De verkeerde opleiding gekozen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dabbo19

De verkeerde opleiding gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 19:43

Op het moment doe ik de opleiding administratie maar ik vind de opleiding niet zo veel aan en nog best wel pittig.
Er is een niveau lager maar dat is alleen tempo verschil. En daar ligt het niet aan. Ik haal wel goede cijfers soms een tweede keer herkansen maar goed geen reden om lager. Ik stel dingen uit heb er geen zin in.
Nou zit ik dus erg te twijfelen omdat ik de opleiding wou doen omdat je dan een goede basis hebt. Maar de opleiding en het werk niet echt leuk lijken.

Mijn ouders zeiden al tegen me je moet iets doen wat je echt leuk lijkt en je motivatie voor is.
Het kan zo zijn dat je als nog ergens anders komt te werken.
Eerst wist ik geen opleiding maar toen zag ik deze twee.

Paardenhouderij+paardensport
en
Logistiek teamleider

Ik ben al naar meeloopdagen van logistiek geweest en ga ook nog naar de paardenopleiding waar mijn interesse meer in is en ook mijn passie.

Wat is jullie advies? of tip
Spoiler:
Sorry als het verkeert staat of verkeerd gespeld.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:19

Ik ben ook bang dat ik de verkeerde opleiding heb gekozen, heb altijd gezegd ik zoek een opleiding en ga werken en daarna koop ik een paard, of ik ga nog veder studeren. Leuke cursussen volgen met paarden.

Na 2 maanden had ik toch de gedachte dat ik na deze opleiding niet dit werk wilde gaan doen, maar het wel de bedoeling is dat ik deze opleiding af maak is ten slotte maar 3 jaar en dan heb ik wat op zak.
Nu ik toch voor de moeilijkere toetsen niet hele goede cijfers heb en net of net niet op het randje zit of ik het dit wel jaar haal. Het is erg lastig, ben gelukkig wel een doorzetter dus doe altijd mijn best.

Nu zit ik toch te denken om misschien toch een paardenopleiding te gaan doen, Ik weet dat iedereen zegt ga niet in de paarden of je vind geen baan in de paarden.

Ik vind het heel moeilijk, ik vind dat je wel plezier in je werk moet hebben.

Heb je nog bij paardenopleiding gekeken?
Al wat veder uitgekomen?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:39

Er zijn denk ik genoeg topics met argumenten om géén paardenopleiding te doen..

Ik ben nu ook bezig met een opleiding die ik helemaal niet leuk vind. Maar het duurt nog maar tot juni en dan ben ik gelukkig klaar. Hierna neem ik denk ik een tussen jaar.

Iris82

Re: De verkeerde opleiding gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:04

Logistiek is veel werk in te vinden voor een goed salaris. Paardenwerk daar heb je eigenlijk geen opleiding voor nodig en je werkt voor het minimumloon.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:10

Ik doe de opleiding paardensport, bijna klaar met het 2e jaar. Leer erg veel van stage en zo maak je je naam ook een beetje bekend in de paarden wereld. School is leuk, leer genoeg en ook mijn ouders zijn vooral voor het plezier in je opleiding hebben.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:24

Plezier in de opleiding lijkt mij toch minder relevant dan het nut van een goede opleiding met goede baankansen. Met een beetje mazzel heb je beide...

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:31

Mijn advies is om niet in de paarden te gaan. Zorg voor een goede opleiding met baankans. Zo kan je met je verdiende salaris je hobby (paarden) zo uitgebreid uitoefenen als je zelf wilt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:43

Precies, lekker op een houtje bijten, maar hé, ik heb het leuk gehad op school