Oke, misschien een beetje een rare of domme vraag, maar het zit zo: van donderdag 4 maart tot vrijdag 5 maart verblijven we in een hotel aan de andere kant van Nederland, en vrijdagavond vertrekken we voor 3 dagen naar Berlijn.
Het probleem is nu dat we 's ochtends om half 11 moeten uitchecken en we dus de hele dag met onze bagage moeten slepen (ik heb tussendoor ook nog een afspraak), waar ik eigenlijk niet op zit te wachten.
Zijn hier wellicht alternatieven voor? Ik ben echt een reisnoob, dus misschien zie ik iets heel obvious over het hoofd haha.
Bij het hotel informeren? Vaak hebben ze daar een afgesloten ruimte waar je de koffer in kan laten staan tot je vertrek.
Achterom
Geplaatst: 19-02-16 11:36
Vaak kun je bij het hotel wel vragen of ze je bagage voor je kunnen bewaren. Veel hotels hebben daar zelfs afgesloten ruimtes voor Als je met de trein naar Berlijn gaat, zou je je bagage eventueel ook in een bagagekluis op het station kunnen doen.
Chocopasta
Geplaatst: 19-02-16 11:36
Volgens mij zijn er op de grotere treinstations bagagekluizen, misschien staat dat op de ns site?
Guusje1
Geplaatst: 19-02-16 11:37
Misschien mag je het die dag in het hotel laten, dat je het daar 's avonds weer ophaalt?
Karin
Op de grotere NS-stations zijn kluisjes waar je je bagage in kunt opslaan. Ik heb zoiets zelf vorig jaar nog in Berlijn gedaan toen ik daar 's morgens vroeg aankwam en pas laat in de middag in mijn hostel zou zijn. Is allemaal heel veilig, gewoon bagage in de kluis, geld erin, deurtje op slot en sleutel meenemen.
Mette
Vaak hebben hotels een kamertje waar je de bagage een paar uur of een dag kan laten staan
Zoe_97
De meeste hotels hebben een ruimte waar je je spullen kan achterlaten na het uitchecken. Heb ik in Amsterdam ook gedaan.
Thanks allemaal, die mogelijkheden zat ik ook aan te denken inderdaad was alleen bang dat die kluisjes op het station niet zo veilig zijn.
Karin
Geplaatst: 19-02-16 11:56
Heel veilig, zolang je je bagage er maar op tijd uit haalt, anders springen ze vanzelf open.
Ik laat juist liever mijn bagage daar achter dan in een centrale ruimte in een ho(s)tel, ook al is die afgesloten en loopt er iemand van de crew mee. Iemand zal maar zo per ongeluk of expres de verkeerde koffer of tas meenemen en dat dat dan net die van jou is.
Anoniem
Geplaatst: 19-02-16 13:27
De bagagekluizen op stations zijn allemaal weggehaald uit veiligheidsoverwegingen voor zover ik weet
Hmm heb net het station ge-Googled en daar stond het nog wel bij voorzieningen. Duimen van niet dan haha, anders neem ik wel contact op met het hotel. Maar het station is veel handiger voor ons.