Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kwita schreef:Ik heb er ook naar gekeken omdat ik het ongeveer meegemaakt heb als bijna niet christelijk kind op een oudgegreformeerde school.
Niet doen! je hoort er nooit bij, en bij de normale kinderen ben je die refo!. Je kon nooit leuke dingen vertellen want een tv serie was zondig, bioskoopje pikken was des duivels....een concert was alleen verantwoord met een stuk van Bach etc
Bovendien ging alle aandacht uit naar god en was het onderwijs bar slecht.
(En dan nog maar te zwijgen van het haat zaaien over andere geloven, en mensen die anders dachten en leefden echt verschrikkelijk!)
Het is voor een kind belangrijk om tussen zijn dorp's genootjes op te groeien en een persoontje te zijn als hun. Licht geloof zou bij mij wel mogen maar het overdreven zwaar geloof zou ik nooit doen.
En ik woon nu ook in de polder... ja dan moet je vaker halen en brengen en verder fietsen dat hoort bij het polder leven.Maar als je dan toch moet halen en brengen maken die kilometers extra ook niets meer uit.
( en dan heb ik het over andere dorpen dichter in de buurt)
ik ook op een christelijke scholengemeenschap, maar op een kerst en paasviering na, doen we er helemaal niks mee. KPet schreef:Nu heb ik nog geen kinderen en wellicht komen die er ook niet. Toch maar eens gekeken naar de scholen in de omgeving. Ik heb hier een restrictie in: wij zijn atheist en fel tegenstander van de wet op bijzonder onderwijs. Geloof is voor thuis, niet op scholen. Alleen openbare basisscholen zullen dus in aanmerking komen. Mijn motivaties hierachter wil ik gerust beter uitleggen, maar lijken me hier niet relevant.
. Dat christelijke deel, ach zie het maar als stukje geschiedenis oid. Daar eens komen kijken en online de schoolgids doornemen kan nooit kwaad. IsabelHx schreef:Ik denk dat het wel kan,
zeker de basisschool. Maar dan moeten de kinderen wel elke dag gehaald en gebracht worden.
Kunnen ze na school gelijk mee naar vriendjes en dan s avonds weer opgehaald.
Middelbare school is nog ver weg, wie weet vinden je kinderen het prima om naar een christelijke middelbare school te gaan. Dus daar zou ik me nog niet te druk om maken!
puur uit nieuwsgierigheid ben ik wel benieuwd naar je standpunt over geloof is voor thuis
NatasjavE schreef:KPet schreef:Nu heb ik nog geen kinderen en wellicht komen die er ook niet. Toch maar eens gekeken naar de scholen in de omgeving. Ik heb hier een restrictie in: wij zijn atheist en fel tegenstander van de wet op bijzonder onderwijs. Geloof is voor thuis, niet op scholen. Alleen openbare basisscholen zullen dus in aanmerking komen. Mijn motivaties hierachter wil ik gerust beter uitleggen, maar lijken me hier niet relevant.
Ik kan het niet meer met je eens zijn. ook ik ben tegen bijzonder onderwijs.
Alleen je beperkt je zelf echt enorm in de schoolkeuzes.
Bij ons in het dorp, tegen Utrecht aan mind you, zijn er geen openbare basisscholen die in aanmerking komen.
We hebben uiteindelijk een katholieke basisschool gekozen.
Heel soms bots dat iets...maar inmiddels zijn ze ook aan ons gewent want wij dragen openlijk uit dat wij atheïst zijn. Net als de meeste klasgenoten/ouders overigens. Dit jaar was er voor het eerst geen communie.
De aandacht voor het geloof komt eigenlijk alleen met kerst, Pasen en Allerheiligen naar voren.
Maar het is wel een serieus goede basisschool en de kinderen zijn er gelukkig. En daar draait het uiteindelijk om.
Sizzle schreef:Maar in zo'n polderdorp is het toch relatief normaal dat de meeste kinderen verder weg moeten? Dan valt er vast wel wat te carpoolen.
Bovendien weet je gewoon niet hoe het over > 6 jaar is. De kleuterschool bij mijn schoonouders in het dorp is laatst zomaar opgeheven en afgebroken.