Aparte sms ontvangen, wat moet ik hiermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Aparte sms ontvangen, wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 20:15

Hallo bokkers,

Gisteren ontving ik een zeer aparte sms van het nummer waar ik normaal berichten van mijn provider Hollands Nieuwe op krijg:

Afbeelding
Het gaat om het onderste bericht. Ik heb hem verwijderd zonder op de link te klikken. Vervolgens kreeg ik vandaag dr volgende melding:

Afbeelding

Goed, ik heb geen idee of dit een verband met elkaar heeft, maar ik heb nergens op geklikt verder. Ik weet ook niet wat het laatste inhoudt.

Is het verstandig om dit te melden bij mijn provider? Hebben meer mensen hier last van?

Anoniem

Re: Aparte sms ontvangen, wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:16

Ik zou het melden bij de provider, zodat die weet dat er valse berichten in de omloop zijn.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:32

NIET DOEN!
Er is een sms in omloop voor Android telefoons, dat zodra je op de link klikt je een bepaald virus krijgt op de telefoon. Dit met als resultaat dat je telefoon niet meer te gebruiken is. Was laatst op nu.nl :)

[edit] Melden bij de provider is altijd verstandig, dan kunnen xe hier werk van maken en eventueel meer mensen ervoor waarschuwen.
Laatst bijgewerkt door Justme_Lisaa op 19-02-16 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 20:33

Justme_Lisaa schreef:
NIET DOEN!
Er is een sms in omloop voor Android in omloop, dat zodra je op de link klikt je een bepaald virus krijgt op de telefoon. Dit met als resultaat dat je telefoon niet meer te gebruiken is. Was laatst op nu.nl :)

Had al zo iets voorbij zien komen, daarom meteen verwijderd.

its_daantjee

Re: Aparte sms ontvangen, wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:34

ik zou ook zeker contact opnemen met je provider!