Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ik ken nog iemand die van de Belgische variant van vmbo kwam en nooit in zijn leven ooit gestudeerd heeft, hij was altijd aan het feesten en drugs aan het gebruiken. Op zijn 25ste wilde hij ineens advocaat worden, en dat is hij inmiddels
De stof is soms erg veel en erg droog, en het is sommige weken flink aanpoten, maar zolang je een goede planning maakt is dat ook prima te doen 

HorseTimeXL schreef:Oke bedankt, ja uiteraard ben ik mij ervan bewust dat motivatie een grote rol speelt.. Het is meer hoe het zit met engelse literatuur, of dat veel is wat je in je op moet nemen omdat dit gewoon een zwak punt voor mij blijft en wat je inhoudelijk moet doen. Is het stom alleen tentamens maken of horen er ook papers etc. bij en is dat in het engels of gewoon Nederlands?
Sorry het had wat concreter gekund van mijn kant
Catnip schreef:Van alle universitaire studies is rechten de enige niet-wetenschappelijke. Je hoeft dus al een aantal vaardigheden niet te beheersen die bij andere studies essentieel zijn (en waar veel studenten mee worstelen), en je hebt ook nog eens niets te maken met statistiek of methodologie.
Ik ken zelf iemand waarmee ik op de middelbare school heb gezeten en die het echt heel lastig vond om verbanden te leggen en abstract te denken. Ze snapte eigenlijk heel weinig van alles en kon ook geen 5 woorden Engels, maar ze kon wel prima 'droog vanbuiten leren'. Zij heeft in België met succes een universitaire studie rechten afgerondik ken nog iemand die van de Belgische variant van vmbo kwam en nooit in zijn leven ooit gestudeerd heeft, hij was altijd aan het feesten en drugs aan het gebruiken. Op zijn 25ste wilde hij ineens advocaat worden, en dat is hij inmiddels
![]()
Moraal van het verhaal, als je het echt wilt moet je het gewoon proberen, want het is zeker mogelijk!

Prrrr schreef:Edit: de concrete vraag: je moet heel erg veel schrijven. Veel werkstukken, veel papers, annotaties, essays, minstens twee scripties. En afhankelijk van de universiteit en de richting die je volgt: ook in het Engels.
SplashIsLief schreef:Ik heb in mijn studie juist heel weinig geschreven (wat ik overigens een hele slechte zaak vind). Daarnaast nauwelijks Engelse vakken moeten volgen (2 in totaal over 4 jaar, beide eigenlijk buiten het recht om (Economie en Human Resource Management).
(Ik ben afgestudeerd in Tilburg).
Prrrr schreef:Dat vind ik wel ernstig, eigenlijk. Ben ik toch blij dat ik in Utrecht gestudeerd heb... Probleem met schrijven is natuurlijk dat het ook nog nagekeken moet worden. Ik heb overigens bij mijn scripties wel zodanige onderwerpen gekozen dat die begeleid zijn door de vakgroep die heel weinig scripties te begeleiden kreeg. Vooropgezet. Want de begeleiding bij de zuiver civiele onderwerpen was meer massaproductie...
En ja, ik vind dat schandalig en ik was erg blij dat ik naast mijn studie bij de rechtswinkel werkte waardoor ik toch schriftelijke stukken heb gezien en geschreven (en besproken).
anjali schreef:Ik heb ook eens geinformeerd vroeger bij een rechtenstudent. Die zei dat het eerste jaar heel erg saai is. En raadde het mij af omdat ik van spannende dingen houd-Toen ben ik theologie gaan studeren en dat is inderdaad veel spannender dan rechten. Het is net wat je er later mee wilt. Met rechten heb je wel heel veel kans op een goedbetaalde baan.
. Ik ben zelf vanaf het hbo aan de universiteit rechten gaan studeren, maar ik heb het echt wel zwaar gehad met de andere manier van denken en daarom ook leren. Er valt ook niet voor niets bijna 50% af elk jaar.. Ts, ik zou het gewoon proberen na je hbo. Het moet echt bij je passen maar het is zonde als je het niet probeert.. Steef schreef:Ik vind dat iedereen er wel makkelijk over doet hoor. Ik ben zelf vanaf het hbo aan de universiteit rechten gaan studeren, maar ik heb het echt wel zwaar gehad met de andere manier van denken en daarom ook leren. Er valt ook niet voor niets bijna 50% af elk jaar.. Ts, ik zou het gewoon proberen na je hbo. Het moet echt bij je passen maar het is zonde als je het niet probeert..