Sinds enkele weken heb ik een nieuwe buurman die ik zo nu en dan over de galerij zag lopen en vandaag stond hij voor het eerst voor mijn deur. De man in kwestie spreekt alleen Engels en een enkel woordje Nederlands maar dit is niet te verstaan.
Hij vroeg mij of ik kon uitleggen wat er in een brief stond en dit heb ik ook gedaan. Daarna vroeg hij of ik werk had, of ik kinderen had en waar ik was in mijn vrije tijd.
In eerste instantie vond ik het wat vreemd, maar later vroeg hij of ik tijd had om hem Nederlands te leren omdat hij dit nog niet spreekt.
Ik ben zelf enorm slecht in uitleggen dus ik heb gezegd dat hij altijd mag aanbellen als hij een brief heeft die hij snapt of iets dergelijks, maar dat ik hem geen Nederlands kan leren.
Hij snapte het denk ik niet helemaal, want hij bleef maar herhalen dat hij de taal wilt leren.
Volledig begrijpelijk, maar bij wat voor instantie kan ik nu aan de bel trekken om hem te helpen?
Hij zegt ook nog geen stroom te hebben, maar daar kan ik al helemaal niet mee helpen

Alle tips zijn welkom, ik wil deze man graag helpen!

Er lag eens allemaal glas op de trap en toen ik belde dat ik bang was in glas te vallen mocht ik van de trap vallen, kreeg ik terug dat dat mijn eigen probleem was