Gezocht Stageplaats Noord-Nederland Laboratoriumwerk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Gezocht Stageplaats Noord-Nederland Laboratoriumwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 17:44

Hallo allemaal,

Ik ben dringend opzoek naar een stageplaats om mijn juniorstage te kunnen volgen.
Omdat ontzettend veel ziekenhuizen (voornamelijk diagnostiek) vol zitten qua stageplaatsen,
ben ik per direct opzoek naar een stageplaats. Liefst waar ook onderzoek wordt verricht, maar
alleen diagnostiek is ook prima!
Ik volg de opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek, zit nu in het tweede jaar.
Iemand die een plek weet in Noord-Nederland (Friesland, Groningen, eventueel bij Zwolle in de buurt) waar veel laboratoriumwerk wordt verricht?
Iemand die weet of er nog bij een ziekenhuis een plekje vrij is? Misschien dat er ergens plots een plekje vrij gekomen is?
Alle opties hoor ik graag. Gaat om een periode van 10 of 20 weken. Een microbiologisch lab, stamcelonderzoek, of celkweek alles mag en graag zelfs.

Groetjes Gerbrich

orkaan

Re: Gezocht Stageplaats Noord-Nederland Laboratoriumwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:51

Ik denk heel pessimistisch dat een plek in het ziekenhuis per direct onmogelijk gaat worden.

Wij hebben ver van te voren al verzoeken/aanvragen......

Weet niet wanneer je op de hoogte was dat je een stage moet doen...? maar als je bv in maart al weet dat je in september iets moet hebben dan moet je nu al als een speer gaan solliciteren/brieven schrijven.

Wij (academisch ziekenhuis) krijgen aanvragen genoeg binnen (en uiteraard maar zeer beperkt plaats)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:57

Hier aan de faculteit diergeneeskunde hebben we ook microbiologisch lab. :) Misschien is in Utrecht dan ook iets te vinden? Misschien wat verder maar ik probeer even 'out of the box' te denken.

Er wordt veel microbiologisch onderzoek gedaan naar zoonosen, volksgezondheid en voedselveiligheid. Past dat ook in je straatje?

Succes met de zoektocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:11

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 18:24

studiemiep schreef:
Ik denk heel pessimistisch dat een plek in het ziekenhuis per direct onmogelijk gaat worden.

Weet niet wanneer je op de hoogte was dat je een stage moet doen...? maar als je bv in maart al weet dat je in september iets moet hebben dan moet je nu al als een speer gaan solliciteren/brieven schrijven.

Wij (academisch ziekenhuis) krijgen aanvragen genoeg binnen (en uiteraard maar zeer beperkt plaats)

Ik ben vorig jaar al opzoek gegaan naar stageplaats, ruim van te voren. Helaas neemt het werk binnen de diagnostiek ontzettend af en heb ik tot die tijd nog niks kunnen vinden.
Ik heb twee weken stage gelopen bij cvi in lelystad, aan een onderzoek, maar dit is me zo ontzettend tegengevallen dat ik daar ben gestopt (daarnaast was het reizen ontzettend lang). Vandaar dat het nu per direct moet, ik had van te voren ruim al mijn stage geregeld en zat hier natuurlijk niet op te wachten.

Yipee schreef:
Hier aan de faculteit diergeneeskunde hebben we ook microbiologisch lab. :) Misschien is in Utrecht dan ook iets te vinden? Misschien wat verder maar ik probeer even 'out of the box' te denken.

Er wordt veel microbiologisch onderzoek gedaan naar zoonosen, volksgezondheid en voedselveiligheid. Past dat ook in je straatje?

Succes met de zoektocht!

Utrecht ken ik inderdaad en heb ik hier over nagedacht. Maar helaas is dit qua reizen onmogelijk, ik ben dan alleen voor ernaar toe al 3 uren onderweg. Zelf probeer ik ook 'out of the box' te denken, zoals bijvoorbeeld Plukon in Wezep. Daar doe ik ook nog wel een tijdje over om te komen. Hier heb ik het al geprobeerd, maar nog geen reactie.

