Ik open dit topic, omdat ik mijn ei kwijt wil en objectieve meningen wil hebben.
Ik zie het soms heel erg helder, maar soms is het helemaal wazig.
Het zal een lang verhaal gaan worden. Ik probeer er enigszins structuur in de brengen, maar ik kan niks beloven.. Het is een enorme warboel.
Mijn vriend in ik zijn twee jaar samen, vorig jaar in april hebben we ons huis gekocht en sinds vorig jaar augustus zijn we verloofd. Je ziet, het ging allemaal erg snel. Te snel.
Afgelopen vrijdag kwam mijn vriend met problemen waar ik nooit iets van heb geweten, waar ik heel hard van ben geschrokken en ik ben bang dat het mogelijk het einde is..
Tot afgelopen vrijdag dacht ik dat onze relatie gewoon goed zat, af en toe discussie (wat mij normaal lijkt), maar nooit echt ruzie.
Onze bruiloft zou op 16 september dit jaar plaats vinden, we hadden een vrij strak schema wat betreft het sparen om alle kosten te dekken. Dit strakke schema heeft ons gedeeltelijk de kop gekost.. Wij waren zo bezig met het sparen, dat we bijna geen leuke dingen meer deden. Naar de film kon nog, maar verder deden we niet veel.
Als we wat uitgaven, voelden we ons daarna zowat schuldig, omdat we dat ook eigenlijk hadden kunnen sparen..
Afgelopen vrijdag kwam mijn vriend met zijn twijfels boven tafel. Hij keek meer tegen de bruiloft op, dan dat hij leuk was. De druk om te sparen was zo groot..
De bruiloft is van de baan.. Ik sta hier ook achter, maar het komt vooral van hem af, als het aan mij lag ging het gewoon door.
Maar dit was niet het enige probleem, hij is momenteel erg ongelukkig en heeft serieuze twijfels aan onze relatie. Hij werkt hard en véél. Momenteel zijn dit weken dat hij om 3 uur snachts begint, en om 1 uur klaar is, normaal gesproken begint hij om 6 of 7 uur tot een uur of 5 of 6.
Deze weken ligt hij om 7 uur/half 8 in bed, terwijl ik om 5 uur thuis komt. Weinig tijd om te praten dus.
Even terug naar vrijdag, hij vindt dat ik hem hierin te weinig steun en waardeer.
Hij vindt het fijn als ik zijn boterhammen smeer, terwijl ik altijd heb geroepen dat ie dat zelf maar moet doen, hij is een grote jongen en ik ben niet zijn moeder. Hier blijf ik nog steeds bij.
Zoals gezegd is vrijdag de bom gebarsten. Kort door de bocht: Hij weet niet of hij het nog ziet zitten met mij. Maar hij wil het ook niet zomaar opgeven.
Hij is nu erg down, zit bijna tegen een depressie aan, naar een therapeut gaan wil hij niet.
Ik probeer alles wat ik aan positieve dingen kan bedenken, aan hem door te geven. Soms pakt ie het aan, soms valt alles volledig weg.
Hij heeft die vrijdag ontzettend harde dingen gezegd, meeste zijn waar, andere kan hij eigenlijk niet maken om te zeggen.
Een voorbeeld: Ik ben hartpatiënt, dit jaar zal ik een hartoperatie krijgen, omdat mijn hartklep nu te klein is en ik een kinderwens heb. Ik heb dus een litteken op mijn borst. Wat hij heeft gezegd, doet mij nu weer huilen.. 'Ik ben bang dat ik je na de operatie niet meer aantrekkelijk vindt met dat litteken'.
Wauw..
Die zag ik niet aankomen.Ik heb ook duidelijk gezegd dat wat hij heeft gezegd, dat dat gewoon NIET kan.
Hij had ook kort daarna spijt van zijn woorden..
Ik heb gevraagd of hij het uit wil maken, maar dat wil hij niet zomaar doen. Hij kan mij geen vertrouwen geven dat het goed zal komen.
