Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

litilaura schreef:Tuurlijk is liefde stabiliteit aandacht en dat soort dingen het belangrijkste, maar in dit topic heb ik het puur over wanneer is een huis geschikt. En ik snap dat de eerste jaren een kind niet doorheeft of hij is een mooi huis woont of niet.

BloemBloem schreef:litilaura schreef:Tuurlijk is liefde stabiliteit aandacht en dat soort dingen het belangrijkste, maar in dit topic heb ik het puur over wanneer is een huis geschikt. En ik snap dat de eerste jaren een kind niet doorheeft of hij is een mooi huis woont of niet.
Ik zou eerder je financiën eens goed op een rij zetten, dan dat ik de prio zou geven
aan een huis.
Weet je wat het kost?
Ga je minder werken straks? Moet jullie kindje naar het KDV?
Flesvoeding, luiers, alle spullen die je nodig hebt, kinderwagen, kinderkamer etc.
Mars schreef:Ik heb hier totaal geen verstand van maar wil TS even een dikkegeven dat ze vantevoren zo goed nadenkt over de situatie voor ze een kind op de wereld zet. Zouden heel wat mensen een voorbeeld aan kunnen nemen
litilaura schreef:Dank jullie voor de reacties.
Even voor de duidelijkheid wij wonen op dit moment al in het beschreven huis, en zijn aan het nadenken of we moeten verhuizen voordat we aan kinderen beginnen.

BloemBloem schreef:Amandavd schreef:Het topic gaat over de woonsituatie niet over de rest.
Maar dat is nu precies het punt ..... de "rest" is even wat belangrijker dan
het huis
litilaura schreef:Hallo bokkers, naar aanleiding van onze eigen situatie kwam bij ons de vraag naar boven wanneer is een huis geschikt voor het starten van een gezin. Ik zal even onze eigen situatie beschrijven om te beginnen.
Nadelen:
-Huis is klein 65m2
-Enkel glas in de meeste kamers
-bij brand maar 1 uitgang op de begaande grond (boven wel meer vluchtmogelijkheden)
- Simpele badkamer met alleen een douche geen bad
-Ligging aan een drukke weg en niet omringd met andere huizen
- Buren die in hetzelfde huis wonen (2 onder 1 kap) is een soort studentenhuis kamers
- Overal stopcontacten vlak bij de vloer dus hou m'n hart vast mocht het kind gaan kruipen (zelfs met kindproof kapjes erop)
Voordelen:
- Heeft een achtertuin (afsluitbaar van de weg)
- Heeft 2 slaapkamers waarvan 1 wel dubbel glas en een verwarming heeft dus deze zal sws babykamer worden
- basisschool op 800 meter
- De wijk aan de overkant van de weg is heel kindvriendelijk en heeft speeltuintjes enzo maar door de weg zal er altijd iemand mee moeten als het kind wil spelen.
Eigenlijk zegt ons gevoel van we zijn gelukkig dat we hier wonen (net helemaal naar onze smaak verbouwd) maar is dit geen geschikte plek voor een kind. En zullen we in de toekomst dus moeten verhuizen.
Wat vinden bokkers nou de minimale eisen waaraan een huis moet voldoen om geschikt te zijn voor een kind? Brandt los!