Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

FennaK schreef:Ik ging vorige week met mijn moeder om 13.00 uur terug naar huis en toen bleken wij in een stilte coupe te zitten. We zaten net en zeiden nog even iets tegen elkaar toen werden wij al gelijk aangesproken.
Het was een beetje onverwachts dus af en toe zeiden we zachtjes eventjes iets, nou als blikken konden doden, die vrouw keek boos.. Tuurlijk je hoeft geen hele gesprekken te doen maar soms moet je even snel wat zeggen en dan hoef je niet zo te reageren.

prugelpiet schreef:Tuurlijk mag je in de stiltecoupe best iets zeggen, of een heel zacht kort telefoon gesprekje houden. Ook hoesten of niezen kan je niks aan doen, maar hele gesprekken hardop gaan voeren? Nee. Ik zit in de stiltecoupe voor mn rust.
Laatst ook een vrouw met haar kind, en kind maar schreeuwen en lawaai maken.... Ja daar erger ik me ontzettend aan.
conejo schreef:Hier zelf jaren terug een keer gehad dat ik zonder dat ik het wist in een stilte coupe zat en uitgebreid aan het bellen was. Na een heel lange tijd zij iemand er heel geïrriteerd wat van. Ik schaamde me kapot. Als ik het had geweten had ik nooit gaan bellen of ergens anders geen zitten.
Maar vond het wel vervelend dat die persoon het op die manier zij en pas na een hele lange tijd.
Ik vind dat je recht hebt om er wat van te zeggen, maar wel op een vriendelijke manier in eerste instantie. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen stond het heel klein op de deur en ramen dat het niet op viel. Zeker niet als je achter iemand aan binnen kwam.
Ik zie niet echt in wat het verschil voor jou is als die persoon met iemand belt of met iemand zou praten. Szan schreef:xRaisin schreef:Zelf kan ik mij er niet druk om maken als mensen praten in de stilte coupé, want het blijft toch wel openbaar vervoer.
Openbaar vervoer betekent niet regelvrij. Zodra je een kaartje koopt, heb je je aan de huisregels van de vervoermaatschappij te houden.