Fotografie bij HKU en Fotovakschool

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Fotografie bij HKU en Fotovakschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 23:48

Hoi allemaal,
Ik moet me dit jaar gaan inschrijven voor een opleiding maar ik twijfel heel erg.
Ik zou graag een fotografie-opleiding doen en heb een aantal scholen bekeken (MBO & HBO).
En nu blijven er twee scholen over. De HKU in Utrecht en de Fotovakschool in Venlo.
Ik heb me bij de HKU al ingeschreven omdat hier een selectie is maar ik ben nog niet naar een open dag geweest oid. Ben ik wel van plan te gaan doen. Bij de fotovakschool ben ik wel al naar de open dag geweest.

Nu zou ik graag wat meer informatie hebben over deze scholen en opleidingen. Ik weet dat fotovakschool meerdere locaties heeft dus informatie van een andere locatie zou ook mogen.

Alvast bedankt.

Groetjes Joy

Joy_Mennings

Re: Fotografie bij HKU en Fotovakschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 14:26

Iemand?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:45

Benader Fem en Ylvy hier even op bokt! Zij volgen allebei een opleiding aan de Fotovakschool. Alleen wel een andere locatie.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 17:59

Jikkeee schreef:
Benader Fem en Ylvy hier even op bokt! Zij volgen allebei een opleiding aan de Fotovakschool. Alleen wel een andere locatie.

Okee, zal ik doen. bedankt :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:39

Als ik jou was zou ik in ieder geval de open dagen bezoeken (eventueel op meerdere locaties van de Fotovakschool). Daarnaast kun je ook kijken of de opleidingen meeloopdagen aanbieden waar je je voor in kunt schrijven en anders kun je altijd vragen of je eens een dag mee mag lopen met een student. Daardoor krijg je vaak een goed beeld van de opleiding en de school zelf waardoor je misschien een betere afweging kunt maken.

Veel succes met het maken van een keuze.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 19:13

xCarpediem schreef:
Als ik jou was zou ik in ieder geval de open dagen bezoeken (eventueel op meerdere locaties van de Fotovakschool). Daarnaast kun je ook kijken of de opleidingen meeloopdagen aanbieden waar je je voor in kunt schrijven en anders kun je altijd vragen of je eens een dag mee mag lopen met een student. Daardoor krijg je vaak een goed beeld van de opleiding en de school zelf waardoor je misschien een betere afweging kunt maken.

Veel succes met het maken van een keuze.

De open dag van de HKU ga ik nog heen. Tenminste als ik aangenomen ben, ik krijg de uitslag als het goed is voor de open dag. De open dag van de fotovakschool in Venlo heb ik al twee keer bezocht. De andere locaties zijn helaas te ver weg dus daar ga ik ook niet kijken.

Een meeloopdag kan ik altijd nog doen, als ik nog vrij krijg tenminste. Heb er al twee gedaan en heb er in april nog een gepland.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:24

Ik ga vanaf volgend jaar naar de fotovakschool in Rotterdam! Heb in maart ook mijn meeloop dag geplant staan. Vond de foto vakschoom over komen als een erg fijne persoonlijke school

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:09

Ik volg nu de basisopleiding aan de fotovakschool Rotterdam en start in april met de vakopleiding.

Ik weet dat de fotovakschool verschillende de opleidingen heeft, MBO en HBO. Welke ligt jou interesse?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 23:32

Anoniem schreef:
Ik volg nu de basisopleiding aan de fotovakschool Rotterdam en start in april met de vakopleiding.

Ik weet dat de fotovakschool verschillende de opleidingen heeft, MBO en HBO. Welke ligt jou interesse?

De hbo opleiding. Ik heb ook naar de mbo opleiding gekeken maar omdat de havo me redelijk makkelijk af gaat denk ik dat dat qua basisvakken te makkelijk gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:25

Joy_Mennings schreef:
[naam] schreef:

De hbo opleiding. Ik heb ook naar de mbo opleiding gekeken maar omdat de havo me redelijk makkelijk af gaat denk ik dat dat qua basisvakken te makkelijk gaat worden.

De voltijd opleiding dan neem ik aan? Ik vind de sfeer erg goed op school :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 10:46

Anoniem schreef:
De voltijd opleiding dan neem ik aan? Ik vind de sfeer erg goed op school :)

Ja de voltijd opleiding.

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:54

De HKU is vrij klein. Mijn eerste jaar (andere opleiding) was alle eerste jaars ...30 man. We heel knus,gezellig en heel persoonlijk. Dat vond ik enorm fijn.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:30

Ik studeer inderdaad aan de FVS in Amsterdam..
Voor vragen mag je mij altijd benaderen..
Als ik hier concrete vragen had gezien, dan kon ik er op in gaan in het topic...
Kan sowieso ook nog als je je vragen hier stelt, maar als je het liever via privé berichtje doet dan vind ik het ook prima :)