Oude telefoon stuk, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Oude telefoon stuk, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:38

Hallo,

Mijn telefoon is helaas stuk gegaan. Nu loopt mijn contract nog tot eind dit jaar. Nu twijfel ik wat te doen. De vorige keer heb ik mijn provider gebeld toen mijn andere telefoon stuk ging en hebben zij mij een aanbod gedaan dat ik een nieuwe telefoon voor 70 euro kon kopen, maar met de voorwaarde dat ik mijn telefoon abonnement met een jaar zou verlengen. Echt super stom! Nu zit ik aan een stom abbo vast, terwijl het voor 10 euro minder kan. Dus deze optie vervalt.
Nu kan ik een tweede hands telefoon van een onbekende overnemen voor weinig geld, maar het is wel een onbekende en je weet dus niet zeker of het oplichting is.
Of ik koop een nieuwe telefoon, wat meer kost, maar wel meer zekerheid geeft. Maar het is ook zonde dat ik na minder dan jaar een andere telefoon kan uitzoeken bij een nieuw abonnement.

What to do?

1. Bellen naar de provider?
2. Goedkope telefoon van onbekende?
3. Nieuwe telefoon kopen?

Klein detail, ik geef niet zo heel veel om telefoons. Gek genoeg gaan ze bij mij altijd stuk. Goede foto's vind ik wel belangrijk, maar luxe ect maakt niet zo veel uit.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:40

Waar woon je?
Ik heb nog twee Nokia Lumia's (700/1020) liggen als ''reserve''

karuna
Drukke kabouter

Re: Oude telefoon stuk, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:45

Ik zou bellen met de provider. Weet niet of er nog een garantie zit op de telefoon of dat ze vervangplicht hebben. Afhankelijk van wat zij zeggen of andere telefoon zonder abbonement te wijzigen. Of een nieuwe kopen of een tweedehandsje via een gerenomeerd bedrijf maar niet van een vreemde,

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:48

Een nieuwe telefoon kopen en daarna een sim-only abonnement? Da's vaak nog voordeliger ook. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:50

karuna schreef:
Ik zou bellen met de provider. Weet niet of er nog een garantie zit op de telefoon of dat ze vervangplicht hebben. Afhankelijk van wat zij zeggen of andere telefoon zonder abbonement te wijzigen. Of een nieuwe kopen of een tweedehandsje via een gerenomeerd bedrijf maar niet van een vreemde,

Dat is wel een goede, bellen met de provider voor de garantie! Dat ga ik morgen eerst doen.

Ik kreeg ook van mijn nicht een aanbod om voor 50 euro een telefoon over te kopen. Dat is beter dan een vreemde.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:40

Is hij 'zomaar' stuk gegaan? Dan kun je inderdaad kijken of je aanspraak kunt maken op de garantie. Dat kan uiteraard niet als het je eigen schuld is, bijvoorbeeld bij val- of waterschade.

Verder ga ik mee met Dani: een nieuwe telefoon kopen en na het aflopen van je huidige abo overstappen op sim-only. Dat lijkt me op de lange termijn de voordeligste optie.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:44

Ik zou een nieuwe telefoon kopen en daarna inderdaad overstappen op sim-only. Ik heb het toen uitgerekend en het scheelt over 2 jaar iets van €50.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:32

LZP -> HTT

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:53

In je kennissenkring eens rond vragen of er iemand nog een acceptabele tel heeft liggen en die overnemen. Sommige mensen nemen elke 2 jr een nieuwe terwijl de 'oude' nog prima voldoet maar 'uit de tijd is'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 01:08

MonaLieske schreef:
Is hij 'zomaar' stuk gegaan? Dan kun je inderdaad kijken of je aanspraak kunt maken op de garantie. Dat kan uiteraard niet als het je eigen schuld is, bijvoorbeeld bij val- of waterschade.

Verder ga ik mee met Dani: een nieuwe telefoon kopen en na het aflopen van je huidige abo overstappen op sim-only. Dat lijkt me op de lange termijn de voordeligste optie.

Ik ben een tijdje geleden bij de maker geweest en hij kon zien dat de telefoon waterschade had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 01:11

cissy schreef:
In je kennissenkring eens rond vragen of er iemand nog een acceptabele tel heeft liggen en die overnemen. Sommige mensen nemen elke 2 jr een nieuwe terwijl de 'oude' nog prima voldoet maar 'uit de tijd is'.

Ik kan de telefoon van mijn nicht overkopen voor 40 euro. Dat is weinig geld voor een telefoon. Uit de tijd maakt mij niet zo heel veel uit.

Wat wel heel erg zonde is dat mijn telefoon bijna 2 maand stuk is, maar dat mijn veel te dure abonnement wel door loopt. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:19

Up

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:29

Waarom een up?
Je hebt het toch al opgelost?