Zelf bouwplan tekenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Zelf bouwplan tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 16:24

Het spijt me als het hier al ooit eens is gevraagd, maar met de zoekfunctie kon ik niet direct iets vinden.

Ik heb vorig jaar mijn droom kunnen waarmaken en heb een oude hoeve gekocht van 1855 met een 2ha weiland rond. *\o/*

Nu wil ik zoveel als mogelijk zelf doen. Ik heb gelukkig een handige vader die veel ervaring heeft met verbouwingen.

Maar eerst en vooral moet ik een bouwplan hebben. Ik heb het al op papier proberen uittekenen, maar dat is een heel gedoe als je dan iets wil gaan veranderen.
Nu heb ik bijvoorbeeld beslist om enkele dingen anders te gaan doen, waardoor ik een nieuw plan moet tekenen.

Ik vroeg me dus af of er geen eenvoudig programma bestaat waarmee ik dit kan tekenen.
Het hoeft niet super de luxe te zijn, een programma waar ik eenvoudig mee kan werken en ik gewoon de buitenmuren en kamers mee kan tekenen zou ik al heel blij mee zijn.
Kan er iemand iets aanraden? Liefst een programma dat gratis te downloaden is.

Alvast bedankt!

Miesemuisje

Re: Zelf bouwplan tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:25

floorplanner kun je dit wel mee doen :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:28

SketchUp is ook wel goed hanteerbaar en volgens mij gratis te downloaden. :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:31

Enigszins professioneel: Autocad, is erg makkelijk te leren maar dat kost ook wat

Gratis opties zijn idd sketchup of floorplanner, maar die vind ik minder prettig en precies werken.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 16:32

SketchUp is ene programma van google als ik het goed voor heb? Ik had er al eens naar gekeken, maar ik vond het er nog wel ingewikkeld uitzien :o

Ik ben al verschillende keren geprobeerd om het te tekenen met ChiefArchitect (professioneel programma) maar daar loop ik ook altijd maar weer tegen problemen aan die ik niet opgelost krijg en dat na uren zwoegen om toch iets op het plan te krijgen.

Miesemuisje: ik zal eens kijken of het daarmee lukt.

Bedankt alvast. Als er iemand een ander programma kan aanraden, shoot :Y)

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb dus echt een eenvoudig programma nodig :o :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:36

SketchUp is inderdaad van Google. Er zit ook een handleiding stap-voor-stap bij, je kan het altijd eens een uurtje proberen. :)
Staan ook veel filmpjes met tutorials van op Youtube.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:19

Sketch-up is inderdaad niet heel lastig, en je kan het ook makkelijk 3d trekken :D
Je hoeft eigenlijk alleen maar te weten hoe je een lijn maakt en het beeld draait, de rest heb jij eigenlijk geeneens nodig.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 17:36

Met ChiefArchitect was ik wel al aan het tekenen aan de bovenverdieping en dak, maar daar liep het altijd mis.

Als ik het verdiep per verdiep aanpak, lukt het misschien al beter.

Ik ga vanavond eens proberen en hou jullie op de hoogte :Y)