Sinds een klein jaar gebruik ik een dopper. Super tevreden mee alleen blijft er steeds vuil achter in de dop van de dopper. Het nestelt zich dan in de randen en krijg het nooit volledig weg. Ik doe het nu steeds met een keukenpapier en een vork en dan haal ik dat langs de randen maar er blijft nog een deel achter. Wie heeft de oplossing hiervoor?
Ik heb er ook last van met mijn dopper. Tot schimmel aan toe. In de vaatwasser vind ik vies, de smaak en geur van plastic uit de vaatwasser maakt me misselijk.
Uit koken heb ik ook al gedaan, net zoals een tablet er in laten weken. Maar helaas tot nu toe geen oplossing. Dus lees mee voor de gouden tip.
Ik had het ook in mijn Dopper waar ik altijd limonade of vitaminesap in deed. Ik he. Nu een nieuwe en hier doe ik alleen maar water in, heb tot nu toe hee. Last gehad van schimmel.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 26-02-16 12:30
Voor oa watertanks in caravans en canpers gebruiken we steradent. Bruistabletten waarmee je de boel goed ontsmet. Die bruisbubbels komen op kleine plekken. En je kunt misschien een oorstaafje of een heel fijne rager gebruiken om in de kleine hoeken te komen. Of een stoomreiniger waarmee je in de kleine hoekjes het vuil min of meer wegblaasd en meteen ontsmet?
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-02-16 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Werkt een flessenborstel niet? Gewoon een voor babyflessen? Bij de Etos volgens mij zit er nog een puntige achterkant op met borstelharen voor de kleine hoekjes.
Ik heb het met een vork en papieren doekje geprobeerd maar niet alles gaat weg. En dat plastic eruit halen heb ik nog niet geprobeerd, krijg je dat er wel weer in dan?
moonfish13
Geplaatst: 27-02-16 20:34
Een wattenstaafje werkt goed.
Imaginaerum
Geplaatst: 27-02-16 20:37
Tip: niet dat witte deel uitkoken! Wij hebben deze week daardoor onze Doppers gemold.
Ik had dat ook al vrij snel (ging er ook niet 'schoon' mee om, ook in de tas met paardenzooi enzo). Ik heb nu een andere fles (naam kwijt, gekregen) en daar is dat niet mee. Nu is deze favoriet.
Ik hoop dat je een oplossing vind via het topic, je bent duidelijk niet de enige.
Yunomi
Geplaatst: 29-02-16 07:38
Mijn flessen worden ook schoon door er flink wat zout in te doen (in de dop strooi ik het en gewoon in de fles zelf) en dan helemaal vullen met heet water en minstens 12 uur laten staan. Daarna goed spoelen en dan zijn ze weer fris.