Een vraag, ik kom met googelen namelijk ook niet veel verder..
We mogen van de boer een paar huizen verderop een stukje grond kopen wat achter onze tuin ligt. We kunnen dan de tuin in een rechte lijn doortrekken naar achteren zodat we ook via de achtertuin bij ons huis kunnen komen, heel fijn!
Het stuk is ongeveer 10 meter breed en zo'n 20 meter lang schat ik, het wordt gebruikt als tuin. Ik heb gevraagd wat hij er voor wil hebben maar hij weet het niet zo goed.. 'doe maar een bod' zegt hij.
Tja, ok. Maar hoe hoog dan?
We willen niet de hoofdprijs betalen (hij hoeft ook niet het onderste uit de kan zei hij) maar een te laag bod vind ik ook niet netjes. Op internet kan ik vinden dat in onze regio (oost groningen) je ongeveer 45.000euro per hectare kan aanhouden voor landbouwgrond. Is dat dan een goede indicatie?
(Stiekem wil ik nog proberen meer grond er bij te sprokkelen zodat we het in de toekomst kunnen gebruiken voor een paddockje met schuilstal en dan vragen of we zijn weiland mogen huren maar ik moet nog even kijken hoe ik dat ga aanpakken.. )
dat betaalde een vriend toen hij een stukje van zijn tuin wilde verlengen... (wat vervolgens qua grond af ging van de nog te verkopen kavels om zijn huis).
kopers staan niet echt in de rij.