Biomedische wetenschappen: via LS&T, Biologie of Biomedische Wetenschappen zelf?Hehe, ik ben er uit: mijn studiekeuze! Het wordt biologie aan de RUG met als major waarschijnlijk biomedische wetenschappen. Dit was echter niet mijn eerste keus. Ik wou eerst graaf Life Science & Technology doen, maar omdat ik geen wiskunde B heb plus dyscalcullie was dit uitgesloten. Nu leek mij Biomedische wetenschappen ook wel wat, alleen deze zat niet in de buurt en ik zat met de decentrale selectie. Na wat rond te hebben gevraagd blijkt dat je met biologie (bijna) precies hetzelfde kan dan als met LS&T, je zit zelfs het eerste half jaar bij elkaar, en dat je ook biomedische wetenschappen kan kiezen als major. Zo zou ik dus en wiskunde b omzeilen en de decentrale selectie voor de 'echte' biomedische wetenschappen.
Nu is mijn vraag hoeveel de studies Biologie met als major Biomedische Wetenschappen en de studie Biomedische Wetenschappen van elkaar verschillen. En of het wat uit maakt dat je op papier bioloog bent ipv bm wetenschapper. Iemand toevallig die beide gedaan heeft of kennissen?
Doe zelf biomedische wetenschappen aan de RUG (wel via LST)