Gezocht:ruitervakanties-bitloos trainen-natural horsemanship

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jets

Gezocht:ruitervakanties-bitloos trainen-natural horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 20:02

Hai!

Deze zomer ga ik op buitenlandstage voor mijn opleiding Hippische Bedrijfskunde. Ik zoek een stal met minimaal 2 werknemers waar ik 5 weken stage kan lopen. Omdat ik zelf niet zo van de sportstallen ben vind ik het lastig om iets te vinden wat bij mij aansluit.

Ondanks dat school niet wil dat het hoofdinkomen voortkomt uit het verhuren van paarden, is dit wel een kant die mij erg aanspreekt. Een combinatie bedrijf die naast andere hoofdactiviteiten ook buitenritten aanbied voor toeristen lijkt mij bijvoorbeeld erg leuk. Zoals een stoeterij die tevens trektochten organiseert.

Daarnaast ben ik ook erg geïnteresseerd in Natural Horsemanship en bitloos rijden. Het lijkt mij erg interessant om naar een bedrijf te gaan waar de paarden op deze manier getraind worden.

Wellicht dat er hier bokkers zijn die zulke bedrijven kennen. Ik heb zelf vliegangst dus met de auto bereikbaar is een pré, daarnaast wil mijn vader de kosten ook graag laag houden dus zouden België, Duitsland en Frankrijk zeker een optie zijn. Ondanks dat zou ik voor een toffe plek wel willen overwegen om toch te gaan vliegen.

Oorspronkelijk wilde ik stage lopen op een Fjordenbedrijf in Noorwegen. Omdat ik hier helaas geen geschikt bedrijf kan vinden ben ik nu verder aan het zoeken. Hierdoor heb ik helaas nog maar 2 weken de tijd om een plek te vinden. Ondanks dat ik al een aantal bedrijven gemaild heb, heb ik helaas nog geen succes. Mocht iemand mij hiermee uit de brand kunnen helpen en leuke plek weten dan zou dat super zijn!

Dus wie weet een leuke plek met paardvriendelijke ruitervakanties, bitloos rijden en/of natural horsemanship in bijvoorbeeld België, Frankrijk of Duitsland? Of eventueel verder weg? Ik ben erg benieuwd!