Make-up opberg ideeën gezocht (kleine badkamer)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Make-up opberg ideeën gezocht (kleine badkamer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:03

Ik ben opzoek naar handige make-up opberg ideeën voor in de badkamer.

Op dit moment heb ik al mijn make-up overal en nergens liggen en als ik iets zoek moet ik op 4 verschillende plaatsen kijken.
Ik heb namelijk een oranje tas (1), daar zitten mijn grote oogschaduw-palletten en lippenstiften en mascara e.d. in die ik regelmatig gebruik/ om snel mee te nemen.
In mijn beautycase (2) zitten de lippenstiften/ foundations/ potloden, bodylotions die ik nooit gebruik/ nieuw heb.

Afbeelding

In mijn zwarte doos (3) zitten lippenstiften, mascara's, wat kleinere oogschaduw-palletten e.d. die ik soms gebruik.
En in de theedoos (4) heb ik sinds vandaag de bobbypins en oogschaduw-kwast-opzetstukjes en parfum-monsters en losse oogschaduwpoeders zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Op mn plankje heb ik in een glas de kwasten mascara's en potloden zitten die ik regelmatig gebruik, en de oogschaduwpalletten die ik vrijwel dagelijks gebruik. echter puilt dit glas ook een beetje uit inmiddels :+

Afbeelding

Echter ben ik niet tevreden, want dit is niet handig. Ik ben nu dus opzoek naar iets om de inhoud van nr 1, 2 en 3 overzichtelijk in kwijt te kunnen, dit zit namelijk allemaal door elkaar en is grabbelen om iets te kunnen vinden. Hier is ook geen orde in te brengen vanwege het soort opbergers dat ik nu gebruik :+

Een extra kast ervoor aanschaffen is me toch wat te groot in onze badkamer, en dat ziet vriendlief ook niet zo zitten. Wel zat ik te denken aan een apothekers-spiegel, maar ik denk dat ik daar de grote palletten en alle rollende dingen (lippenstiften, mascara's, potloden e.d.) alsnog niet veilig in kwijt kan. Dan zou een bredere plank wellicht beter zijn, maar ook dan weer de vraag hoe richt je zoiets nou handig en overzichtelijk in zonder dat alles weer een grabbelbende wordt of alle kanten op kan rollen?

Het zou mooi zijn als er ook ruimte is om de fohn en stijltang op te bergen, dat is echter niet noodzakelijk.

Alle ideeën zijn welkom, liefst met voorbeeldjes!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:08

Ik hbn een plastic laden kastje waar ik alle badspullen enz in heb.

edit
plus een spiegel waar een kast achter zit met hele handige makeup opbergers

Maar jeetje waarom heb je zoveel :o
Laatst bijgewerkt door little_birdy op 19-02-16 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:09

Ik zal eens kijken of ik van mijn opbergkastjes/bakjes een foto kan maken. Ik heb een helmer kastjes van de IKEA met inzetbakken. Daar zit mijn makeup in en op. Op het kastje staan mijn dagelijks gebruikte makeup, en twee bakjes/glazen met daarin mijn kwasten. Plus nog een grote glazen bak met mijn haarborstels.Afbeelding

Klein ladekastje zou denk ik voor jou wel een uitkomst zijn, op deze manier krijg je zoveel verschillende bakjes enz. dat niet zo prettig werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:14

Veel gekregen (bijvoorbeeld van een oma die overleden is, en ik ben de enige in de familie die wel lippenstift draagt, dus dat waren er weer een stuk of 10 bij en ik had er al een stuk of 15-20), de 12 losse vierkante oogschaduwdoosjes heb ik ooit gewonnen, en omdat ik fotograaf ben komt het ook vaak wel van pas bij mn modellen. Verder wisselt mijn kleur-stemming per dag, dus de ene dag wil ik lippenstift die aardbei-rood is, de andere keer steenrood, dan weer framboos rood, het zelfde geldt voor oogschaduw :+

De nagellakken (stuk of 40) heb ik dan weer wel georganiseerd in een beautycase zitten, kan van de bovenkant precies zien welke kleur het is dus dat werkt wel.

Brainless

Re: Make-up opberg ideeën gezocht (kleine badkamer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:21

Heb je geen ruimte in huis (slaapkamer bv) om een kaptafel neer te zetten?
Dat kan ook een brede plank aan de muur (of een bureau) zijn met een stoel ervoor en een spiegel erboven.
Onder de plank kun je dan evt zo'n rijdbare ladekast zetten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:23

Zo'n schoenenopbergzak die je aan de deur kan hangen. Als je n doorzichtige neemt is die super handig om alles in te organiseren.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:28

Je hebt bij Xenos, Action e.d. Van die doorzichtige make-up opbergers. Die gebruik ik voor mijn dagelijkse make-up. Kwasten in een pennenhouder van Hema (die heeft 4 vakken). Palletten die ik vaak gebruik, staan in een servethouder. Wat ik niet dagelijks gebruik, ligt in een ladekastje in de hal (woon nu nog op 40m2). Zodra ik verhuisd ben, gaat alles in de Godmorgon opbergbakken van Ikea :)

Ik zou toch een spiegelkastje aanschaffen denk ik. Neemt weinig ruimte in en je kan in het kastje enb erop veel kwijt.

Bij ikea heb je trouwens ook van die houten ladekastjes, die zijn niet zo groot en je kunt er veel in kwijt! Alleen zou ik dan i.v.m. vuil wel iets van plastic of (tafel)zeil in de lades doen.