Hij geeft veel om mij en houdt van mij, zegt hij, terwijl zijn ogen dat niet laten zien.
Hij weet ook niet of het goed komt, hij hoopt erop. Hij wil het wel proberen.
Ik beng bang om alles wat ik zeg, dat dat fout is, dat hij boos of verdrietig wordt, of dat hij een terugval krijgt als het net even goed gaat.
Hij zegt last te hebben van heimwee, naar zijn ouders.. Ik heb gevraagd of hij weer thuis wil gaan wonen en tot zijn 65e daar te blijven.. Dit wil hij niet, natuurlijk niet.
Hij heeft thuis nooit iets hoeven doen, alles werd geregeld door zijn moeder. Ik had niet verwacht dat hij zich zo zou vastklampen aan zijn ouders.
Ik zelf ben erg zelfstandig, ik kan goed op mijn eigen benen staan, ik heb geen last van heimwee.
Daarom heb ik dus alles opgegeven in mijn eigen thuisdorp, om in zijn dorp te gaan wonen.
Wat ik ook prima vond, want ik voel me hier prima, ik pas mij vrij snel en goed aan.
Hij doet niks in het huishouden, waar ik eerst moeite mee had, nu heb ik dat los gelaten.
Hij werkt tussen de 50-60 uur per week, ik werk er 40 en volg nog een studie (in mijn eigen tijd, dat wel).
Hij heeft zijn voetbal nog, ik heb mijn paard verkocht, omdat ik geen tijd meer had vanwege mijn werk, studie en het huis.
Hij wilde zijn dorp niet uit, prima.. Dan verhuis ik naar zijn dorp.
We hadden twee auto's, mijn werk is nu op loopafstand, die van hem op fiets afstand. We zouden een auto verkopen, het is de mijne geworden, omdat hij die van hem niet wilde verkopen. (Hij pakt ook altijd de auto naar het werk, 1 km)
Kortom, ik heb heel veel dingen opgegeven om hier te wonen, om met hem te zijn.
Dingen waar ik wel zelf voor heb gekozen, maar ik mag dan toch ook wel enigszins verwachten dat dit twee kanten op gaat. Ik zijn kant op, hij mijn kant op.
Ik merk dat ik erg warrig aan het schrijven ben, en dit is ook nog lang niet alles..
De ene keer denk ik; ik ben er klaar mee, ik ga weg! Ik ga (tijdelijk) terug naar mijn ouders. Ik heb zelfs al gedacht om mij opnieuw aan te melden voor een datingsite, waar ik mijn huidige vriend ook van heb.
De andere keer denk ik; ik wil er voor gaan, dit moet ons gewoon lukken, wij kunnen hier veel sterker uitkomen!
Want het lijkt nu allemaal slecht over hem (of niet), maar onze relatie was tot een tijdje geleden helemaal prima.
Hij heeft mij zo laten schrikken afgelopen vrijdag en alle dagen daarna en pijn gedaan..
Van zijn werk hebben we een weekend weg gekregen naar het Kurhaus in Scheveningen met een leuk zakcentje, om aan alles te werken.
We hebben leuke dingen gepland staan, maar er hangt ook erg veel af van dit weekend.
Ik probeer hem te steunen in zijn donkere tijden, maar ik ben ook een mens met gevoelens en kan maar zoveel hebben tot ik zelf ook breek.
We hebben een koophuis, ik ben al aan het bedenken wat er allemaal geregeld moet worden als wij uit elkaar gaan.. Het moge duidelijk zijn dat ik dit huis dan zal verlaten..
Wat is jullie mening van dit.. Kunnen jullie mij en ons tips geven..??
Iedere relatie heeft wel eens een dip, ik heb dit nog NOOIT mee gemaakt.. Dit is überhaupt mijn eerste echte relatie en dit gevoel is gewoon k*t.. Ik had nooit verwacht dit mee te moeten maken, ik dacht het helemaal voor elkaar te hebben, maar helaas..