In de vierde heb ik dus mijn vervolgopleiding moeten kiezen, en na een tijdje twijfelen tussen toerisme, paardenhouderij en mijn huidige opleiding, ben ik dus deze opleiding gaan doen. Hoewel het onderwijs mij altijd al onwijs leuk heeft geleken, heb ik nooit de mbo opleiding tot onderwijsassistent willen doen. Ik heb, ondanks dit toch niet de richting is die ik op wil gaan, nooit spijt gehad van mijn keuze om deze opleiding te gaan doen. Maar een tijdje terug bedacht ik me dat het misschien slim is om me alvast een beetje te gaan oriënteren op studies die me aanspreken. Eigenlijk dacht ik toen direct weer aan de docentenopleiding Engels. Leek me op het vmbo ook al ontzettend leuk, helaas voor mij was het een hbo studie
Ik denk dat dit beroep goed bij me past. Ten eerste ben ik goed in talen, maar Engels springt er wel echt bovenuit. Ik kan verder heel goed uitleggen, en ik heb heel veel geduld daarmee. Ik help mijn broertje vaak met z'n huiswerk, en vaak is dat ook een kwestie van heel veel herhalen. Waar mijn vader dan zijn geduld verliest, kan ik het zo nog 10 keer uitleggen zodat hij het wel snapt.
Verder kan ik goed spreken voor een groep, en heb ik wel een beetje een idee wat voor leraar goed orde kan houden en wat voor leraar ook niet. Ik was op de middelbare school zelf namelijk nogal een stoorzender, en vooral op het vmbo vertikte ik het om normaal mee te doen bij bepaalde docenten. Bij docenten die het anders aanpakten, deed ik wel vrolijk mee en in die lessen was de klas ook een stuk positiever. 
Maar goed, wanneer ik dan uiteindelijk klaar ben op het hbo (als ik geen vertraging oploop) ben ik 23 jaar. Het schijnt dat in het gebied van mijn huidige opleiding geldt: hoe jonger, hoe beter! Maar hoe zit dat in het onderwijs? Maakt dat daar nog veel uit? Want ik weet haast wel zeker dat ze ook mensen kunnen vinden die een stuk jonger zijn dan dat ik dan ben. Ook las ik dat de huidige baankansen goed zijn, maar dat vanaf 2017 het aantal leerlingen gaat afnemen en dat er dan minder vraag naar docenten is. Zullen de baankansen in de toekomst nog steeds goed? (tegen de tijd dat ik 23 ben
)Sorry, het is een langer verhaal geworden dan dat de bedoeling is, maar ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen met mijn vragen. Ook vind ik het leuk om ervaringen van (voormalige)studenten te horen, dus als je je ervaring met mij zou willen delen, heel graag!
En, ik zie dat je docent bent op je profiel, is het ook aan te raden om te kijken of het mogelijk is om op verschillende niveau's een dagje mee te lopen? Of zit daar voor jouw idee minder verschil in?