eenitraM schreef:Waarom film je het niet,? Groter bewijs is er niet.
been there done that,
inclusief flessen opsporen en onder de neus houden..
dat heeft bij een echte verslaafde echt weinig tot geen nut, behalve dan dat je dan ook nog eens vreselijke spanningen hebt op een nuchter moment.
zolang ze ontkennen, ontkennen ze net zo hard met bewijs.
Je frustreert dan alleen jezelf enorm.
TS,
je kunt het beste eens met een vertrouwenspersoon op school gaan praten. zij kunnen je helpen om je eigen gedachten en gevoel op de rit te krijgen en te houden. Je hebt alleen invloed op je eigen leven helaas, de regie over jouw leven ligt in jouw handen, zelfs al zit je in een situatie die je niet zelf in de hand hebt en zijn er zaken die buiten jouw invloedsfeer liggen..
Het enige dat je kunt doen is leren te onderscheiden op welke zaken je wel invloed kunt hebben en hoe je dat dan moet doen.. En welke zaken helaas daarbuiten vallen en ook hoe je ermee om kunt gaan dat je daar geen of zeer weinig invloed op hebt.
als voorbeeld, heeft het echt nut om hem wakker te roepen als hij half dronken op de bank ligt?
want als hij dan al gaat koken voor je, is het eten dan goed? Of zit je dan (mijn ervaring) met glazige harde aardappels, harde groente en half verbrand vlees voor je neus.
Het wakker roepen en confronteren geeft een tijdelijk gevoel van opluchting absoluut. Ik weet niet hoe oud je bent, maar wellicht is het dan voor je gemoeds toestand beter om hem maar gewoon te laten liggen.. zelf iets klaar te maken en eventueel een bordje in de magnetron te schuiven zodat je zeker weet dat hij wat voedzaams heeft (eten ligt binnen wat je kunt beïnvloeden, het alcoholgehalte in zijn bloed niet, en zijn gedrag niet).
als je wilt staat mijn pb open voor je, ben zelf kind van een zwaar alcoholistische ouder.
-----
het is goed dat je nu al kunt relativeren, dat je het zo slecht niet hebt (dat is de manier om ermee te leven, zeker op de lange termijn.. er zijn zoveel mensen op de wereld die het slechter hebben getroffen).. Maar bagatelliseer het ook niet TS, want nu al zeg je het komt niet vaak voor.. Maar in je op, in de emotie, zeg je 1x per week.. 1x per week echt dronken als je de verantwoording hebt voor je kinderen is echt veel te veel.. zeker als daarnaast ook nog gewoon gedronken wordt.