Trouwen 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Trouwen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 14:25

Zag nog geen topic :D

Wie gaan er in 2016 trouwen? Waar? Wanneer? Wat zijn jullie plannen *\o/*

Brand los, hier kan je alle ideeën/dilemma's met elkaar bespreken!

Zal dan maar beginnen...
Op valentijnsdag ben ik ten huwelijk gevraagd. Mijn verloofde (klinkt nog raar :+ ) woont in Turkije. Voor mij zal het dus iets anders gaan als dan voor de meeste hier. Wij willen 15 september in Istanbul voor de wet trouwen, en een aantal dagen/of een week later het feest bij zijn ouders in Van (oosten van Turkije). Ik zelf hoef qua bruiloft niet heel veel te regelen. Bruidsjurk zoeken komt in de planning, papierwerk word nog een hoop gedoe. De bruiloft vind buiten plaats in de tuin (het land) van mijn schoonouders. Hun heb ik overigens nog niet ontmoet, gaat waarschijnlijk in juni gebeuren.

Waar ik nog mee zit is wie nodig ik uit? En wat is gebruikelijk qua verblijf/kosten van de vliegreis etc. Verblijf kunnen wij eventueel regelen, alleen de vliegtickets geen idee hoe dat normaal gesproken gaat.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:47

Jaaa, ikke! <3 Met mijn maatje, Sebastiaan! <3

Hij heeft mij op 23 december 2014 ten huwelijk gevraagd voor het Schönbrunn paleis in Wenen ([LZP] Mysterieuze post van een aanbidder...):

Afbeelding

Afbeelding

We gaan trouwen op 23 juni, drie jaar nadat hij me heel zachtjes vroeg of ik zijn vriendinnetje wilde zijn. :D Vandaag nog precies vier maanden te gaan, het komt allemaal heel dichtbij ineens! Ik vind het zo spannend! We hebben al heel veel geregeld, maar toch heb ik het idee dat ik van alles vergeet. Om niet te beginnen over al die ideeën die je op Pinterest kunt opdoen! Gelukkig helpt Sebas mee, we doen alles echt met zijn tweetjes. We hebben er een beetje een gezamenlijke hobby van gemaakt. :)) Al ben ik er nu na ruim een jaar ook wel klaar mee hoor, laat die grote dag maar komen!

Nog gefeliciteerd met jullie verloving! Hoe heeft hij je gevraagd? Jouw verhaal is trouwens wel flink anders dan anders! Waar heb je jouw verloofde ontmoet en hoe lang zijn jullie nu samen? Ga je naar Turkije verhuizen na de bruiloft? Klinkt heel erg spannend allemaal!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 16:36

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:13

Je hebt elkaar afgelopen september ontmoet? Elkaar vier keer gezien en je gaat nu trouwen?

Jee, bij mij zouden gelijk alarmbellen rinkelen, maar goed, misschien heb ik teveel naar "oplichters in het buitenland" gekeken. :o

Succes met de bruiloft! *\o/*

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 17:22

pinto_1: Ja afgelopen september ontmoet. En elkaar vier keer zien, wilt niet zeggen dat je elkaar niet kent of iets dergelijks. Spreken 24/7 met elkaar, en er word iedere avond ge(video)belt. Denk dat wij meer bespreken dan de meeste koppels die samen 's avonds als zombies voor de buis tv zitten te kijken :D

En 'oplichters in het buitenland' heeft hier niks mee te maken gelukkig. Daar is dit topic ook niet voor bedoeld, wij weten hoe het zit. Vergeet ook niet dat je met een totaal andere cultuur te maken hebt en het daar heel normaal is om zo snel mogelijk te trouwen, relatie is namelijk haram.

Plus dat het nog zo'n 7 maanden duurt eer dat het september is..

