Televisies, hoeveel keuze kan er nou werkelijk zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Televisies, hoeveel keuze kan er nou werkelijk zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 16:05

Ja Bokkers, een nieuwe TV uitzoeken, het is bijna moeilijker dan een nieuwe auto uitzoeken. :+ Wat een keuzes zeg!

Wij hebben nog zo'n oude kast, weet je wel zo'n ouderwetse met één SCART-aansluiting. Het beestje doet het nog prima, maar(!), ik heb een nieuw Playstation spel gekocht (Farming Simulator. :+ ), maar ik kan het niet lezen op onze TV. Die spellen worden gemaakt voor die nieuwe televisies en de tekst is dusdanig klein dat ik het spel niet kan spelen. Er is dus maar een acceptabele optie, een nieuwe TV. }:)

Wat willen we?
Sowieso een SMART TV, want we kijken meer Netflix dan TV, daarbij vind ik dat wel handig voor de verdere opties. Een Scart aansluiting zou handig zijn, maar ik heb me laten vertellen dat het niet meer standaard op alle TV's zit (hoe doe je dat dan zonder?). Het liefst 40 of 42 inch en maximaal €500,-.

Een collega van mijn vriend heeft laatst deze gekocht en erg tevreden.

Iemand nog andere suggesties of tips waarop te letten? Want in het huidige TV aanbod raak ik compleet verdwaald.

Shiloh

Re: Televisies, hoeveel keuze kan er nou werkelijk zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 01:47

Waar zou je nog een SCART voor nodig hebben dan? Meeste apparaten gaan tegenwoordig toch via USB en HDMI en zo?

Zou vooral kijken naar je budget. Ik vond de website van coolblue met keuzehulp erg prettig. Let wel op welke televisie je neemt, want niet elke televisie kan Netflix. Althans. Tijdje terug niet. Ouders kunnen bijvoorbeeld wel Videoland unlimited en hbo erop kijken, maar Netflix weekt niet. Super debiel.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 01:57

Pff herken je probleem! Ik zag uiteindelijk door de bomen het bos niet meer (ga op mezelf wonen en wou een smart tv met WiFi), m'n ouders hebben deze;

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_sa ... 75161.html

Erg tevreden over, met Netflix, smart tv werkt simpel. Dus toen wij zijn gaan zoeken hebben we maar (ongeveer) dezelfde gekocht maar dan iets kleiner!

Ohja 1 tip; als je bijvoorbeeld naar de mediamarkt gaat, lijken alle schermen klein omdat er zulke achterlijke schermen staan. Dus hou je vast aan je maximale aantal inches, wij hadden bijna groter gekocht omdat hij in de winkel 'klein' leek, eenmaal thuis is hij meer dan groot genoeg!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 02:54

Ik heb voor 80 euro een Philips smart tv gekocht, groot zat, werkt prima, zag er super uit. Wel tweedehands dus, maar dit was zelfs voor mij als student nog een keer te doen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 10:18

Shiloh schreef:
Waar zou je nog een SCART voor nodig hebben dan? Meeste apparaten gaan tegenwoordig toch via USB en HDMI en zo?

Zou vooral kijken naar je budget. Ik vond de website van coolblue met keuzehulp erg prettig. Let wel op welke televisie je neemt, want niet elke televisie kan Netflix. Althans. Tijdje terug niet. Ouders kunnen bijvoorbeeld wel Videoland unlimited en hbo erop kijken, maar Netflix weekt niet. Super debiel.

Voor alle 'oude' spel systemen. Playstations & Wii's. :P

Goed dat je het zegt, ik dacht dat de meeste Smart TV's Netflix deden ondersteunen, maar niet dus. :=

@Nirvana, we hebben inderdaad ook tweedehands gekeken, maar weinig gevonden. De dichtstbijzijnde fatsoenlijke TV was 65 KM verderop.

@Merell123 Dat trucje kende ik al inderdaad, is volgens eens bij kassa geweest.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:24

Smart tv houdt idd niet in dat je er mee kan internetten. En dus netflix kijken. Maar vaak kan je wel een dongle er op aan sluiten. Dan kan het weer wel.

Anders even goed op de specs kijken of het er bij zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:25

Mijn ouders hebben een samsung smart tv, ik weet zo niet welke precies maar kan dit voor je opzoeken.
Hier kan netflix op, en de wii zit er op aangesloten dus neem aan dat er dan ook scart op zit.
Fijne tv, geluidskwaliteit vind ik niet zo, maar dat vind ik van alle tv's :o
Makkelijke tv, fijn te bedienen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:26

Ook oude systemen kan je wel converters voor kopen, voor de WII heb je niet perse een scart aansluiting nodig. En anders de component kabels, die passen op ook vrijwel elke TV nog wel.

