Mondzorgkunde Lotingsklasse A

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie_V

Mondzorgkunde Lotingsklasse A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 19:58

Hallo Bokkers,

Voor het aankomende schooljaar heb ik mij ingeschreven voor de studie mondzorgkunde aan de Hanze hogeschool in Groningen.
Zijn er nog meer bokkers die deze opleiding volgen en zo ja hoe bevalt de opleiding?
Ik heb een brief gekregen van DUO waarin staat dat ik in lotingsklasse A ben geplaatst. Naar mijn weten en wat ik kan vinden op de website van DUO betekent dit dat ik de decentrale selectie kan overslaan. Alleen geeft DUO hier geen concreet antwoord op telefonisch.
Heeft iemand daar ook ervaring mee?
Heb je scheikunde en biologie echt nodig voor de studie?
Hopelijk kan iemand mij helpen :)

Groetjes Valerie

Anoniem

Re: Mondzorgkunde Lotingsklasse A

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:14

Het staat op de site allemaal beschreven.

Als je in lotingsklasse A geplaatst bent betekent dit dat je volledig in aanmerking komt voor de opleiding en dat je dus sowieso toegelaten wordt. Je hoeft de decentrale selectietoets niet te maken.
Ook staat op de website dat ze het op prijs stellen als je kennis hebt van scheikunde en biologie, maar ik kan nergens vinden dat het een harde eis is. Als je in lotingsklasse A geplaatst bent en je volgt deze vakken niet dan zal er denk ik geen probleem zijn, anders zou je niet in lotingsklasse A komen.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 23:31

Bedankt voor je reactie! :)
Dit had ik ook gezien op de website. Ik heb ook nog telefonisch contact gehad met DUO daar wilden ze niet zeggen dat ik direct geplaatst ben. Dit is pas 19 juli definitief omdat ze zich zo kunnen indekken als ze een fout hebben gemaakt en ik toch in een andere lotingsklasse kom :? Heel vaag, want ze hebben een gewaarmerkt kopie van mijn diploma daar gaat niks meer aan veranderen... Het is niet zo dat ik nog examen moet doen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:34

Lotingsklasse A = toegelaten.
Decentrale selectie geldt voor de andere klassen.

Goede opleidingskeus!! Ik heb de opleiding in Utrecht gedaan (jan '14 afgestudeerd) en vind het een prachtig beroep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:24

Valerie_V schreef:
Bedankt voor je reactie! :)
Dit had ik ook gezien op de website. Ik heb ook nog telefonisch contact gehad met DUO daar wilden ze niet zeggen dat ik direct geplaatst ben. Dit is pas 19 juli definitief omdat ze zich zo kunnen indekken als ze een fout hebben gemaakt en ik toch in een andere lotingsklasse kom :? Heel vaag, want ze hebben een gewaarmerkt kopie van mijn diploma daar gaat niks meer aan veranderen... Het is niet zo dat ik nog examen moet doen

Het kan goed zijn dat ze wel denken dat je nog examen moet doen :) Lotingsklasse A betekent direct toegelaten, maar er worden maar 51 mensen per jaar toegelaten en dat betekent dat als er straks heel veel mensen bij komen die net examen hebben gedaan die allemaal in klasse A komen, er misschien nog wat gaat schuiven in hoe ze klasse A indelen. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat ze hogere cijfers hanteren voor klasse A. In principe zou ik me er geen zorgen over maken, ze kunnen niet zomaar zeggen dat je in een andere klasse komt, maar het is wel begrijpelijk dat DUO nog niet wil zeggen dat je geplaatst bent omdat je in principe dus pas 19 juli hoort of je echt definitief de opleiding mag doen.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 18:45

Ja dat zou kunnen dat ze denken dat ik nog examen moet doen. Maar mijn diploma is van 2014 :)
Ik ga er nu al wel een beetje van uit eigenlijk dat ik de studie mag gaan doen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:33

Klasse A wordt 100% toegelaten (ook als er meer aanmeldingen dan plaatsen zijn), dus je gaat in september gewoon een geweldige opleiding doen. Succes!

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 18:38

Bedankt! Echt heel veel zin in :)