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:41

Booooo, voel je niet meteen zo aangevallen, joh! Volgens mij wil pinto_1 helemaal niks afdoen aan je relatie, maar schrikt ze alleen van de snelheid waarmee je gaat trouwen. En wees eens eerlijk: als jij op je computerschermpje leest dat een meid gaat trouwen met een buitenlandse jongen die ze nog maar vier keer gezien heeft, denk je toch ook wel even "oh oh..."? Dat zegt verder helemaal niks over jullie. Misschien zijn jullie twee naïeve en onnadenkende pubers, maar misschien hebben jullie in elkaar gewoon de ware gevonden. Aangezien jullie gaan trouwen, ga ik uit van dat laatste. :D Ik moet zeggen dat ik die laatste zin van je eerste alinea toch ook wel wat veroordelend vind. Dat ik 's avonds lekker tegen mijn vriend aan kan kruipen om samen een serietje te kijken, betekend heus niet dat we elkaar niet door en door kennen. Wat dat betreft geldt voor iedereen: sta eens wat meer open voor de ander! Natuurlijk mag je ergens vraagtekens bij zetten of dingen verduidelijken, maar be-/veroordeel iemand pas als je zelf een rondje in zijn/haar schoenen hebt gelopen. Daar wordt de wereld (en Bokt) een stuk gezelliger van! :D

Dan inhoudelijk over de verlovingen: ik was ook helemaal overweldigt door de grootte waarmee Sebas het heeft aangepakt! Ik wist wel hoe romantisch hij was en dat hij werk zou maken van een eventueel aanzoek, maar dit had ik nooit verwacht! Nog steeds kan ik niet geloven dat iemand zoiets moois voor mij alleen zou doen, ik voel me zo ontzettend geliefd! :o Onwijs lief dat jouw vent ook zoveel moeite heeft gedaan! Ik hoor wel eens dat buitenlandse mannen toch vaak een stuk romantischer zijn dan onze Hollandse kerels, heb je het idee dat dat klopt?

En dan eigenlijk het belangrijkste onderwerp: de jurk! :D Ga je die hier kopen of in Turkije?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:42

Hier ook eentje :D
Ik ben in mei ten huwelijk gevraagd op de HMS Belfast in Londen, op de boeg van het schip. Tres romantisch, en zoals het hoort: de hele dag regen behalve toen hij op zijn knieën ging. 15 Maart aanstaande gaan we trouwen!

27 Mei zijn we 5 jaar samen ^^

Paisano

Re: Trouwen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:44

:oo Dat is al heel snel! Hoe is het met de zenuwen? :D

Oeps, jij voegt snel nog even wat toe zie ik! Dan doe ik dat lekker ook. :D Je maakt me wel nieuwsgierig nu: is er een reden dat jullie voor 15 maart hebben gekozen en niet voor 27 mei?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:45

Ja die beginnen nu toch wel op te spelen :') Begin slechter te slapen, en loop aan weinig anders meer te denken, haha!
Gelukkig is alles eigenlijk wel geregeld, dus dat scheelt. Maar het is wel heel spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:46

Die foto's blijven leuk. <3

Wij zijn in Januari [***], op de dag dat we 2 jaar een relatie hadden.
Op zich vrij snel, maar we zijn eigenlijk dag en nacht bij elkaar.
Als je je soulmate ontmoet, weet je dat. :j

Wij hebben het klein gehouden; mijn moeder was mijn getuige en 1 van mijn man (:D) z'n vrienden was zijn getuige.
Een andere vriend heeft alles gefilmd en s'middags hebben we lekker taart gegeten en gegourmet.
Was echt onwijs gaaf, nog veel mooier dan ik had verwacht, veel indrukwekkender. :j
Ik had echt niks anders willen doen als het over moest.

In de zomer geven we nog een groot BBQ feest bij ons in de 'tuin', bij de paarden.
Kan niet wachten!

Spannend hoor, TS.
Ik heb heel lang 90 days to wed gevolgd op TLC en dat gaat gelukkig ook regelmatig gewoon goed. :j
Waar gaan jullie wonen? En merk je ook iets van de cultuur, dat dat heel anders is?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:47

Booooo schreef:
Vergeet ook niet dat je met een totaal andere cultuur te maken hebt en het daar heel normaal is om zo snel mogelijk te trouwen, relatie is namelijk haram.

