[ENQ] Oproepje voor Belgische bokkers: Enquête

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

[ENQ] Oproepje voor Belgische bokkers: Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 13:20

Beste (Belgische) bokkers,

Voor een onderzoeksproject voor mijn studie doe ik onderzoek naar hoe de vrijheid van talen in België functioneert in de praktijk. Om wat actuele informatie te krijgen, heb ik een korte enquête gemaakt en hiervoor zoek ik mensen uit België die deze voor mij zouden willen invullen.

De enquête bestaat uit meerkeuze vragen en is in het Engels, maar als je het makkelijker vindt, mag je de (optionele) toelichtingen ook in het Nederlands, Frans of Duits schrijven. Dat is geen probleem.
Het neemt maar een paar minuutjes in beslag en je zou me er heel erg mee helpen.

De enquête staat onder deze link: https://www.surveymonkey.co.uk/r/LM2Q3WV

Alvast bedankt :)

Jetske
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-16 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

webster543

Re: Oproepje voor Belgische bokkers: Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:25

Ingevuld.
Maar wel een beetje kort. Misschien iets meer specifieke vragen stellen, als je spreekt over vrijheid van talen...

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:35

Ook ingevuld :)
Maar de vragen zijn inderdaad vrij beperkt/vaag.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:36

Ingevuld, maar zoals Webster zegt, een beetje kort. Laat dat "beetje" maar vallen. :D

De optie "mag je je moedertaal spreken op je werk" ontbreekt alvast. :D :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 13:37

Bedankt!

Daar hebben jullie helemaal gelijk in hoor. Ik heb helaas (relatief gezien) maar een heel kort aantal woorden dat ik uiteindelijk mag schrijven voor het project. Het gaat voor dit vak vooral om het onderzoeksproces en de methoden. Vandaar dat ik het (helaas) oppervlakkig moet houden met de enquête, anders kan ik de resultaten niet kwijt binnen mijn aantal woorden.

Een onderdeel van mijn beoordeling wordt ook een eigen evaluatie, dus daar kan ik dan in ieder veel commentaar in kwijt over wat er allemaal beter kan :Y)

History_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:41

Ingevuld :)
Maar inderdaad, ik verwachtte ook wel meerdere pagina's en meer diepgaande vragen

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:48

Gedaan! Handige tool om mee te werken, vraag rond of beide talen evenwaardig zijn vond ik moeilijk, want wat bedoel je eigenlijk met die vraag? Dus ivm evaluatie: eenduidige en duidelijke vragen stellen, anders kan je weinig conclusies maken obv de antwoorden. Succes!

Florenc

Re: Oproepje voor Belgische bokkers: Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:50

Ik vat de "vrijheid van talen" niet zo goed. Welke vrijheid? Doel je op de tweetaligheid in brussel, of....? Want veel vrijheid heb ik vb hier niet in (politie), vermits alles vastgesteld is in de taalwetgeving..