huis inrichting met een donkere vloer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chrisjuh_

huis inrichting met een donkere vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 17:38

Nu gaan mijn vriend en ik over een tijdje samenwonen (ons bod is geaccepteerd dus duurd niet meer lang) het is een huis met op de gehele onderverdieping vloerverwarming en een donkergrijze grote tegel maar ik ben lichte laminaatvloer gewend en hou van donkerdere meubels en dus geen wit of iets dergelijks maar denk dat het dan te donker word, hebben jullie misschien ideeën of voorbeelden?
Laatst bijgewerkt door chrisjuh_ op 09-02-16 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Re: huis inrichting met een donkere vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:38

Je kunt het altijd lichter maken met gekleurde kleden, witte kussens op je banken, witte plantenpotten etc.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:40

xSlvna

Je kunt ook een andere donkere tint nemen. Op donkergrijs vloer kan best een zwarte bank en zwarte kast, als je er inderdaad maar iets lichts bij combineert.

Anoniem

Afbeelding
Ik vind zoiets persoonlijk heel mooi.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:43

Heb je veel ramen?

Onze keuken heeft een vrij donkere vloer, donkergrijs. Maar door veel licht door de ramen valt het niet op. Keukenkastjes zijn wit (magnolia), een zwart granieten blad en weer hele donkergrijze tegeltjes er boven. Maar alle muren en kozijnen zijn creme kleurig. De tafel in de keuken heeft een grijs blad en witte poten. Het valt niet op dat de vloer donker is. De stoelen bij de tafel zijn wel weer donkergrijs.

Inderdaad wat Vjestagirl zegt vind ik een hele goede (en ook erg moderne!) optie.

Het voordeel van een donkere vloer is dat je de muren gewoon een lichte kleur kan geven en er heel modern elk jaar of vaker andere accenten in aan kunt brengen. Zeker als je veel ramen hebt, valt een donkere vloer helemaal niet op.

Vermijd donkere dingen op de muur. Ik weet niet goed hoe het heet, maar je hebt wel van die schrootjes of een andere kleur onder. Dat maakt een ruimte kleiner. Muur dezelfde (lichte) kleur en het oppervlak is niet per se veel kleiner.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:45

Kleden ed kunnen inderdaad heel goed werk doen.
Je hoeft het natuurlijk niet allemaal in het wit, maar bijvoorbeeld lichte grijstinten kan ook prima. Bijvoorbeeld een lichtgrijze bank. Zie je niet gelijk alle viezigheid op, maar maakt toch wat lichter.
Een bank op wat hogere pootjes helpt ook al veel. Dit is al veel minder massief, en dus ook minder donker. Maar het licht valt er dan ook onderdoor wat veel ophaalt.

Je kan heel veel doen met accessoires! Ga vooral lekker hele dagen over de woonboulevard lopen om ideeën op te doen, en vaak kunnen ze je in deze winkels goed helpen met inrichting en kleurencombinaties.

chrisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 17:50

Mijn vriend had dus een donkerbruine bank gezien en dit leek mij niet zo mooi passen wilde trouwens een foto van de vloer erop zetten maar dit luktnog niet bepaald

chrisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 17:52

Danique schreef:
[ [url=m/5z6QXP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind zoiets persoonlijk heel mooi.

Ziet er inderdaad heel mooi uit alleen vind het ervan nog een beetje koud uitzien naar mijn idee :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:12

Ik een heel donkerbruine laminaatvloer, roestkleurige muur (bruin oranje) donker bruine banken, geolied eiken meubels en helderblauwe gordijnen en accesoire's. Klinkt vrij donker maar ik vind het erg meevallen en het is vooral erg mooi.
Ik heb er erg over getwijfeld maar ik wilde het nu eens een keer doen zoals ik denk dat het mooi is en niet zoals 'men' zegt dat het mooi zou moeten zijn. Ben er heel erg blij mee dat ik het zo heb gedaan want dit wilde ik al heel lang en het resultaat is gewoon mooi.
Een donkerder geheel oogt gewoon veel knusser en gezelliger en dat wilde ik graag.

Dus ik zou zeggen, maak het zoals jij het mooi vind. Je kunt het altijd nog lichter maken met een kleed op de vloer of kussens op de bank, gordijnen ed.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:22

klinkt erg gaaf anneliesdj!! heb je er toevallig foto's van? misschien kan ik nog wat ideetjes op doen voor in ons nieuwe huisje :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:23

Wij hebben een donkere tegelvloer (pvc maar lijkt tegels) met donkere meubels (zwarte en bruine bank).
Rest van het hout hebben we wel vrij licht.
Muren hebben wij zandkleurig gedaan en alle verdere houtwerk aan vensterbanken/deuren/plinten enz wit.

Foto's zijn gemaakt in het donker de avond van de verhuizing.

Afbeelding

Afbeelding

Mocht je overdag foto's willen moet ik straks even graven in mijn telefoon.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:27

zelmago4it schreef:
klinkt erg gaaf anneliesdj!! heb je er toevallig foto's van? misschien kan ik nog wat ideetjes op doen voor in ons nieuwe huisje :D

Ehm ik zal het eens proberen.
Ik heb niet alle muren zo, alleen de meest prominente in de kamer, de andere zijn nog wit wegens tijdgebrek, die krijgen nog een keer een kleurtje maar dan wel wat lichter en neutraler.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:29

Ik volg dit even. Wij hebben hetzelfde thuis, en gaan op den duur ook bezig met de inrichting veranderen (nu nog oude meubels, die dus vervangen gaan worden). Inspiratie en voorbeelden zijn dan altijd welkom!

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:31

De muren heel licht van kleur (wit), mooie planten in huis. Zorgen voor voldoende licht. Wat kleuraccenten. Eventueel een wat lichter tapijt :)

Je moet eens rondkijken op pinterest! Veel design ideeën!
Ik zou doodgraag een mooie donkere vloer willen, wel liefst donkerbruin parket

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:00

Ik zal straks even een foto plaatsen van mijn huis. Ik heb namelijk een donkere vloer en ook nog een donkerpaarse wand. Verder heb ik met voornamelijk wit, grijs en zwart gewerkt.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:04

Hier in huis ligt een bijna zwarte laminaat vloer. Maar ook ik heb er donkere meubels bij.
Ik wel een groot kleed met een lichte teint voor mijn pikzwarte bankstel liggen.
Ook zijn de muren en het plafond spier wit gesaust, met uitzondering van 1 muur die een nat zand tintje heeft gekregen.
Wel heb ik wel veel kleur accenten toegevoegd om het zwart witte wat te breken.
De rolgordijnen hebben nagenoeg de zelfde kleur als de nat zand tintje muur, waardoor het zwart witte daarin niet terug komt.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:10

Ik zou geen kleden neerleggen. Je hebt vloerverwarming. Zou erg zonde zijn.
Ik zou lichte muren, raamdecoratie, lampen en accessoires doen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:26

Afbeelding
Afbeelding

Even snel in de schemering gemaakt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:29

Ianrowan2009 schreef:
Ik zou geen kleden neerleggen. Je hebt vloerverwarming. Zou erg zonde zijn.
Ik zou lichte muren, raamdecoratie, lampen en accessoires doen.

Niet mee eens, ik zou echt beide doen. Een donkere vloer wordt anders al snel een donker gat.
wij hebben dat opgelost door een kleed van 6 schapenvachten aan elkaar, is heel mooi en je kunt er ook nog eens lekker op zitten :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:34

Handel van kleden vind ik wel dat ze optisch verkleinend werken. Dus afhankelijk van je ruimte zou ik er wel of juist niet voor kiezen.