Zo had ik het in mijn oude slaapkamer een paar jaar terug:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mintgroen op 19-02-16 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:33

Ik ben jaren geaboneerd geweest op de glossybox (beautybox, deautybox etc, duizend keer van naam veranderd :') ) maar de dozen waarin het geleverd werd zijn een soort kleine schoenendozen wat mega handig is. Mijn oogschaduws, blush, palettes etc kan ik rechtop erin zetten en heb zo weinig ruimte nodig. Verder heb ik zo'n simpel badkamer rekje van de Ikea op wieltjes, in een donkerbruine kleur. Ook een handdoeken kast van en nog een kleine voor m'n vriend. Alles in de zelfde stijl, netjes opgeruimd en t kost geen drol bij de ikea! :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:33

Zo'n goedkoop Ikea ladenkastje is inderdaad wel een goed idee.
Kost niet veel, past alles in. En ziet er een stuk netter uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:10

Ik heb juist eigenlijk geen ruimte voor een kastje, vandaar dat ik opzoek ben naar andere opberg mogelijkheden haha!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:14

Shanna schreef:
Ik heb juist eigenlijk geen ruimte voor een kastje, vandaar dat ik opzoek ben naar andere opberg mogelijkheden haha!

zo'n kastje aan de muur dan? of schapjes met leuke mandjes/doosjes/lades dr in?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:23

Holy crap, ik wist niet dat een mens zo veel make up kon hebben :oo :oo :oo
Serieus, waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:24

Bij aliexpress hebben ze van de plastic lipstick houders, een euro of 4 en er kunnen er 24 in. Ik heb er drie, vind ze ideaal!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:25

Goof schreef:
Holy crap, ik wist niet dat een mens zo veel make up kon hebben :oo :oo :oo
Serieus, waarom?

Als je dat veel vind.... blijf dan maar weg uit make up topic hahaha

En tsja.. waarom niet ;)

Op pinterest kan Je leuke voorbeelden vinden!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:28

Precies Gianti, ik vraag me ook wel eens af waarom mensen zoveel setjes hebben (of m'n schoonmoeder zoveel meuk :') ).
Je kan nooit genoeg makeup hebben :D

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:31

Heel veel opruimen? Want als je het gekregen hebt is het mogelijk al meer dan een jaar of 2 jaar oud en zou ik het ivm bacteriën weggooien! Hoogst waarschijnlijk pak je meestal ook je favorieten en deze gaan dan netjes op tijd op.

Dat witte kastje hierboven is wel reuze handig!
Anders van die opstapelbakken van de hema met deksel? Van die kartonnen die je in elkaar vouwt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:18

Oogschaduws en andere poeders en lippenstiften/ lippotloden ben ik niet zo huiverig voor. Mascaras heb ik veel soorten van omdat ik soms een bruine en soms een zwarte wil, soms wil ik creme, dan weer met verlenging, soms waterproof andere keer niet.

Wat is een handige manier om lippenstiften e.d. te organiseren? Hoe bewaren jullie je fohn e.d.?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:27

Hierbij mijn indeling in de badkamer. En hoe ik mijn föhns weghang.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:34

Even in huis een parkeerplekje voor zoeken en zodra je de spullen nodig hebt, met trolley en al de badkamer in :D

Afbeelding

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:46

Is zoiets niet handig?

Afbeelding

Afbeelding

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:01

De makkelijkste manier is om minder make-up spullen te hebben…
Anders: waterdichte stapelkratten. Kun je bij de Blokker wel krijgen, denk ik.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:53

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:04

Heb je niet de mogelijkheid om ergens een grote lade te maken ??
een die diep genoeg is om ook je grotere spul in te gooien ??
Denk bv aan een losse lade van een ikea pax kast en die monteren onder je wastafel ofzo ....

En anders zou ik as je toch al een hele kleine badkamer hebt alles er uit mieteren en 1 zo groot mogelijke kast plaatsen waar al je badkamer meuk in kan.

Mocht je dat niet een idee vinden zijn of pinterest of welke.nl wat om te proberen.

Mocht je daar niet uit komen ????
Zie ik maar 1 oplossing als je niet wil inkrimpen ........ verhuizen ..... naar een huis met een hele grote badkamer :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:11

ik opende dit topic met het idee om de lade organizers vn de ikea te tonen. Hierin bewaar ik nl al mijn make up spullen, haarclipjes, haar elastiekjes, haarborstels en een deel makeupwatjes en dingetjes....
Kom ik tot de conclusie dat ik blijkbaar veel te weinig make up heb :D
(effe uit het hoofd opgesomd: 2 mascara's, 2 oogpotloden, 1 kwastje, en een stuk of 4 kleine oogschaduwpalletjes, waarvan ik telkens dezelfde gebruik. En dat is het zowat :D)
Ik denk dat die make-up trolley het interessantste is, alles kan er misschien in, en je kunt hem zo ergens in of uit rijden waar je hem wil.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:33

Vjestagirl schreef:
Zo'n schoenenopbergzak die je aan de deur kan hangen. Als je n doorzichtige neemt is die super handig om alles in te organiseren.

Dat is ook mijn tip. Zelf heb ik nauwelijks make-up, maar wel een kleine badkamer. Op het wastafelkastje staan twee mandjes en er hangt een uitvouwbare toilettas aan de muur (zo'n opbergzak, maar dan in toilettasformaat).

Het enige waar ik redelijk veel van heb is nagellak (dat zit altijd op mijn teennagels). Nagels lakken doe ik in de woonkamer en niet in de badkamer, dat is onhandig qua ruimte. Die flesjes bewaar ik daarom in een lade in de woonkamer. Dat scheelt alweer ruimte in de badkamer.

...en eens heel goed door al je spullen heen gaan, en weggooien of weggeven wat je niet meer gebruikt of wat al veel te lang open staat (make-up kan ook bederven --> bacterievorming). Dat scheelt ook veel ruimte. :D