Om gek van te worden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monieksintel

Om gek van te worden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 18:39

Vandaag was het weer zover kom ik net naar beneden ligt hij weer half dronken op de bank te slapen. kan je 10x roepen ga je nog eten maken krijg je eerst dommme antwoorden en dan gaat hij toch maar.
Dit is precies de reden waarom mijn ouders een half jaar uit elkaar gingen. Ik kan niet zonder hem, maar soms wordt ik er zo boos over.
Als je hem er in de ochtend mee confrontreerd is het alleen maar ontkennen en boos worden.
maar ik vind het ook heel zielig, dan loopt hij in de avond wankelend van tafel om over te geven ookal weet hij niet dat ik weet dat hij dat doet zit ik daar alleen en dan vind ik het oprecht zielig voor hem dat hij niet zonder kan. Als ik een keer in de avond een feestje hebt wacht hij een paar uur van te voren welk met drinken en het is lang niet elke avond even erg, maar meestal is het 1x in de week best erg. Dan is het ook zwaar ademen en denk ik soms dat hij dood gaat maar ik kan gewoon niet zonder hem
Ook heeft mijn broer hierdoor een soort van hekel aan hem afentoe en dan krijgen ze weer ruzie. Ik ben dan altijd bang dat hij een keer zelfmoordpleegt en ben blij als ik hem dan daarna weer zie

ik weet niet wat ik hiermee wil maar ik moest het even van mij aftypen.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:41

Over wie heb je het nu? je vader of je man/vriend? :7

quintusgl

Re: Om gek van te worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:42

.....of vader?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:47

Pff.. Heftig meis..
Soms helpt het om van je af te schrijven. Kan me voorstellen dat het heel dubbel is :(:)
Heeft je vader hulp voor zijn verslaving?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:48

Waarom film je het niet,? Groter bewijs is er niet.

Over wie gaat t ja?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:49

Hoe oud ben jij als ik vragen mag? Als het je vader is moet er denk ik snel ingegrepen worden :=

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:03

Wat vervelend ts.

Van je afschrijven helpt altijd. Maar het lost weinig op.

Hoe oud ben je en hoe oud is je vader? Zijn je ouders nu no uit elkaar?

Heb in dezeldd situatie gezeten. Mijn pb box staat voor je open.

Monieksintel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 19:24

nu ik het teurg lees lijkt het net of ik het slecht heb, maar dat is dus echt niet zo. Hij zorgt harstikke goed voor ons en het voorbeeld uit OP gebeurt dan ook echt bijna nooit, en ik heb net harstikke lekker gegeten maar je wordt het soms gewoon even gek van.

Ook komt het vooral omdat hij er dan heel kwetsbaar uitziet en ik kan daar echt slecht tegen, maar het is echt een geweldige man.

Even voor de vragen het ging idd over vader en ik ben 15

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:31

Ik lees niet dat je het slecht hebt. Ik lees juist dat je erg veel om je vader geeft en je zorgen maakt. Maar jij bent pas 15 lieve ts. Je zou je niet druk hoeven maken om dit soort dingen. Kun je er met je vader over praten? Dat je je zorgen maakt over zijn gedrag?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:19

eenitraM schreef:
Waarom film je het niet,? Groter bewijs is er niet.

been there done that,
inclusief flessen opsporen en onder de neus houden..

dat heeft bij een echte verslaafde echt weinig tot geen nut, behalve dan dat je dan ook nog eens vreselijke spanningen hebt op een nuchter moment.

zolang ze ontkennen, ontkennen ze net zo hard met bewijs.
Je frustreert dan alleen jezelf enorm.

TS,

je kunt het beste eens met een vertrouwenspersoon op school gaan praten. zij kunnen je helpen om je eigen gedachten en gevoel op de rit te krijgen en te houden. Je hebt alleen invloed op je eigen leven helaas, de regie over jouw leven ligt in jouw handen, zelfs al zit je in een situatie die je niet zelf in de hand hebt en zijn er zaken die buiten jouw invloedsfeer liggen..

Het enige dat je kunt doen is leren te onderscheiden op welke zaken je wel invloed kunt hebben en hoe je dat dan moet doen.. En welke zaken helaas daarbuiten vallen en ook hoe je ermee om kunt gaan dat je daar geen of zeer weinig invloed op hebt.

als voorbeeld, heeft het echt nut om hem wakker te roepen als hij half dronken op de bank ligt?
want als hij dan al gaat koken voor je, is het eten dan goed? Of zit je dan (mijn ervaring) met glazige harde aardappels, harde groente en half verbrand vlees voor je neus.

Het wakker roepen en confronteren geeft een tijdelijk gevoel van opluchting absoluut. Ik weet niet hoe oud je bent, maar wellicht is het dan voor je gemoeds toestand beter om hem maar gewoon te laten liggen.. zelf iets klaar te maken en eventueel een bordje in de magnetron te schuiven zodat je zeker weet dat hij wat voedzaams heeft (eten ligt binnen wat je kunt beïnvloeden, het alcoholgehalte in zijn bloed niet, en zijn gedrag niet).

als je wilt staat mijn pb open voor je, ben zelf kind van een zwaar alcoholistische ouder.

-----

het is goed dat je nu al kunt relativeren, dat je het zo slecht niet hebt (dat is de manier om ermee te leven, zeker op de lange termijn.. er zijn zoveel mensen op de wereld die het slechter hebben getroffen).. Maar bagatelliseer het ook niet TS, want nu al zeg je het komt niet vaak voor.. Maar in je op, in de emotie, zeg je 1x per week.. 1x per week echt dronken als je de verantwoording hebt voor je kinderen is echt veel te veel.. zeker als daarnaast ook nog gewoon gedronken wordt.