een no-go voor bruiloften. :n

(Neutraal/Donkerblauw) pak aan en visitekaartjes meenemen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:09

Ik heb regelmatig via m'n werk contact met bruiloftsfotograven. Dit zijn meestal mannen. (toevallig)

Zij hebben veelal een nette donkere (spijker)broek aan, een overhemd en een jasje.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:09

Mijn vriend is fotograaf op bruiloften en hij draagt gewoon casual. Een donkere jeans broek, een hemd erop en als het koud is zo een pull met een V-hals over zijn hemd.
Nog nooit een klacht gehad dat het het koppel het niet netjes genoeg vond.

Denk dat ik gewoon een donkere jeans of een nette broek met een los blousje en een blazertje zou doen. Wel platte schoenen zodat je stabiel staat.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 14:10

En dan? Uit gaan delen aan iedereen die binnenkomt? "Goeiedag ik film vandaag, hier heeft u mijn kaartje" :+ . Nee ik snap je opzich wel hoor! Maar ik vind het ook niks om logo's in de video of op het hoesje te douwen. Dat doe ik ook nog weleens maar dat vind ik niks bij een bruiloft video.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:15

Ricie schreef:
En dan? Uit gaan delen aan iedereen die binnenkomt? "Goeiedag ik film vandaag, hier heeft u mijn kaartje" :+ . Nee ik snap je opzich wel hoor! Maar ik vind het ook niks om logo's in de video of op het hoesje te douwen. Dat doe ik ook nog weleens maar dat vind ik niks bij een bruiloft video.

Logo zou ik op de achterkant van het hoesje plaatsen, eventueel onderaan op de voorkant. Kaartjes zijn bedoelt voor als mensen jou aanspreken, maar vooral zodat je op een rustig moment met de manager op de locatie kan praten en die je kaartje kan geven! Die spreekt waarschijnlijk veel meer bruidsparen en kan dan jouw gegevens doorspelen. :D Ook kun je een paar kaartjes achterlaten op de locatie.

Denk trouwens dat je met een donkere jeans ook wel weg komt, maar zou toch in ieder geval voor een overhemd en jasje/pullover gaan.

Edit: Ik heb nog wat langer nagedacht over je probleem van reclame. Als fotograaf heb je het dan toch iets makkelijker, de foto's komen vrijwel altijd wel op Facebook. Daarom zou je ervoor kunnen kiezen om een kort "hoogtepunten"filmpje mee te sturen met de dvd, of het liefst zo snel mogelijk. Het ja-woord, de eerste dans, wat blije beelden, etc., met aan het eind jouw logo. Dit filmpje kan dan wel op Facebook geplaatst worden en zo krijg je alsnog je reclame, zonder de aandacht af te leiden van het bruidspaar zelf.
Laatst bijgewerkt door Tomaatje op 24-02-16 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:18

Ik zou nette kleding ook erg waarderen als bruid. Liever geen spijkerbroek met polo, dat is te informeel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:18

Ricie schreef:

Bij de ingang een bord/poster zetten met:
U wordt gefilmd door...XXXXX.

Met je website vermelding en evt enkele visitekaartjes.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:19

Brainless schreef:
Ricie schreef:

Bij de ingang een bord/poster zetten met:
U wordt gefilmd door...XXXXX.

Daar moet het bruidspaar ook maar zin in hebben..

Ga er vanuit dat als je je werk goed doet en mensen dat merken ze via mond op mond reclame je naam verspreiden. Desnoods via een gastenboek op je website.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:35

Ik was in de zomer op een bruiloft waar de cameravrouw een naveltruitje aanhad. Ik moet toegeven het was 30 graden en ze kon het zeker hebben. Toch vond ik het echt niet kunnen. Ik vind dat je netjes gekleed moet. Geen spijkerbroek, maar een nette broek met een bloesje ofzo. Of een net jurkje. Niet te opvallend.

Wat betreft reclame, niet op een bruiloft. Het bruidspaar kan wel vertellen als gasten informeren wie je bent.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:45

Ik vind een bruiloft niet het geschikte moment om je visitekaartje te dragen, ik zou mij dus kleden naar de dresscode van de bruiloft. Daarmee hou je ook 100% de aandacht op het bruidspaar, in plaats van dat mensen zich afvragen wat jouw merknaam is. Wat wellicht wel kan en netjes is, is een bescheiden naamkaartje op je blouse/jasje spelden. Als mensen jou dan recht van voren zien, weten ze wel waarvoor je daar bent.