Hoelang mag een discotheek doorgaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Hoelang mag een discotheek doorgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 00:13

Hallo!

Ik woon sinds oktober boven een discotheek en dat betekend muziek. Dat weet ik en daar hebben wij hier ook geen moeite mee.
Zaterdag is stapdag dus dan horen we de muziek duidelijk. Door de weeks horen wij ook wel eens wat gerommel maar daar valt echt wel mee te dealen.

Maar sinds januari zit er een nieuwe eigenaar op en dat betekend blijkbaar, vanaf donderdags dik feest tot 4 uur snachts
De muziek staat veel hander dan het stond ( lees, kledinghangers klapperen gewoon tegen elkaar )
Mag dat door de weeks? We dreunen haast het bed uit, en zaterdags is het geluid echt niet te harden. Ik weet wel zeker dat het boven de decibel normen is.
Tot hoelaat mag een discotheek door de weeks door gaan?

Lous

Re: Hoelang mag een discotheek doorgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:16

Dat verschilt per gemeente. Ik zou eens informeren bij je eigen gemeente, die kunnen je vast wel verder helpen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:17

Of het màg weet ik niet, maar ik weet niet beter dat danskroegen en discotheken doordeweeks (soms wel gelimiteerd tot bepaalde dagen) tot 4u open zijn. Aan het geluid zit volgens mij wel een decibelrestrictie.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:17

Dat ligt aan de gemeente en vergunningen lijkt mij.

Als je echt zoveel last heb zou je het aantal DB eens kunnen laten meten. Mocht dat overschreden worden, dan zullen ze vast een waarschuwing/boete krijgen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 00:20

Het probleem is dus dat wij echt geen gedoe met de eigenaar willen hebben want mijn zus werkt daar..
Morgen zullen we eens gaan informeren bij de gemeente! Wist niet dat het verschilde per gemeente

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:25

Ik weet niet beter dan dat de meeste discotheken vanaf donderdag tot laat geopend zijn.
En dat is dus de reden dat ik niet in de buurt van een discotheek wil wonen. ;)
Ik denk dat je met de vorige eigenaar mazzel had. En je nu zult moeten kiezen of delen. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:32

mws => LZP

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:36

Het is afhankelijk van de vergunning die ze hebben. De meeste moeten om 4u sluiten donderdag tot zaterdag.

Tja. Wat zijn de decibelnormen als je feitelijk boven een discotheek woont? Ik weet niet of dan de reguliere normen gehanteerd worden?

Lijkt me wel pittig.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:54

Dat verschilt echt per gemeente en ook nog per horeca gelegenheid. Tevens moeten ze zich aan de geluidsnormen houden. Ik zou het even navragen bij de gemeente. Kun je meteen vragen hoeveel DB ze mogen hebben. Wellicht kun je zelf in je huis eens meten of ze daar boven komen of niet.

Daarna kun je altijd nog stappen ondernemen en rond de tafel met de eigenaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:55

Dat ligt inderdaad aan de vergunningen. Hoe het met er boven zit weet ik niet, maar akkerfietjes van er naast zijn recent nog uitgemeten door de rioolpers: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/3570051_pda.html (een boete voor te hard praten dus...) Overigens zijn de bijhorende video's van de klagende buren nog het leukst :')

Ik vermoed wel dat dit per gemeente anders ligt, dus vraag het gewoon na of check de APV's. Die zouden op de gemeentesite te vinden moeten zijn.

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:56

Ik weet dat in Ermelo bijvoorbeeld de kroegen donderdag, vrijdag en zaterdag tot 4 uur open mogen zijn.