S8903N schreef:
http://laboratorium.nl/stageplaatsen/

Misschien dat je hier ook wat vindt (zelf nooit veel met de website gedaan omdat ik te laag opgeleid ben):
https://www.academictransfer.com/

Helaas ben ik bang dat vele al voorzien zijn, en ook zijn ze voor mij onhaalbaar qua reistijd.

Het kan ook om een klein laboratorium gaan (dus geen KCL/ziekenhuis). Het kan ook een embryo transplantatie lab treffen, helaas was deze in Terwispel al voorzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:12

Bedrijven betalen gewoon voor een advertentie op laboratorium.nl. Lijkt mij dus niet nuttig om deze te laten staan als ze al iemand hebben. Je kunt ze gewoon eens bellen, dan weet je voldoende.
Met van tevoren er van uit gaan dat ze toch al iemand hebben ga je er uiteraard niet komen.
Daarbij: toen ik in Wijchen werkte hadden we zelfs mensen vanuit Breda. Werk op het lab is gewoon schaars. Liever wat verder reizen en een goede stage op je CV kunnen zetten toch?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:17

Even heel gek geen idee of ze stagiaires hebben en of het aan je eisen voldoet. Vitablend in Wolvega doen ze wel onderzoek en labatorium werk. Weet er verder niet het fijne van :P

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:40

Ik wilde voorstellen het Laboratorium voor de volksgezondheid in Leeuwarden, maar dat bestaat blijkbaar niet meer? Vond wel dit: http://www.izore.nl/vacatures-stage

Maar daar had je je dus ook al eerder voor moeten opgeven.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:55

En "out of the box" tijdelijk een kamer huren, bij een gastgezin, familie is dat niet mogelijk? Vaak help bellen ook, deed ik ook voor mijn stage (ook labwerk) en toen werd mijn cv mooi uit de grote stapel gevist en bovenop gelegd, super zinvol want ik kreeg toen die stageplek.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:10

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:13

GerenGer schreef:
studiemiep schreef:

Ik ben vorig jaar al opzoek gegaan naar stageplaats, ruim van te voren. Helaas neemt het werk binnen de diagnostiek ontzettend af en heb ik tot die tijd nog niks kunnen vinden.
Ik heb twee weken stage gelopen bij cvi in lelystad, aan een onderzoek, maar dit is me zo ontzettend tegengevallen dat ik daar ben gestopt (daarnaast was het reizen ontzettend lang). Vandaar dat het nu per direct moet, ik had van te voren ruim al mijn stage geregeld en zat hier natuurlijk niet op te wachten.

Yipee schreef:

Succes met de zoektocht!

Utrecht ken ik inderdaad en heb ik hier over nagedacht. Maar helaas is dit qua reizen onmogelijk, ik ben dan alleen voor ernaar toe al 3 uren onderweg. Zelf probeer ik ook 'out of the box' te denken, zoals bijvoorbeeld Plukon in Wezep. Daar doe ik ook nog wel een tijdje over om te komen. Hier heb ik het al geprobeerd, maar nog geen reactie.

S8903N schreef:
http://laboratorium.nl/stageplaatsen/

Misschien dat je hier ook wat vindt (zelf nooit veel met de website gedaan omdat ik te laag opgeleid ben):
https://www.academictransfer.com/

Helaas ben ik bang dat vele al voorzien zijn, en ook zijn ze voor mij onhaalbaar qua reistijd.

Het kan ook om een klein laboratorium gaan (dus geen KCL/ziekenhuis). Het kan ook een embryo transplantatie lab treffen, helaas was deze in Terwispel al voorzien.

Wat beviel je niet bij het CVI? doorbijten was dus geen optie?

(overigens nemen veel bedrijven alleen 4de jaars HLO studenten aan... juist omdat ze niet zoveel kunnen met een 2de jaars)

Ik hoop echt dat je nog iets kunt vinden..maar en niet te ver reizen en asap beschikbaar...is een moeilijke combinatie. Vind de tip van iemand anders (tijdelijk op kamers gaan een goede).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:21