Studie, paarden of avondstudies?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Studie, paarden of avondstudies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 00:11

Ik zit met een lastige kwestie... Ik weet niet wat ik wil! Hoe lastig kan het zijn?...

Schooljaar 2015-2016 begonnen aan de studie HBO Vastgoed en Makelaardij, na 8 weken gestopt omdat ik het niet naar m'n zin had. Ondanks dat ik gestopt ben, spreekt het beroep me nog onwijs aan.
Nu zit ik alleen in dubio, ik ben gestopt met de studie en me meer gaan richten op de paarden en daarnaast begonnen aan een avondstudie (MBA). Alleen voor m'n gevoel kom ik geen steek verder.

Ik heb nu eigenlijk 2 opties:

1. HBO studie gaan doen, minderen met de paarden.
Dit is alleen lastig, want ik heb geen idee wat voor een studie ik moet gaan doen. Ik wil niet te ver reizen, want wil graag nog zeker wel 1 paard per dag rijden (en het liefst 2). Heb een goede verbinding met Rotterdam en Den Haag, dus keus zat. Ik ben goed in economische vakken, waarbij iets commercieels me aanspreekt. Alleen commerciële economie vind ik dan weer helemaal niets. Ook vind ik biologie erg leuk, maar wil absoluut geen mensen wassen (als je begrijpt wat ik bedoel). Daarbij heb ik alleen scheikunde op mavo/tl niveau en helemaal geen natuurkunde.
Dus als ik voor 1 zou gaan, is de vraag ''Welke studie?''

2. Richten op de paarden en daarnaast avondstudies blijven doen.
Dit is een mogelijkheid, maar hard werken voor weinig. Mensen nemen me nog niet serieus, ik ben 18 en heb nog niet op een onwijs hoog niveau (ZZL tot nu) gereden. Toch zal ik wat moeten verdienen, dus dan wordt het een parttime baan erbij. Parttime (rond de 30 uur) werken, 4 paarden en dan nog een avondstudie is echt te veel heb ik inmiddels ondervonden.

Ik weet dat de eerste optie het meest verstandige is, ik kan goed leren en het zou zonde zijn om daar niets tot weinig mee te doen. Alleen wat voor een studie? Omdat ik zo twijfel over een studie neig ik zelf meer naar optie 2, terwijl ik eigenlijk wel graag fulltime wil studeren....

Ik zou graag jullie mening willen weten, en misschien hebben jullie nog een suggestie voor een studie?

TurdusMerula

Re: Studie, paarden of avondstudies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 02:36

Ga naar open dagen om jezelf te inspireren, en gebruik studenten of meeloopdagen om jezelf te informeren. :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 05:04

Avondstudie afmaken tot je helder hebt wat je wil en dan alsnog studeren ?

Wmb: Paarden leuk, studie belangrijker.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 07:33

Studies zijn zwaar en zeker als je ook trouw aan je paarden wil blijven, maar als verstokte studeerder..... 3 hbo's en een master.... Je moet gewoon doorzetten. En ja dat betekent druk, tijd tekort en je sociale leven op een laag pitje...
Je moet maar zo denken een studie duurt een bepaalde periode en dan ben je ervan af, je moet alleen je tanden er inzetten. Dat betekent een strak schema voor jezelf maken.
Studie afmaken....heb je langer plezier van, een goede baan en geld om je paarden te betalen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 08:18

TurdusMerula schreef:
Ga naar open dagen om jezelf te inspireren, en gebruik studenten of meeloopdagen om jezelf te informeren. :j

Het probleem is een beetje dat ik inmiddels al tig open dagen heb bezocht, meelopen heeft geen zin als je nog geen idee hebt welke studie...

Ik wil inderdaad ook erg graag studeren, en weet dat het keihard werken is met paarden erbij. Dat is ook zeker het punt niet, maar ik ben bang dat ik weer de verkeerde studie kies.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:39

Ik zou studeren zeggen. Wat voor studie? Ik heb een lijst gepakt van mijn hogeschool en heb afgestreept wat ik niet wou. Ik hielt ongeveer 8 studies over en daar heb ik veel over gelezen. Uiteindelijk voor accountancy gekozen. Misschien is dat ook een methode voor jou?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:55

Hippische bedrijfskunde een idee?