Het ideale A5 notitieboek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gaby

Het ideale A5 notitieboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 23:03

Hallo allemaal,

Ik kan niet de enige met dit probleem zijn; heb je net een fijn notitieboek gevonden, kun je dit boek vervolgens nergens meer vinden vanwege bv. assortimentswissel (dat had ik vandaag dus bij de Hema...)

Waar vind je een fijn notitieboek dat altijd verkrijgbaar is?

(Ik ben bijvoorbeeld niet zo bekend met notitieboekjes die doorlopend door een merk worden uitgegeven. Paperblanks zijn bijvoorbeeld vrij duur ...)

Mijn lijstje van wensen waaraan een A5 notitieboek moet voldoen
- Doorlopend verkrijgbaar, en dus niet uit een restpartij van de action ofzo
- Gelinieerd
- Niet al te dun papier (zoals bij Moleskin) om te voorkomen dat de inkt door de bladzijde heen schijnt
- Gebonden (persoonlijke voorkeur)
- Beetje slijtvaste cover, want je sleept zo'n ding overal mee naar toe (weleens bij Actionboekjes gehad dat de cover zo kapot was)
- Betaalbaar, liefst onder de 10 euro, maar mooie boekjes mogen duurder zijn
- Goed open te slaan (Dat weet je helaas niet echt als je online een notitieboek van een voor jouw onbekend merk koopt -O- )

Aan welke eisen vinden jullie dat een lekker werkend notitieboek moet voldoen?

Hebben jullie een notitieboek van een merk dat helemaal geweldig is? *\o/*

Bagheera_206

Re: Het ideale A5 notitieboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:43

Ik heb alleen van die Moleskine notitieboekjes. Jij schrijft met vulpen zodat je niet wilt dat inkt door pagina drukt?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:50

http://www.action.nl/subjectboek-met-ta ... iv-kleuren

toch een van de action
is er al jaren verkrijgbaar, ideaal, heeft een verdeling met tabbladen.
gebruik m al jaren in mijn werktas voor notities met vergaderingen en overleggen.
door de tabbladen kan ik mijn taakverdeling er mooi in bijhouden
rooster, en 2 clienten die ik onder me heb.
geloof dat ze het ook wel eens 4in1schrift noemen
Ik werk inmiddels 16 jaar binnen de instelling waar ik nu werk. en bij mijn eerste groep had ik al zo'n schrift.
denk dus dat ze wel standaard in het assortiment blijven :D

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 06:37

Correctbook
Die hoef je ook maar 1x te kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:57

Ik vind alle goedkope notitieboekjes vervelend papier hebben, vooral die van de action. Dat papier voelt echt best wel stug en goedkoop, vind het niet prettig in elk geval. Ik zou toch moleskine of paperblanks aanraden.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:30

Lastig. Ik heb een héle fijne van Moleskine, een soort sketch-boekje met dik papier zodat er (bijna) geen inkt doordrukt. Maar die heeft geen lijntjes.

Is wel gebonden, makkelijk open te slaan en door de harde cover goed overal mee naar toe te slepen zonder beschadigen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:47

Of een Bambook. Dit hoef je maar 1 keer te kopen!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 07:18

Rena100 schreef:
Of een Bambook. Dit hoef je maar 1 keer te kopen!

Hetzelfde idee als correctbook. Alleen kan je bij die laatste ook pagina's eruit halen of verpatsen

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 23:02

Bedankt voor alle reacties! Heel leuk en nuttig om de ervaringen van iedereen te lezen.

Bij Moleskine ben ik inderdaad bang dat vulpeninkt doorschijnt door de pagina's. En je hoort ook verhalen dat het papier te glad is voor schrijven met vulpen. Maar ik hoor ook weer verhalen dat dit niet zo is, dus voorlopig weet ik het allemaal even niet.

Dat 4-in-1-boek van Action klinkt grappig, leuk dat ze toch meer een vaste collectie hebben dan ik dacht. Ga het onthouden, maar ik schrijf graag in gebonden notitieboekjes.

Correctbook en Bambook klinken beide fascinerend. Ik heb liever papier, maar ik ga dit onthouden.

Van paperblanks hoor je ook dat ze heel glad papier hebben, lastig voor vulpen schrijven. Heeft iemand hier ervaring mee?

Zo'n notitieboekje met dik papier van Moleskine klinkt heel fijn, jammer dat het geen lijntjes heeft ...

Is er iemand bekend met notitieboekjes van het merk Sigil (Conceptum)?
Laatst bijgewerkt door Gaby op 18-02-16 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:09

Na jaren allerlei verschillende notebooks te hebben geprobeerd/vol geschreven heb ik nu sinds kort een Moleskine met ruitjes ipv lijntjes. Ben er echt enorm blij mee en ik wil niks anders meer! Netjes, compact, zachte kaft wat ik fijner vind schrijven, en tot nu toe het enige wat ik heb gevonden met ruitjespapier. Ik schrijf met een 'gewone' zwarte pen, en ik heb geen last van doordrukken, ik vind zelf het papier niet glad maar juist ruwer dan bijv de notebooks van de Bruna die ik eerst vaak had.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:59

Je kan ook bij de Hema a5-multomapjes kopen en daar apart papier bij kopen. Kun je m steeds bijvullen.