Uitgenodigd worden voor feestjes van 'onbekenden'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

riannhuh

Uitgenodigd worden voor feestjes van 'onbekenden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 22:59

Hoi bokkers,

Een vraag aan jullie :D Mijn vriend zit in een vriendengroep (+/- 10 personen excl. aanhang, leeftijd 25+), en wanneer de ouders van iemand uit de vriendengroep 25 jaar getrouwd zijn of 50 jaar worden, worden ook de vrienden+aanhang van de 'kinderen' uitgenodigd.

Ik vind zelf dat ik daar niet thuishoor, de jarige/jubilaris kent mijn vriend amper bij naam, en mij kennen ze al helemaal niet. Mijn vriend vind dat ik me aanstel, ieder feestje is een feestje en we zijn immers uitgenodigd.

Hoe staan jullie daarin, stel ik me inderdaad aan? 8-)

Brainless

Re: Uitgenodigd worden voor feestjes van 'onbekenden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:01

Als je uitgenodigd wordt ben je welkom (dan weten die mensen ook dat er "onbekende" komen).
Voel je daar niets voor, dan ga je niet.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:03

Ik ben niet zo'n feestjes mens (meer hihi, ik wordt oud geloofik) dus zou het ook overslaan. Maar als je wel dol bent op feestjes dan kun je toch prima gaan? Als de mensen uit zijn vriendenclub er zijn dan zijn er zat bekenden toch?

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:12

Ik zou niet heengaan. Waarschijnlijk zullen die mensen je niet echt missen want je hebt geen bijzondere relatie met ze. Denk dat ze je gewoon uitgenodigd hebben uit beleefdheid. Jij voelt je er niet lekker bij dus niet doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:19

Tja ik denk ieder feestje is er een

Als je uitgenodigd wordt dan is het prima. Je kent jevriend daar en zijn vrienden.
Leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:47

Nou ja, je hoort er in zoverre bij dat je uitgenodigd en dus gewenst bent. Of je er zin in hebt is een tweede. :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:51

Dus het zijn de ouders van een vriend van je vriend? :+
Persoonlijk zou ik passen tenzij je de vriend van jouw vriend heel goed kent en zijn ouders al een paar keer hebt gezien. Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd om het huwelijk van mensen die je nog nooit hebt gezien te vieren.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:54

Feestje, dak eraf...

Je kunt er gewoon heen gaan, als het niets is ga je weer naar huis toch? Misschien wel kei gezellig... Kom je maar op 1 manier achter :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:19

Hier op de Canarische Eilanden is dat normaal. Toen laatst een neef van mijn lief overleden was op 20-jarige leeftijd stond ik perplex dat veel vrienden van mijn lief mét aanhang en kids de kerkdienst en begrafenis bijwoonden.
Dat heb ik dus maar eens nagevraagd en mijn lief zei dat als zijn neef zou trouwen ze ook zouden komen. Dat is hier normaal. Voor mij als Hollandse klinkt het wat absurd, om eerlijk te zijn :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:23

Als je het mij vraagt lekker thuis blijven, maar ik zoek dan ook voor elk feestje en excuus om er niet heen te hoeven

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:26

ik heb zo wel meer mensen leren kennen door er heen te gaan.. zin hebben is weer een tweede.. maar eenmaal daar ken je ze dan nog van eerder feestje sommige dan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:26

Palmera schreef:
Hier op de Canarische Eilanden is dat normaal. Toen laatst een neef van mijn lief overleden was op 20-jarige leeftijd stond ik perplex dat veel vrienden van mijn lief mét aanhang en kids de kerkdienst en begrafenis bijwoonden.
Dat heb ik dus maar eens nagevraagd en mijn lief zei dat als zijn neef zou trouwen ze ook zouden komen. Dat is hier normaal. Voor mij als Hollandse klinkt het wat absurd, om eerlijk te zijn :)

Hier zijn er ook bruiloften waar alle neven/nichten met aanhang wordt uitgenodigd.

Ook bij begrafenissen zie je wel dat "iedereen" komt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 02:58

Als je niks anders in je agenda hebt gewoon gaan, heb je wel wat anders in je agenda staan niet bezwaard voelen en afzeggen. Niet zo moeilijk over doen :-)

Mensen willen feestelijke mijlpalen vieren. En ipv aan te schuiven voor een oubollig cake met koffie, gunnen ze de kinderen het ook te kunnen vieren met een feedtje voor eigen vrienden. Hardstikke leuk en gezellig juist!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 03:16

Hoi ik kan mij voorstellen dat je misschien het vreemd vind naar zon feest te aan, ik weet ook niet of ik zou gaan, maar als je weet waar het is wat voor soort feest misschien, Dan kan je misschien wel leuke mensen leren kennen. En het kan natuurlijk heel erg leuk zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:04

Palmera schreef:

Dit is hier in Nederland in mijn omgeving ook normaal hoor :) zeker bij een begrafenis en bruiloft. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:18

Huwelijk niet ivm gebrek aan kerk maar wel bij uitvaarten. Ik ben ook naar uitvaarten geweest van vriendin haar familie :j

Qua jubilea ik zou wel heen gaan als ik de hoofdrolspelers ken :) maar ze nodigen je uit, dus je bent welkom! Feestje is altijd welkom :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:31

Ik zou er ook niet zo'n behoefte aan hebben. Mijn vriend heeft veel vrienden (echt veel :+) als ik naar al die feestjes zou moeten waar we voor zijn uitgenodigd heb ik geen enkel weekend meer vrij haha.
Ik ga alleen (en mijn vriend trouwens ook) bij goede vrienden, waarvan we de feestvierders ook kennen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:39

Ik zou het leuk vinden :D Onze vriendengroep was hecht, dus als er iets was met iemands ouders, was ook iedereen + aanhang vaak uitgenodigd. We waren ook wel geïnteresseerd in elkaars leven, dus ook in om de ouders van vrienden te leren kennen, hun ouderlijk huis te zien waar ze opgroeiden etc (als hun ouders daar nog woonden), dus zo'n soort feestje zou ik wel naar toe gaan. Gewoon leuk. Maar als je niet zo van feestjes houd of je er ongemakkelijk voelt, dan ga je gewoon niet. Het is geen big deal als je niet komt. Als je komt, gezellig, daarvoor ben je immers uitgenodigd, dus je bent welkom, maar kom je niet, dan is dat ook geen big deal of probleem. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.