Ik heb een samsung TV type UE40F6500. Deze is al een paar jaartjes oud, maar daar werkt netflix super op. Soortgelijk type (nieuwer) is vast wel te vinden. Ik gebruik overigens niet de wifi optie, omdat die erg onstabiel is. Ik heb dus gewoon een UTP kabel in mijn TV, dan werkt het perfect.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:52

Ik zou echt eens kijken op de website van coolblue. Tvstore.nl

Niet dat je daar moet kopen. Maar die keuze hulp is wel echt heel handig. Je kunt echt van super veel functies en mogelijkheden aangeven of je ze wel of niet wilt. Van wat er overblijft zou je de recensies kunnen lezen. Die zijn er ook meestal meer dan genoeg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 10:54

In principe kijken we nu Netflix via de Playstation, werkt ook prima. Maar als het via de TV kan is alleen maar handiger. Goed om te horen dat die oude systemen vrij makkelijk aan te sluiten zijn op de nieuwere TV's.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:56

Ik neem aan dat je een ps3/ps4 hebt dan? Die kan je dan op je nieuwe TV met HDMI aansluiten. WII kan met een component kabel (dat zijn die losse stekkertjes met die kleurtjes).

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:57

Ben ik dan de enige met een tv uit het stenen tijdperk? Mijne heeft nog een kont

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:03

ik heb een Sony bij de Mediamarkt gekocht vorig jaar, 48 inch, smart enz

ik vind de knop 'netflix' erg handig op de ab

en ik kan youtuben op de Iphone en afspelen op de tv, weet niet hoe dat heet maar dát vind ik echt fantastisch!

kinderen kunnen met de Wii en Ps 3/4 erop

was €650

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:09

leestmee schreef:
Ben ik dan de enige met een tv uit het stenen tijdperk? Mijne heeft nog een kont

mijne ook, mijn kat ligt altijd op de tv en van zo'n plat ding valt ie af :')

het is wel erg onhandig want ik moet hem met een truc aanzetten en ik heb verschillende afstandsbedieningen nodig i.v.m. glasvezel. Heb ook maar een paar zenders. Kijk meest tv op de iPad, daar heb ik veel meer zenders op.

Ik ben gewoon te gierig om een nieuwe te kopen zolang deze het nog doet :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:10

Netflix kan altijd nog via een Chromecast :) ook de NPO app werkt daar goed mee en YouTube

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 11:14

leestmee schreef:

Al onze TV's hebben nu ook nog een kont. Maar met de nieuwe spellen en DVD's gaat het steeds vervelender, zeker bij spellen is de tekst bijna niet meer te lezen. :n

Edit: Krijg net een mailtje van Bol.com, alsof ze het ruiken. }:)
Deze is nu in de weekaanbieding: Klik!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:10

Dat is geen Smart TV he?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:36

Ik zou zeker een tv met hdmi aansluiting nemen. Er zit een heel groot qualiteitsverschil tov scart. Dat zul je ook wel merken met je eerste game die je gaat opstarten :D

Overigens is onze kast ook pas verdwenen toen er strepen in het beeld kwamen.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 11-02-16 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 12:54

Rena100 schreef:
Dat is geen Smart TV he?

Ja klopt, maar volgens mij wel een goede tv. Denk ik, aan de hand van de recensies. :')

Zoals eerder al aangegeven kunnen wij netflixen via PS. :D

@Riddershow, wij hebben welgeteld vier televisies in huis staan, alle vier werken ze nog. Maar we gebruiken er maar één.

Één heeft mijn vriend sentimentele waarde over, die heeft hij van zijn overleden oma gekregen. Één hebben we op de slaapkamer staan, niet ingestoken, die gebruiken we echt bij hoge uitzondering. En dan twee die we nog hadden vanuit twee huizen toen we gingen samen wonen. :')

Erg hè, misschien moeten we er toch maar eens gaan weggeven aan het goede doel!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:02

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 13:13

Ben ik even blij dat wij niet de enige zijn met het spel probleem! _O- Wij hebben deze inderdaad bekeken in de Mediamarkt, maar die leek echt gigantisch! En de maat kleiner is weer te klein.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:25

KimD schreef:
Ben ik even blij dat wij niet de enige zijn met het spel probleem! _O- Wij hebben deze inderdaad bekeken in de Mediamarkt, maar die leek echt gigantisch! En de maat kleiner is weer te klein.

Vond hem zelf ook gigantisch. Vooral in een studentenkamer. Hij paste ook niet in de auto. Maar het went. Ikzelf had liever de kleinere die van 32" maar hij mocht kiezen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 13:28

Selina schreef:
KimD schreef:

Vond hem zelf ook gigantisch. Vooral in een studentenkamer. Hij paste ook niet in de auto. Maar het went. Ikzelf had liever de kleinere die van 32" maar hij mocht kiezen.

Mannen hè, the bigger the better! _O- Ik denk dat als hij mag kiezen, ik de aanhanger maar al aanhang. :+
We rijden vandaag of morgen eens naar de Duitse Mediamarkt, scheelt soms ook in prijs en dan kunnen we nog eens TV's bekijken.

Ik vind dit oprecht moeilijker dan een nieuwe auto.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:31

Ik lees mee! Zoek eigenlijk ook een smart tv, niet te groot en dan met een nette beugel aan de muur zodat je m weg kan klappen.