Hoe internet verbeteren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Hoe internet verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 00:48

Hallo allemaal,

Graag zou ik het internet thuis verbeteren, momenteel word het internet naar mijn idee steeds slechter.
Mijn vader wil niet overstappen naar een andere provider of pakket en er ligt hier nog geen glasvezel. Dat zijn dus allemaal geen opties.

Nu merk ik het vooral aan videoland, werkt steeds slechter, wazig beeld en blijft continu hangen. Eerder had ik hier verder geen last van, laatste weken word dit steeds erger.
Ook heb ik het idee dat het laden van webpagina's en dergelijke steeds langzamer word.

Weet iemand hoe ik zelf wat verbetering kan krijgen in het internet?

Anoniem

Re: Hoe internet verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:59

Het kan zijn dat je router op een 'druk' kanaal staat. Als je googlet op 'router van kanaal veranderen (jouw provider)' dan vind je vast wel iets nuttigs!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:00

Contact opnemen met je huidige provider. Die hebben op de klantenservice een technische afdeling en die kunnen je ongetwijfeld verder helpen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:06

Wij hebben van Ziggo een signaalversterker (gratis) opgestuurd gekregen. Dus gewoon even je provider opbellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:58

Jaime_ schreef:
Contact opnemen met je huidige provider. Die hebben op de klantenservice een technische afdeling en die kunnen je ongetwijfeld verder helpen?

Wij hebben dit ook gedaan, ze hebben ons toen vrij snel geprobeerd een sneller abonnement aan te smeren terwijl we dit eigenlijk totaal niet nodig hadden (studentenhuis). Als een van ons iets aan het downloaden is gaat het even wat trager, maar dat kan je in principe makkelijk oplossen.
Wij hebben nu de router op een andere plek in het huis gelegd, een signaalversterker gekocht (gewoon van de Action) en het internet doet het ondertussen prima.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 03:15

Ga toch eens contact opnemen met de provider dan denk ik. Moet zeggen dat het niet alleen om de wifi gaat, ook het bekabeld internet is steeds slechter aan het worden

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:15

Welke provider heb je Ricie?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:15

Emmaa_ schreef:
Wij hebben dit ook gedaan, ze hebben ons toen vrij snel geprobeerd een sneller abonnement aan te smeren terwijl we dit eigenlijk totaal niet nodig hadden (studentenhuis). Als een van ons iets aan het downloaden is gaat het even wat trager, maar dat kan je in principe makkelijk oplossen.
Wij hebben nu de router op een andere plek in het huis gelegd, een signaalversterker gekocht (gewoon van de Action) en het internet doet het ondertussen prima.

Laat me raden.. KPN ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 02:12

Jaime_ schreef:
Emmaa_ schreef:

Laat me raden.. KPN ?

Nope, wij hebben Ziggo :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 03:32

Ik zou eerst eens even een speedtest doen. En dan vergelijken met het abonnement wat je hebt. Daarna even de klantenservice bellen en uitleggen wat er aan de hand is.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 11:27

Wij zitten bij Online. Heb zelf geen idee wat voor abbonoment we hebben. Maar ik merk gewoon dat het achteruit gaat. Mijn vader regelt al datsoort dingen. Heb gevraagd of hij de gegevens er bij wil zoeken. Als hij dit gedaan heeft ga ik eens even een telefoontje plegen.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 04:13

Bekend probleem bij online. Je kan contact met ze opnemen maar verwacht daar vooral niet te veel van. Ik kan niet wachten tot ons contract af loopt.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 14:37

Even voor de mensen die tips gegeven hebben en volgen. Gister was het echt te erg, had zowel een upload als een download snelheid van +- 0,5 mb per seconde. Heb gebeld met de klantenservice en zij hebben samen wat dingen geprobeerd via de telefoon. Nadat dit allemaal geen resultaat had hebben zij de poorten van de inkomende lijn gereset. Nu heb ik gewoon mijn normale snelheden weer en is alles opgelost.