Onbetrouwbare telefoon nummers...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ianrowan2009

Onbetrouwbare telefoon nummers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 16:22

De titel zegt het al, onbetrouwbare telefoon nummers
Ik ben zojuist al 2x gebeld door een telefoon nummer die mijn niet bekend voor komt.
Na het nummer op Google gezocht te hebben stond hij gelijk bovenaan op de pagina, wat bleek een Russisch nummer te zijn! Namelijk +7 (499) 609-24-67
Na het in het Nederlands gezet te hebben werdt mij al snel duidelijk dat het foute boel is!
Er wordt gewaarschuwd dat het intimidatie telefoontjes zijn ook wel KO genoemd, en je zeker niet moet opnemen!!
Nou weet ik niet of het mag van bokt zelf ( hier dan ook gelijk maar in een vraagstelling ) maar ik heb het telefoonnummer toch hier neergezet in de hoop dat ik zo meerdere mensen kan waarschuwen over dit soort telefoontjes.
Misschien is het dan ook wel een goed idee als andere bokkers, die dit ook herkennen of een soort gelijk telefoontje hebben gehad, de telefoonnummers hier doorgeven. Maar alleen als je zeker weet dat het een FOUT telefoon nummer is.
Dus eerst het nummer via internet opzoeken, dan pas hier plaatsen. Zo kunnen we eventuele misverstanden voorkomen.
Dus dit is dan ook gelijk mijn vraag aan de bokt MODS: Mogen wij elkaar op deze manier waarschuwen?
Als dit topic toch in strijd is met de regels snap ik het gelijk als het weer verwijderd wordt.

Anoniem

Re: Onbetrouwbare telefoon nummers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:55

Wat betekent KO? Wat kan je verwachten als je wél opneemt?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:58

Screenshot van mijn fb.
Afbeelding

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:01

Ik heb het nr in mijn telefoon gezet. En dan geblokeerd miss helpt dat

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:02

+43 820 90123258 Hier nog zo n nr

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:04

Goed bedoeld idee hoor, maar er zijn al diverse sites van die een stuk overzichtelijker werken dan een topic op bokt. :) Of het mag weet ik niet, maar het is natuurlijk wel erg makkelijk om er misbruik van te maken door een nummer van een vriendin te plaatsen oid.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:08

+216 24 162 055

Hier nog zo'n nummer. Dacht eerst dat mijn broertje op uitzending mij Had gebelt.
Had geprobeerd terug te bellen maar kreeg meteen een bezet toon.
Pas later bedacht om hem te Googlen,land van tel nummer kwam in verre niet overeen met waar mijn broertje zit :+ .

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 17:20

Lente schreef:
Wat betekent KO? Wat kan je verwachten als je wél opneemt?

Dit zijn mensen die jou iets wijsmaken en zo geld proberen afhandig te maken.
Ze zeggen bijvoorbeeld dat je iets besteld hebt en nog moet betalen. er zijn nog steeds dagelijks slachtoffers die erin trappen helaas :(
Ik weet alleen zelf niet wat KO betekend

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 18:02

Sammie schreef:
Goed bedoeld idee hoor, maar er zijn al diverse sites van die een stuk overzichtelijker werken dan een topic op bokt. :) Of het mag weet ik niet, maar het is natuurlijk wel erg makkelijk om er misbruik van te maken door een nummer van een vriendin te plaatsen oid.

Ja, daar had ik ook aan gedacht. Daarom heb ik er ook gelijk een vraag naar de MODS in gegooid :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:52

Altijd kijken naar het landnummer, dan weet je genoeg.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:55

aha ik ben momenteel ook aan de beurt,de afgelopen 2 weken al 4 x gebeld,italie,polen en die andere landen weet ik niet,volgens mij hebben die lui gewoon een doorgeefluikje en wordt je door een man of 4 gebeld....

goed opletten want ik ben nogal een type die eerst opneemt en dan pas kijkt wie t is...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:58

Gewoon niet opnemen wanneer je wordt gebeld door een buitenlands nummer (te herkennen aan het landnummer) tenzij het een bekend nummer is.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:05

Ik werd vorige week gebeld door een nummer uit Tanzania.
Ik heb toch opgenomen.
Bleek het mijn moeder te zijn die nu daar op vakantie is. :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:42

Hoge kosten voor terugbellen zijn natuurlijk logisch bij een buitenlands nummer. Daar ben je zelf bij. Maar kan me niet voorstellen dat je alleen al geld kwijt bent als je de telefoon opneemt. Dan moet je toch al in het praatje trappen. En heel simpel... als ik nog geld van je krijg stuur maar een brief of mail. Als ik die niet krijg, heb ik blijkbaar niks besteld.

Ik heb contacten in het buitenland, dus even niet opnemen zit er niet in (ik ken wel enkele "foute" duitse nummers van verkoop/praatjesbedrijven)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:46

Je betaalt volgens mij voor gesprekken tot /vanaf de grens zelf? En als je ze niet kent is het gewoon een kwestie van ophangen dat kost je volgens mij idd niet veel :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:52

Als jij gebeld wordt door een buitenlands nummer (en jij bent met je mobiele telefoon gewoon in NL) dan kost het je helemaal niks. tenzij je natuurlijk een andere deal hebt met je provider, maar volgensmij bestaan die in NL niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:56

Riddershow schreef:
Als jij gebeld wordt door een buitenlands nummer (en jij bent met je mobiele telefoon gewoon in NL) dan kost het je helemaal niks. tenzij je natuurlijk een andere deal hebt met je provider, maar volgensmij bestaan die in NL niet.

Precies
Opnemen kost geen geld, terugbellen wel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:05

Er zijn wel degelijk situaties waarbij je vanaf de grens zelf je kosten betaald hoor :) En die bestaan ook wel degelijk in Nederland.