Picasa in galerij van mobiel, maar ik heb geen picasa erop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishCold

Picasa in galerij van mobiel, maar ik heb geen picasa erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 15:04

Hoi

Op mijn samsung galaxy s5 mini heb ik als ik naar mijn galerij ga, picasa staan( naast whatsapp images, screenshot enz). Terwijl ik helemaal geen picasa heb gedownload en picasa staat ook niet bij app en widgets.

Als ik erop klik zie ik allemaal fotos van paar jaar terug. Ik heb ze ook niet op mijn mobiel gezet. De foto's verwijderen gaat ook niet.
Ik wil ze graag verwijderen. Hoe moet ik dat doen?

Anoniem

Re: Picasa in galerij van mobiel, maar ik heb geen picasa erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:05

Volgens mij is Picasa onderdeel van Google, dus als jij met je Google account hebt ingelogd kan het heel goed zijn dat hij die foto's automatisch synchroniseert :) Ik zou even inloggen op Picasa en kijken of je misschien de cloud-functie uit kan zetten.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 15:15

Sorry ik volg je niet. Ik heb een google account idd en gmail. maar ik heb er nergens fotos op gezet. Als dat wel blijkt te zijn, hoe kom ik daar dan? en is dit door iedereen te zien? en waar inloggen op picasa?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:18

Als je een Google Account hebt, dan is de kans groot dat die automatisch gekoppeld is aan je Picasa account, ook al is die hartstikke oud. Wat ze dan doen is die foto's in een soort virtuele opslagplek stoppen, en als je dan inlogt op je telefoon, met je Google account, dan denken ze dat je die foto's heel graag ook op je telefoon wilt hebben. Je hebt ze immers ooit op je Picasa account laten staan.

Ik heb zelf nog nooit met Picasa (of met google accounts) gewerkt, dus ik kan je helaas verder niet helpen...

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 15:18

Kwartje is gevallen! Haha ik heb het. Fotos zijn verwijderd. Vind nog steeds gek hoe ze er zijn gekomen

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:31

Ik heb hetzelfde 'probleem'.
Dus als ik het goed heb, moet ik dan inloggen bij Picasa en daar alles verwijderen?