Heel offtopic hoor, maar ben benieuwd in hoeverre je bekend bent met de cultuur en hoe jullie daar een weg in gaan vinden? Hij vindt kennelijk wel dat hij snel moet trouwen, want dat is haram, maar dat mag dan weer wel met een niet-moslim (is niet haram)?
Hij komt naar Nl is jullie plan? Spreekt hij Nl dan? Is er uitzicht op een baan?

Over dat het (te) snel gaat heb ik geen recht van spreken, want ik ging samenwonen op mijn 2e date :+ (maar stiekem vind ik trouwen na elkaar 4x gezien te hebben en 5 maanden relatie wel heel snel).

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:48

Wat een leuk topic! Ik ga zelf niet trouwen in 2016, dat wordt een jaartje later. Ik ben afgelopen kerstavond ten huwelijk gevraagd maar wij moeten nog even sparen ;) Ik wacht dus maar op het topic ' Trouwen 2017'

Mijn zusje gaat wel in 2016 trouwen! 10 juni is haar grote dag. Wat ik natuurlijk ook super leuk en spannend vind :D

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:49

Tineke, heb je ook foto's van jullie trouwdag? Ben eigenlijk wel heel benieuwd! :D

Pluttersput schreef:
Ja die beginnen nu toch wel op te spelen :') Begin slechter te slapen, en loop aan weinig anders meer te denken, haha!
Gelukkig is alles eigenlijk wel geregeld, dus dat scheelt. Maar het is wel heel spannend!

Dat gevoel heb ik nu al en ik moet nog wel een wat langer wachten dan jij! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:51

Jessicadewit, Kerstavond is ook een romantische dag. :))

We hebben wel een video, maar foto's maken we op ons feest in de zomer, omdat ik dan als het goed is een stukje minder zwaar ben dan nu. :)
Teller staat op -8 in 5 weken

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:52

O bij mij ging het echt vet goed, tot dat het nog 1 maand was. Dan kan je geen maanden meer aftellen, dan wordt het weken.. Vrijgezellenfeest heb ik binnenkort, daar wordt ik gek mee gemaakt met 100 hints die nergens op slaan :')

Ook romantisch, ten huwelijk gevraagd op kerstavond!

Tineke, heb jij dan toen ook een jurk aan gehad? Of doe je er een aan op jullie grote feest? Of helemaal niet? Gewoon human interest hoor! Vooral omdat ik zo blij ben dat ik die van mij 2 keer aan mag. Wij trouwen op dinsdag in vol ornaat, en het feest is dan op zaterdag. Dus ik ben gelukkig :D

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:53

Volgens mij val ik die laatste maand van de spanning zo hard af dat ik kan zwemmen in mijn jurk! :))

Ik denk trouwens dat je nog een vraag van mij gemist had:
Paisano schreef:
Oeps, jij voegt snel nog even wat toe zie ik! Dan doe ik dat lekker ook. :D Je maakt me wel nieuwsgierig nu: is er een reden dat jullie voor 15 maart hebben gekozen en niet voor 27 mei?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:54

Ja :) De vader van mijn verloofde is overleden op 18 maart, een aantal jaar geleden wel al. En omdat we hem er toch bij wilden hebben wilden we in die omstreek trouwen. Eerst zou het zaterdag worden, maar dat is hier gruwelijk duur. Toen was dinsdag gratis trouwen. Daar zijn de regels nu voor omgegooid, dus ervoor gekozen om het niet gratis te doen, maar wel op dinsdag te houden. Dan kunnen we ieder jaar bijvoorbeeld uit eten gaan, en dan aan alles te gelijk denken. Vonden we een mooie om zijn pap in ere te houden :)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:55

Wauw, dat is zeker een bijzonder mooie gedachte! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:56

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:57

O dat is ook mooi ja!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 18:02

Het is meer dat ik een beetje moe wordt van alle ongevraagde menigen erover, vooroordelen.. En al helemaal van mensen die niet eens dichtbij mij staan, of ik überhaupt in levende lijven ken. Mijn ouders/broer denken gelukkig anders als de meeste mensen ook omdat ze hem hebben ontmoet. En wat de rest er van vind kan me niet heel veel interesseren :D Wil alleen aangeven dat dat topic hier niet voor bedoeld is.

