Datum in dienst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Datum in dienst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 04:13

Hallo!

Ik heb een vraagje; in 2012 ben ik in dienst gekomen bij mijn huidige werkgever. Toen heb ik een contract van 3 maanden gehad, daarna kwam ik in dienst bij een uitzendbureau en werd ik bij dezelfde werkgever gedetacheerd. In 2013 ben ik naar een andere locatie gegaan en weer in dienst gekomen bij dezelfde werkgever. Gezien alle contracten meetelden alvorens ik een vast contract kreeg, ging ik er altijd vanuit dat ik sinds 2012 in dienst was.
Nu zie ik op mijn jaaropgave (die ziet er dit jaar anders uit, dan let je blijkbaar dus ook op andere dingen) staan dat ik sinds 2013 in dienst ben.

Heeft iemand enig idee of dit klopt?

Dorus

Re: Datum in dienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 05:22

Omdat je tussentijds in dienst van het uitzendbureau hebt gewerkt klopt die datum in dienst op je jaaropgave. In die uitzendperiode was het uitzendbureau je werkgever en het bedrijf waar je werkt de opdrachtgever.

Voor de verplichting van een vaste aanstelling wordt naar opdrachtgevers gekeken dus daarom tellen alle contracten mee, maar als je tussendoor weggaat bij een werkgever en later terugkomt (in dit geval de uitzendperiode tussendoor) krijg je weer een nieuwe in dienst datum als je weer op de loonlijst komt te staan.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 07:46

Je hebt een datum in dienst en een anciënniteitsdatum. Die eerste ligt in 2013, die tweede in 2012.
Als het goed is kun je dit gewoon navragen op je HR afdeling.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 20:25

Ik kan niet zeggen dat ik op beste voet sta met HR :) Maar bedankt voor jullie antwoorden, hier kan ik wat mee!