Vandaag was ik getuige van een vrouw die viel met de fiets. Ik fietste vlak achter haar, dus zat er binnen 10 seconden naast. Ik zag ook meteen een bloedplas ontstaan en mevrouw was niet bij kennis. Direct 112 gebeld, ademteug vrij genaakt en ademhaling en pols in de gaten gehouden. Toen de ambulance haar meenam op de brancard kwam ze langzaam bij (na 20 minuten ongeveer).
Omdat het 'gewoon' een valpartij was, is er geen nieuwsbericht over. Omdat ik de vrouw niet ken, heb ik geen idee hoe het afgelopen is. Is ze overleden? Valt het allemaal heel erg mee?
Is er een manier om hier achter te komen? Ik hoef geen identiteit oid, maar ik zou graag weten of het goed gekomen is. Het was zon stom ongeluk. Gewoon een dikke steen op de weg...
Voor dit soort dingen kan je denk ik prima even contact opnemen met het politiebureau, zij zullen wel weten hoe of wat. Gewoon even aangeven dat je geholpen hebt op locatie en dat je graag wilt weten hoe het met mevrouw gaat
Heb een mail gestuurd naar de politie en zij waren sowieso van plan te bellen. Ze hebben mijn contactgegevens aan haar partner gegeven, die mij vanmorgen belde en ook op de hoogte zal houden.
Vind het zelf wel prettig. Misschien niet de normale gang van zaken, maar ik merk dat ik er toch behoorlijk last van heb/had. Hoop dat mevrouw volledig gaat herstellen.