De goede keuze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

angelastolk

De goede keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 22:52

Hoi Bokkers!

Ik zit in een dilemma.... ik probeer het zo kort mogelijk te vertellen.
Ik heb mijn havo diploma gehaald vorig jaar en ik heb de keuze gemaakt om naar mbo te gaan, dit omdat ik zo hard moest werken voor de havo dat ik er zelf aan onderdoor ging.
Nu doe ik mbo 4 juridisch medewerker zakelijke dienstverlening, ik heb hier 2 hele leuke vriendinnen ontmoet! maar nu het dilemma....ik sta een 8,4 gemiddeld, en ik mag het versneld traject doen, dit betekent dat ik na de voorjaarsvakantie al start in jaar 2 en dubbel werk moet doen omdat ik de helft van leerjaar 1 ook moet doen. Ik doe de opleiding in 2 jaar ipv 3 jaar.
Aan de ene kant denk ik van: het is een mooi aanbod dat voordelen geeft omdat je een jaar wint en een half jaar minder stage hoeft te lopen.
maar aan de andere kant...ik ben de enige in de klas die hiervoor in aanmerking komt..dat vind ik eng en ik raak mijn 2 vriendinnen kwijt..
Weten jullie raad om een goede keuze te kunnen maken?
Groetjess!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:54

Zeker doen! Aan je educatie ga je honderd keer meer hebben dan aan deze vriendinnen, waarschijnlijk. Nieuwe mensen ontmoet je gauw genoeg.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:54

Altijd voor je opleiding gaan. Nieuwe vrienden maak je wel weer. Stel dat die twee de keuze krijgen en jij als enige niet. Denk je dan dat ze omwille van jou dan niet het versneld traject gaan doen? Denk het ook niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:55

Doen wat voor jou het beste is en niet naar vriendinnen kijken...
Je studie is voor het leven. Vrienden komen en gaan.

Ik ben zelf ook in de universiteit van Brussel aan het studeren terwijl al mijn vriendinnen van vorig jaar in Leuven aan de unief zitten of Hasselt aan de hoge school. Nieuwe vrienden maak je ook snel genoeg.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:58

Ik zou zeggen: zet alle voordelen en nadelen van beide opties op een rijtje en zet dan alle voordelen op volgorde van belangrijk naar onbelangrijk. Zo heb je overzicht welke keuze het beste aansluit bij jouw belang.

Ik zou mij niet te druk maken om je nieuwe klas, je krijgt vast snel nieuwe vrienden (zie het als ewn positief iets: je vriendenkring uitbreiden) en je kunt altijd contact houden met je huidige vrienden.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 22:59

Ja..het gene wat me tegen houd is dat ik echt veel aan hun heb en ik ben de enige..dat vind ik heel eng.
Maarja het is inderdaad wel een mooi aanbod.
en misschien de angst dat ik het niet redt..ik heb morgen een gesprek met mijn trajectbegeleider en dan ga ik vragen wat de mogelijkheden zijn als het niet lukt
Laatst bijgewerkt door angelastolk op 17-02-16 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 23:00

Biscuitje schreef:
Ik zou zeggen: zet alle voordelen en nadelen van beide opties op een rijtje en zet dan alle voordelen op volgorde van belangrijk naar onbelangrijk. Zo heb je overzicht welke keuze het beste aansluit bij jouw belang.

Ik zou mij niet te druk maken om je nieuwe klas, je krijgt vast snel nieuwe vrienden (zie het als ewn positief iets: je vriendenkring uitbreiden) en je kunt altijd contact houden met je huidige vrienden.

Ga ik doen! dankje voor de tip