Biomedische wetenschappen: via LS&T, Biologie of Biomedische

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bamii

Biomedische wetenschappen: via LS&T, Biologie of Biomedische

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 21:04

De titel paste er niet helemaal op.. :P Biomedische wetenschappen: via LS&T, Biologie of Biomedische Wetenschappen zelf?

Hehe, ik ben er uit: mijn studiekeuze! Het wordt biologie aan de RUG met als major waarschijnlijk biomedische wetenschappen. Dit was echter niet mijn eerste keus. Ik wou eerst graaf Life Science & Technology doen, maar omdat ik geen wiskunde B heb plus dyscalcullie was dit uitgesloten. Nu leek mij Biomedische wetenschappen ook wel wat, alleen deze zat niet in de buurt en ik zat met de decentrale selectie. Na wat rond te hebben gevraagd blijkt dat je met biologie (bijna) precies hetzelfde kan dan als met LS&T, je zit zelfs het eerste half jaar bij elkaar, en dat je ook biomedische wetenschappen kan kiezen als major. Zo zou ik dus en wiskunde b omzeilen en de decentrale selectie voor de 'echte' biomedische wetenschappen.

Nu is mijn vraag hoeveel de studies Biologie met als major Biomedische Wetenschappen en de studie Biomedische Wetenschappen van elkaar verschillen. En of het wat uit maakt dat je op papier bioloog bent ipv bm wetenschapper. Iemand toevallig die beide gedaan heeft of kennissen?

picobello

Re: Biomedische wetenschappen: via LS&T, Biologie of Biomedische

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 02:00

Ik heb Medische biologie gestudeerd, wat geloof ik tegenwoordig biomedische wetenschappen heet. In mijn carriere daarna ben ik mensen met verschillende achtergronden tegengekomen in mijn werk: biologen, medisch biologen maar ook dierwetenschappers. En allemaal werkten we op dezelfde functies. Het zijn breed georienteerde studies en je kunt uiteindelijk veel kanten op, afhankelijk wat je als afstudeerrichting kiest. Of als major is dat tegenwoordig geloof ik....poeh ik ben er al weer een tijdje uit ;)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:30

Je kan via mijn studie ook naar de master biomedische wetenschappen. Bachelor Gezondheid en Leven. Je kiest na je eerste jaar uit drie richtingen: klinisch, biomedisch of gezondheidswetenschappelijk. Als je voor biomedische richting kiest ga je echt wel het onderzoek in en kan je je master (met de juiste vakkenkeuze) aansluiten met biomedisch.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 01:11

Ik zal morgen wel even een uitgebreide reactie sturen :) Doe zelf biomedische wetenschappen aan de RUG (wel via LST)