Buitenlandse mannen zijn naar mijn idee wel romantischer ja :D Ik ben voorheen 4,5 jaar met een hollander samen geweest en die was erg nuchter haha!

De jurk ga ik denk ik hier halen, Kopen of huren ben ii nog niet overuit. 1001 nights heeft een aantal mooie en erg goedkope jurken! Heb jij al een jurk?

Pluttersput: Spannend je bent al bijna aan de beurt! :D

Koudbloedkim: haha dat programma ken ik op TLC vind het altijd wel leuk om te zien! De bedoeling is dat we in Nederland gaan wonen uiteindelijk. Denk dat we in oktober alles op gaan zetten qua papierwerk.

Goof: Ja ben ik van op de hoogte. Met een niet-moslim is inderdaad niet haram. Hij spreekt (nog) geen Nederlands en een baan zoeken beginnen we pas aan als hij eenmaal hier is. Gelukkig heb ik een groot netwerk. Hoe kom je erbij om samen te gaan wonen bij je 2e date? :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:04

Weet je Booooo (zijn dat genoeg o's :') ? ) , je weet toch nooit hoe het gaat. Ik roep ook wel dat wij nooit meer uit elkaar gaan, maar je weet het nooit. Waarom zou je dan wachten als het goed voelt, denk ik dan een beetje.
Mijn lief is na een half jaar ook bij mij ingetrokken en nooit meer vertrokken. Daarvoor zagen we elkaar af en toe op school, en dat was het. Ineens was de klik er en die is ook nooit meer weggegaan. Alhoewel die er bij mij al vanaf dag 1 was, hij had wat langer nodig :')

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:10

Tineke, ik wist dat je niet voor een prinsessenjurk zou gaan, maar je bent toch niet in het zwart getrouwd?! :oo Wel een heel leuk jurkje hoor, daar niet van!

Booooo: Ach, weet je, die ongevraagde meningen krijg ik ook en daar zal iedereen wel ervaring mee hebben, het is nooit voor iedereen goed. Ik krijg te horen "jeetje, je bent toch pas 21?", een ander misschien "goh, na tien jaar samenwonen nog trouwen, wat heeft dat nou voor zin?" Iedereen heeft zijn mening klaar, de manier waarop je daarop reageert is aan jou. Laat je niet gek maken! :D Als jij weet dat het goed is, dan is dat zo. Je kunt je relatie uiteindelijk alleen bewijzen door je onvoorwaardelijke liefde voor elkaar te tonen! Niemand kan dát veroordelen. :j

Ik ken de winkel waar je het over hebt trouwens niet, maar hou je wel in je achterhoofd dat je bij de meeste bruidszaken echt wel een paar maanden moet wachten voor je jurk er is? :) Zou zonde zijn als je te laat bent voor je droomjurk! Ik heb de mijne trouwens al gevonden ja! Hij is inmiddels (na een half jaar :oo) binnen en ik mag hem over drie weken weer aan! Yes!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:12

Wat leuk hé allemaal :D

Wij gaan in mei trouwen in het Krügerpark in Zuid-Afrika :) Alleen wij tweeën met Afrikaanse getuigen en heel veel wilde dieren om ons heen :D We zijn dan inmiddels ruim 7 jaar samen en wonen al 4.5 jaar samen.
Ik heb een jurkje van €40,- :') en wat sieraden, niet te blingbling. Ik weet nog niet wat mijn vriend draagt en dat willen we zo lang mogelijk zo houden. Maar we houden het lekker licht en luchtig

Thuis gaan we dan nog een feestje geven voor naaste familie en vrienden :j we hebben er onwijs veel zin in :D

Iedereen heel veel plezier met de voorbereidingen en het er naartoe leven! ^&+

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:15

Wij gaan ook dit jaar trouwen op 1 juli! Zijn nu al ruim 11 jaar samen dus ik vond het ook wel eens tijd worden :o