Engels opkrikken (online boeken gezocht)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

Engels opkrikken (online boeken gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 20:49

Hallo!

Ik heb Engels gehad op de middelbare en kan t redelijk, maar ik zou het graag nog wat beter kunnen en om te beginnen dacht ik aan lezen, in het Engels.

Wie weet waar je online gratis (Engelse) boeken kan lezen?
En als ik dan toch bezig ben; weet iemand goede boeken? Ik vind het (natuurlijk) leuk om over de liefde en relaties te lezen zolang er een goed verhaal achter zit.

Alvast super bedankt!

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:13

Leuk dat je in het Engels gaat lezen. In iedere grote bibliotheek hebben ze wel een collectie Engelstalige fictie. Vaak ook veel chicklit, wat makkelijk te lezen is en over de onderwerpen gaat die jij noemt. Dus daar zul je vast wat van je gading vinden. Bibliotheken bieden steeds vaker ook e-books aan, als je het ditigaal wil.

Het hoeft niet per se gratis, toch? Schrijvers willen graag wat aan hun boeken verdienen… zij hebben er tenslotte hard voor gewerkt. Als je via de bieb e-books downloadt, doe je de schrijvers niet tekort.

Enjoy reading!

AngeliqueB

Re: Engels opkrikken (online boeken gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:14

Via bibliotheek.nl kun je je inschrijven en dan gratis )allerhande soorten, ook Engelse) Ebooks lezen/lenen! Ik ben ingelogd via de biebpas van mijn dochter, zelf heb ik geen abbo meer.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:22

Wat ik zelf een ontzettend leuk en mooi engels boek vind is To kill a mockingbird van schrijver Harper Lee! :j

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 22:16

Dankje voor de tips!

Iemand misschien nog meer mogelijkheden om (toch) gratis online boeken te lezen?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:21

fanfiction.net

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:38

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:45

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:47

Gratis ebooks zijn makkelijk van i-net te plukken. Op dezelfde manier als muziek.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:48

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 22:59

Wauw, bedankt voor alle tips!
Weet iemand nog goede leuke boeken?

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:40

troi schreef:
Gratis ebooks zijn makkelijk van i-net te plukken. Op dezelfde manier als muziek.

Ja. Maar let wel op dat je het via een legale aanbieder doet (een aantal zijn hierboven genoemd). Want zomaar muziek, films en boeken downloaden, dat is stelen van de makers.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:45

joleinn schreef:
Wauw, bedankt voor alle tips!
Weet iemand nog goede leuke boeken?

The Last Anniversary, Liane Mortiary
Rebecca, Daphne du Maurier
My Sister's Keeper, Jodi Picoult

Er is zo ontzettend veel moois (en ook ontzettend veel bagger)... Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je leuk vindt!

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:52

Je hebt ook online tools waar je talen mee kunt leren (mocht je hiernaar opzoek zijn).

Ik ben nu bezig met Spaans leren, via http://www.duolingo.com. Dit is wel in het Engels,
maar ze hebben ook een cursus Engels voor Nederlands sprekende.

Ik vind het in ieder geval een erg leuke tool! (en het is gratis)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:13

Duolingo is imo erg basic en als je je Engels wilt verbeteren ipv het helemaal leren dan heb je daar denk ik vrij weinig aan... Ik zou lekker Young Adult boeken gaan lezen, bij voorkeur boeken die je al eens in het Nederlands hebt gelezen en waar je het verhaal dus van kent. Denk bijvoorbeeld aan de boeken van de Hunger Games, Harry Potter, Twilight evt..

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:45

Emmaa_ schreef:
Duolingo is imo erg basic en als je je Engels wilt verbeteren ipv het helemaal leren dan heb je daar denk ik vrij weinig aan... Ik zou lekker Young Adult boeken gaan lezen, bij voorkeur boeken die je al eens in het Nederlands hebt gelezen en waar je het verhaal dus van kent. Denk bijvoorbeeld aan de boeken van de Hunger Games, Harry Potter, Twilight evt..

Inderdaad, het scheelt heel erg als je het verhaal al kent. De kans is dan groot dat je het beter kan volgen, en ik denk dat je er ook meer van opsteekt. Ik denk dat je je aandacht er ook beter bij kan houden wanneer je het verhaal goed volgt, dan wanneer dit niet het geval is. Woorden die je niet kent kan je natuurlijk opzoeken (en als je ze echt goed wilt onthouden zou ik ze opschrijven! :j ). De Harry Potter en Hunger Games boeken vond ik ook makkelijk te lezen. Lord of the Rings vond ik ook leuk. Verder kan je nog denken aan bijvoorbeeld de Divergent serie. Die is leuk, en ook verfilmd natuurlijk :j

Edit: Engelse films met de ondertiteling in het Engels kijken helpt ook goed!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:50

engels lezen is zeer zeker een goede, kies gewoon boeken die je leuk vind of die je zelfs al gelezen heb. En lees ze in het origineel (neem aan dat je niet alleen van nederlandse schrijvers leest). Zo kun je het verhaal beter volgen omdat je het kent en pak je de nieuwe woorden en zinsopbouw makkelijker op.

maar kijk ook eens naar engelse chatrooms, bijvoorbeeld op irc..

als je daar elke dag een half uurtje gaat kleppen, dan gaat je engels met sprongen vooruit..

tot slot.. Een dagboek bijhouden, in het engels.. In het begin zul je misschien veel op moeten zoeken, maar gaandeweg zal dat steeds makkelijker gaan.. gewoon iedere dag een klein verhaaltje ervan maken.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:44

O ja! Engels met engelse ondertitels (BBC met teletekst p. 888): goed melig gevoel voor humor? Kijk QI, met Stephen Fry en Alan Davies :D

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 10:10

Ah, super bedankt voor alle tips al! Ik ben al volop aan t lezen en die chat is ook een goed idee!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:54

Esmee_98 schreef:
Edit: Engelse films met de ondertiteling in het Engels kijken helpt ook goed!

Dit. Zo heb ik Engels geleerd. Want op de middelbare kon ik er niks van. Pas toen ik TV series (met name Gilmore Girls) ging kijken met Engelse ondertiteling, of zelfs zonder ondertiteling omdat ik de afleveringen die nét in de VS uit waren *kuch*downloadde*kuch*. Ook zat ik destijds veel op een Engelstalig forum, waar ik ook veel van leerde. Het grappige is dat daar ook non-native speakers zitten, en dat hun Engels ook niet perfect is. Je gaat al vrij snel fouten zien in de posts van anderen :D

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 18:55

@Hilary, mag ik vragen welk forum dit was?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:36

Tuurlijk: FanForum, in het Gilmore Girls Spoilers topic :) Ik hang er momenteel weer rond, i.v.m. de vier nieuwe afleveringen <3