Het roer om?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Het roer om?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 11:50

Oké niet zo'n groot roer dat ik wil verhuizen of zo, ik woon namelijk al in Frankrijk :D

Maar toch wil ik wat anders doen !

Ik ben Sandra, 24 jaar, woon alweer bijna 16 jaar in Frankrijk en sinds begin dit jaar samen met mijn Franse vriend in ons eigen boerderijtje met de paarden aan huis :D

Maar goed ik werk dus 5 dagen in de week, van half 9 tot 6 uur met een pauze van anderhalf uur tussen de middag. Nou woon ik op een half uurtje rijden van huis, we hebben twee jonge honden dus ik rij nu elke middag naar huis om ze even snel uit laten. Is natuurlijk op lange termijn niet te doen en een ren is dus ook in de planning. Lange dagen dus en ik kan verder niet veel doen naast mijn werk en daar baal ik ontzettend van !

In de weekenden doen we van alles om huis heen, zijn we met de paarden bezig, we zijn altijd buiten !

Ik werk nog maar 2 en een half jaar binnen het bedrijf waar ik nu zit, op zich niet zulk raar werk maar toch dag in dag uit binnen zitten achter de computer is niet echt motiverend ...

Ik heb nu de visie van ik leef om te werken en zie het toch andersom, werken om te leven.

Hoe kom ik uit deze sleur? _/-\o_

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:51

Minder gaan werken?
Is dat een mogelijkheid, dan heb je meer tijd voor jezelf :j

fleurtjeuh

Re: Het roer om?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:55

Minder gaan werken inderdaad.
Of op zoek naar een baan in de buurt, of een baan met minder uren :)
Of dichter naar je werk verhuizen kan ook nog :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:01

Ik volg even, heb ook wel nood aan wat nieuwe input.

Helaas is minder werken hier geen optie, de rekeningen moeten natuurlijk wel betaald worden.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:05

Is het geen optie om een dag van thuis uit te werken?

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 12:22

Minder werken kan inderdaad niet, een andere collega had dit al gevraagd in verband met kinderen en dat werd al geweigerd... Verhuizen ook niet, we wonen nog maar net in ons huis.

Andere baan kijk ik al naar uit maar het is hier toch wel het platte land ook al zit ik in best wel een grote stad. Het liefst zou ik toch werk vinden wat gerelateerd is een dieren (dierenarts assistente of zo) maar daar zijn hier niet zoveel van en ze hebben natuurlijk allemaal al hun eigen assistenten ..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:27

lastig is dat... ik zit ook een beetje op een keerpunt in mn leven..

ik zie dat je ook een camping hebt, misschien kun je dat in combinatie met je paarden iets uitbouwen? paardenvakanties ofzo? ik denk dat daar best vraag naar is vanuit Nederland/Belgie aangezien je Nederlands spreekt?
en inderdaad ogen en oren openhouden voor werk dichterbij huis. veel succes!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:31

Kan je niet voldoende inkomsten genereren uit je camping? Eventueel een B&B erbij? Moet je wel leuk vinden natuurlijk want of je nou tegen je zin in voor een baas werkt of tegen je zin voor jezelf, je moet het beide niet willen. :)

Het naar huis rijden tussen de middag in je pauze is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk. Zo krijg je niet de 'rust' waar je pauze eigenlijk voor bedoeld is. Zijn er mogelijkheden om parttime te werken en meer in de buurt?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:52

Kun je niet overleggen of je de pauze een uur mag inkorten? Half uur lijkt me voldoende, en ben je een uur eerder uit je werk. ;)

Inderdaad dan wel eerst een kennel voor de honden, hebben wij ook, ideaal.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 13:09

Daar heb ik ook al aan gedacht maar een andere collega had dit ook al gevraagd in verband met kinderen weer die op gehaald en weg gebracht moeten worden naar school.

"tussen de middag gaat de telefoon niet dus daar heb ik niks aan ..." waren de woorden van mijn baas :(