Asus laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_963

Asus laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 21:44

Hoi Bokkers,

Ik ben aan het zoeken naar een goede nieuwe laptop. Ik heb een mooie Asus laptop gevonden ( http://www.bcc.nl/computer/laptop/laptop/asus-laptop-tp500la-dn183t(144968) ), maar hoor van verschillende mensen dat ik beter geen Asus laptop kan kopen, vanwege de slechte service bij schade (binnen de garantieperiode).
Wat zijn jullie ervaringen? Is het verstandig om (deze) Asus te kopen?
Alvast bedankt! :)

pillow

Re: Asus laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:49

Mijn vorige was een Asus Jaren (8) probleemloos mee gewerkt.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:51

Ik heb ook een asus niet zo'n hele dure maar hij doet het goed.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:53

Ik heb een Asus R513C(nu net iets meer als een jaar) en ben er erg tevreden over. Fijne laptop, werkt erg lekker. Het enige nadeel puntje is dat het toetsenbord soms wat 'stroef' gaat, maar dit ligt er maar net aan welke ik die dag op mijn werk heb gebruikt. Ben wat dat betreft een beetje verwend hihi

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:58

Hier naar allerlei laptops gehad nu alweer 2.5 jaar een Asus heerlijk ding, snel nooit te warm of gedoe wat ik met anderen wel heb gehad.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:00

Ik heb al jaren een asus. Geen klachten hier!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:02

Ik heb 2 Asus laptops. Eentje moest ik eens binnen doen door een zwart scherm en dat is snel en probleemloos opgelost :)
Verder nooit problemen mee gehad. Ben er erg blij mee!!

Webding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:02

Ik heb er geen laptop van, maar wel een tablet. Werkt perfect, maar kan soms wel heeeeeel traag worden (2 jaar oud, zelden gebruikt)

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 22:04

Heel erg bedankt al voor de snelle reacties! Heeft iemand misschien ook ervaring met een laptop die gerepareerd moest worden? Verliep de communicatie met Asus een beetje goed, of deden ze er heel erg moeilijk over om hem te laten repareren? (Zijn er überhaupt mensen die ooit een kapotte Asus hebben gehad haha :Y) ?)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:42

Het voordeel aan een Asus is dat ze bij veruit 1 van de best presterende merken zijn. Ze gaan niet zo heel snel kapot (laten vallen kunnen ze dan weer niet zo goed tegen). Daarnaast, op het moment dat jij hem in een winkel koopt is de winkel de gehele garantieperiode verantwoordelijk voor de service. Op het moment dat de laptop buiten de garantieperiode kapot gaat dan kun je toch beter kijken voor een handige computerman die het ding kan fixen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:25

Ik heb goede ervaring met de service. Ik had één van de eerste laptops waar een Intel Sandy Bridge i7 processor in zat. Toen bleek er een fabrieksfoutje te zitten in die Intel processor/chipset. Ik had nog geen enkel probleem ermee ervaren, maar ik hoefde niet zelf aan de bel te trekken. Kreeg al snel bericht van Asus dat ik mijn laptop kon opsturen en er een nieuwe processor ingezet zou worden. Zo gezegd zo gedaan. Heb het ding nu ruim 5 jaar en loopt nog steeds als een zonnetje. Alleen de batterij is ernstig achteruit gegaan, maar zit uiteraard allang niet meer binnen de garantie.

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 01:15

Wat fijn om te horen! Ik denk dat ik hem dan toch maar ga kopen. Bedankt voor alle reacties! (:

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:52

geen ervaring met de garantie etc. Maar heb pas een nieuwe en vind dat touchpad een drama. Gewoon rechts en onder scrollen met 1 vinger kan niet meer. Je moet met 2 vingers over het touchpad schuiven. Echt irritant.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:39

Ik heb inmiddels al bijna anderhalf jaar mijn Asus laptop (x552l) en ik vind het een heel fijn ding :) ik had alleen een klein probleempje met de instellingen van de slaapstand, maar dat heeft een handig persoon voor mij opgelost

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:46

Hier 2 Asus laptops, vind ze erg prettig. Gelukkig geen ervaring met de service.

Frankiej, is dat scrollen met 2 vingers tegenwoordig niet met alle laptops? Ik vind het zelf heel snel werken. Heb al jaren geen losse muis meer aan de laptop gehangen.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:48

Hier ook een ASUS Zenbook sinds deze maand, erg tevreden van!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:49

Acer heeft een slechte service, maar Asus heb ik daar eigenlijk nog nooit van gehoord. Bij vrijwel iedere fabrikant is de service matig te noemen, maar Asus komt niet in het rijtje waardeloos voor. Acer wel, zolang Acers het blijven doen zijn het geweldige computers, maar als ze stuk zijn dan moet je een lange adem hebben voor de garantie en lukt het met regelmaat alsnog niet.

Asus zijn trouwens ook goede computers. Al ligt mijn voorkeur wel bij de Acers.

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:02

Hier ook een asus, gekocht voor mijn studie inmiddels 5 jaar geleden. Nu 5 jaar volop gebruikt en doet het nog net zo goed :)

Heb hem bij de Media Markt gekocht. Binnen de garantie periode kwam ik erachter dat de harde schijf (geloof ik) kapot was. Terug gebracht en ze hebben hem opgestuurd naar de fabrikant. Binnen 2 weken weer gerepareerd terug gehad.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:09

Dee_Es schreef:
Hier 2 Asus laptops, vind ze erg prettig. Gelukkig geen ervaring met de service.

Frankiej, is dat scrollen met 2 vingers tegenwoordig niet met alle laptops? Ik vind het zelf heel snel werken. Heb al jaren geen losse muis meer aan de laptop gehangen.

Ik weet niet of dat tegenwoordig bij alle laptops is. Haha en ik klik er juist nu wel een gewone muis aan.